Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   praten tegen je dier (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1622007)

=zwart wit= 01-09-2007 21:00

praten tegen je dier

ik hoorde ooit iemand vol van verachting zeggen dat hij zijn buurvrouw wel eens 's avonds in de tuin tegen haar konijn hoorde praten. helemaal niet praten tegen dieren zal niet vaak voor komen, maar er zijn verschillende gradaties.

zeg jij alleen "alsjeblieft" en "afblijven" tegen je dier? zeg je dingen tegen hem, vraag je dingen aan hem? vertel je aan hem hoe je dag was? of staren jullie woordeloos een hele avond samen uit het raam?

ik vind het wel humoristisch vanuit het perspectief van het dier te praten "wat een kutkat buiten" of "ik zou dat eten ook niet lusten". over het algemeen ben ik meer van de categorie samen uit het raam kijken.

Housemusic 01-09-2007 21:33

Ik praat wel eens tegen mn huisdier, probleem is alleen dat hij niet terugpraat...
Verder dan, af en zit kom ik eigelijk niet.. :)

SilverBlue 01-09-2007 22:49

Ik vraag mijn witte kat altijd om de deur achter zijn kont dicht te doen. Helaas kan hij alleen deuren openmaken.

PV 01-09-2007 22:51

oh ik zeg wel eens dingen als 'gelijk heb je dat je lekker op de bank gaat liggen' of 'heb je lekker gegeten vandaag' of 'zie je nog een kat lopen buiten' (tegen de poes als ze op de vensterbank zit ;)), natuurlijk geven ze geen antwoord maar boeiend :) het lijkt me maar stil en saai als je nooit iets tegen ze zegt behalve wat commando's :confused:

AlopiA 02-09-2007 00:39

Citaat:

PV schreef: (Bericht 25872333)
oh ik zeg wel eens dingen als 'gelijk heb je dat je lekker op de bank gaat liggen' of 'heb je lekker gegeten vandaag' of 'zie je nog een kat lopen buiten' (tegen de poes als ze op de vensterbank zit ;)), natuurlijk geven ze geen antwoord maar boeiend :) het lijkt me maar stil en saai als je nooit iets tegen ze zegt behalve wat commando's :confused:

Dit doe ik ook :)

Arenda 02-09-2007 05:50

Citaat:

Yuh. :)

En als mijn kat bv op mijn schoot komt zitten mompel ik vaak wel wat van 'kom jij op mijn schoot zitten' o.i.d.

Katten (n) Ik wil graag een hondje.

yavanna 02-09-2007 08:03

Citaat:

Dat soort dingen :P

Soms praat ik ook met m'n kat want dan miauwt hij steeds terug en dan doe ik net alsof ie wat zegt. Krijg je 'Ja echt?' en 'Hoeveel heb je ervoor over?' 'Nog meer miauwen?' 'Wat is er?'
Om nog maar niet te zwijgen van alle bijnamen die ik heb voor mijn katten ^^,

Stefanie 02-09-2007 09:40

Ik zeg ook af en toe iets tegen mijn cavia's, maar grote monologen worden het niet.

Bloem 02-09-2007 10:32

Ik klets altijd hele verhalen tegen mijn dieren maar wel altijd naar aanleiding van iets dat ze doen, geloof ik. ("Nee dikkertje, je mag niet op de was liggen want dat is net schoon en dan kan ik alles weer opnieuw doen, huphup, ga er eens af") Zal best idioot klinken voor buitenstaanders misschien, maar volgens mij vinden kat & hond het wel gezellig :o

coopergirl 02-09-2007 13:07

Tegen mijn poes praat ik gedurende de dag redelijk veel. Als ze 's ochtends mij wakker maakt "oh wat ben je ook een boef, ik wil nog even slapen, je weet waar de voerbak staat. Kom straks maar terug". "goedemorgen, heb je een voldoeninggevende nacht gehad?", "kom je mee, even een happie eten?", "laat die bank nu eens met rust aub", "Doeggg minoes, over 8 uur ben ik terug. Take care!".

Dat soort dingen dus :p Mijn poes begint vaak acuut te spinnen als ik alleen maar tegen haar praat :)

Tegen mijn cavia zeg ik niet zoveel, af en toe dingen als "goedemorgen", "wat heb je een ravage aangericht in je bak", "wees eens wat minder selectief in je eten aub". En 's avonds voordat ik naar bed ga "wel te rusten, lieve caaf".

Als ik dit zo teruglees, komt het vrij maf over. Ik kan me niet voorstellen dat je helemaal niets tegen je poes zegt?

Leonoor 02-09-2007 14:21

Ik praat regelmatig tegen mijn katten en ik heb ze nog nooit horen zeggen dat ze dat niet fijn vinden. ;):p

Kenjirro 02-09-2007 14:43

Ik praat tegen mn kanarie en hij praat in zijn taal tegen mij terug.

Sarah 02-09-2007 18:18

Ik praat regelmatig babytaal tegen de hamster van mijn huisgenote (halló Bob! ben jij wakker? ja? ben jij wakker? ja jij bent wakker he! ja! wakker!) en soms leg ik hem medische dingen uit, omdat ik het dan zelf ook beter begrijp.

Sovreze 02-09-2007 20:52

Ach, ze kent vaste vloeken als 'godverdomme flik je het me weer' en dingen als liggen, nee!, ga daar nou eens af of kom es, maar ik wil ook nog wel eens op haar mopperen hoe vervelend ze vandaag is. Als ik thuis kom vertel ik ook nog wel eens een lulverhaal tegen haar en dan mauwt ze de gehele tijd terug.

Zo'n dier ziet dat als aandacht, interactie, dus waarom niet.

Freyja 02-09-2007 21:07

Ik praat ook tegen de deur ("Au! Ga nou es aan de kant! :mad:"), dus de hond krijgt zeker ook veel te horen. Maar ik praat wel echt tegen hem, ik hang geen verhalen op over mijn kutdag of juist dat ik blij ben. Meer "Wat is er dan, hond? Krijg je te weinig aandacht? Ja, dat hebben we allemaal wel eens. Moet je niet met je sok spelen dan? Nee? Nou, kom dan maar hier liggen hoor." :D

Oezem 02-09-2007 22:34

Ik klets best veel tegen mijn honden, meestal als een soort 'vertaling' van wat ze uitstralen. Ons jongste hondje heeft echt een soort gezichtsuitdrukkingen, net als de oudste maar nog wat meer.

drukknoopje 03-09-2007 14:28

Citaat:

Dit ja. :)

Sagana 03-09-2007 14:35

Citaat:

Bloem schreef: (Bericht 25874020)
Ik klets altijd hele verhalen tegen mijn dieren maar wel altijd naar aanleiding van iets dat ze doen, geloof ik. ("Nee dikkertje, je mag niet op de was liggen want dat is net schoon en dan kan ik alles weer opnieuw doen, huphup, ga er eens af") Zal best idioot klinken voor buitenstaanders misschien, maar volgens mij vinden kat & hond het wel gezellig :o

Dit ongeveer. :)

Krynn 03-09-2007 19:53

Beetje vragen of ze nog genoeg eten hebben, m'n konijn en m'n vogels. Beetje mopperen op de laatsten als ze teveel herrie schoppen of in de drinkbak hebben zitten schijten.

Ik mopper ook tegen wolken als ze hun lading op een ongelukkig moment laten vallen, schoenen als ze zoek zijn, en auto's als ze niet willen starten. Dus ja.

Poeperd 03-09-2007 20:10

Ik zeg "HALLO GEKKE NOLLIEBOLLIE" tegen mn hamster, maar ik betwijfel of hij daar waarde aan hecht.

Antubis 04-09-2007 10:59

Jup.ik voer hele gesprekken met mijn huisdier. Het is alleen dat ze alle 3 niet terugpraten. Soms vind ik het wel eens fijn om alles te zeggen en dat er zo'n lekker 'ja schijt aan ik wil aandacht beest' naast me ligt. Heerlijk.. :p jammer dat ik nooit iets terug krijg..

Souris 04-09-2007 11:13

ik praat ook altijd tegen mn katten en cavia´s.:bloos:
mn katten zijn nog klein dus die moet ik zeggen wat ze wel en niet mogen.
maar als ze gaan miauwen achter mn stoel ofzow dan zeg ik altijd: wat is er? kom maar:y
en ze worden rustig als ik tegen ze praat.
en mn caafjes zeg ik vaak dat ze weer wat lekkers krijgen.

wel schattig dat een vriendin van mij ook stilletjes tegen mn caafjes praten toen ze weg ging na eenw eekend bij mij:D
dag jongens zei ze:cool:

Eend 04-09-2007 16:13

Hèhè, ik praat wel eens hele verhalen met mijn kat, Bo. Hij mauwt altijd terug als je tegen hem praat. Best lollig.

Henkje 04-09-2007 16:35

Ik vertel mijn kat ook vanalles. Als ik binnenkom, als hij binnenkomt. Ik zeg hem ook wat ik wel leuk en niet leuk vind, wat hij doet. Of hij honger heeft (dan krijg ik wel altijd antwoord :p) en of hij me gemist heeft als ik de hele dag weg geweest ben ;)
Als ik paardrij vertel ik ze ook van alles, waar ik mee bezig ben of hoe we gaan rijden of wat we gaan doen. Dat er geen monsters in plassen zitten, van dat soort dingen.
Dieren die ik zie begroet ik eigenlijk altijd. Voornamelijk honden, katten. Meestal zeg ik heel vrolijk: 'Hé, hallo!'
Dieren zijn heel gezellig :)

Sovreze 04-09-2007 17:51

Citaat:

Eend schreef: (Bericht 25889420)
Hèhè, ik praat wel eens hele verhalen met mijn kat, Bo. Hij mauwt altijd terug als je tegen hem praat. Best lollig.

(y)idd.

=zwart wit= 04-09-2007 18:24

Citaat:

Henkje schreef: (Bericht 25889638)
Dieren die ik zie begroet ik eigenlijk altijd. Voornamelijk honden, katten. Meestal zeg ik heel vrolijk: 'Hé, hallo!'

dat doe ik ook vaak met een kat op straat of koeien in de wei. het is zo stom als koeien je allemaal na staan te kijken en je knikt ze niet toe of je wenst ze geen goedemorgen. honden groeten deed ik met mijn vader in de auto, vroegah, je hand opsteken tegen de hond en lol hebben als de baas terugzwaait.

yavanna 06-09-2007 08:43

^Inderdaad, als er een hondje op me af komt lopen zeg ik ook altijd heel blij 'heee hoi hondje!'
Of een kat: 'Wat ben jij een mooie kat!' :D
Ik word er echt altijd vrolijk en blij van XD

Henkje 06-09-2007 15:48

^ gelukkig ben ik niet de enige :D

Sarah 06-09-2007 18:12

Ohja, als ik 's ochtends de deur uitkom ligt er vaak wel een kat op de portiektrap, dan moet ik wel heel veel haast hebben om die niet te begroeten en een aai te geven :y

drukknoopje 06-09-2007 20:21

Gisteren hoorde ik mijn vriendje heel lief tegen de katten kletsen: ahh poesje, kom 's hier, je moet even bij mij liggen. Zo..... ja gezellig hé.. etc
heel grappig:D

Dr. Korsakov 06-09-2007 21:06

Ik praat superveel tegen mijn beestje, geen lange verhalen van wat ik gedaan heb, maar idd meer in de trant van: "Ben je lekker aan het spelen mannetje?" "Mama is zo weer terug." "Hai schatje, heb je me gemist?" enz.

Luki 06-09-2007 21:08

Ik werd vroeger altijd strontziek van het JAAAA en FLAPPIEEE en GOEDZOOO van mijn buurmeisje tegen haar konijn..

Om 6 uur 's morgens gvd! :|

BleuEyes 07-09-2007 15:37

Ik vertel geen hele verhalen aan mijn dieren, maar praten doe je er toch wel tegen. Best gezellig af en toe. :D

Fajah_93 08-09-2007 14:06

Ik zeg best veel tegen mijn kat, dan vraag ik hoe het met hem gaat enz.:cool:
En ik heb allemaal troetelnaampjes voor hem: Tijger, Kater, Tib (hij heet Tibbe), Knul:| dat soort dingen

Souris 08-09-2007 15:59

ja idd heb ook allemaal troetelnaampjes.

bella= belletje, rellebel
donna=donny, donnetje

het dappere meisje 09-09-2007 17:26

Ik praat tegen mijn kat alsof het een mens is. En hij begrijpt me heel goed!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05.