![]() |
Internet kabel aansluiten
Hallo allemaal!
Ik hoop dat ik hier op de goede plaats post..Ben sinds kort op kamers, en er is internet met kabel. Nu is het probleem alleen dat dit het niet gewoon doet als ik de kabel in mn laptop doe, en ik ben zo ontzettend onhandig met computers dat ik niet weet hoe ik ervoor kan zorgen dat het het gaat doen..Hopelijk kan iemand me hier bij helpen, het zal vast heel simpel zijn, maar ik ben er een beetje te dom voor :o Alvast bedankt! |
Huisgenoten hebben wel internet via dezelfde kabel? Dus er is niks mis met de instellingen?
Ga eens naar start --> netwerkinstellingen. Staat je lan verbinding daar wel ingeschakeld? Dubbelklik eens op je lan verbinding en dan eigenschappen. Scroll naar beneden naar TCP/IP protocol en dubbelklik daarop. Kijk even of je een automatisch IP hebt ingesteld. |
Terug gaan naar de winkel en zeggen dat het je niet lukt en dat je daarom je pc terugbrengt. :) Bespaart je ook een hoop ellende met spyware en virussen.
|
Okee, dank jullie wel! Ga morgen weer terug, en ik hoop dat het dan gaat lukken! Weten jullie ook hoe ik achter het IP-adres kan komen als dat niet automatisch is ingesteld? Kan ik dat op dezelfde manier (via dubbelklikken op TCP/IP protocol enzo..) zien op de computer van iemand anders in mn huis?
|
Ga naar start --> uitvoeren --> 'cmd' --> ok.
Er opent een dosscherm, typ daar in: ipconfig /all |
Okee, het is gelukt! Allemaal heel erg bedankt, zonder deze wijze raad allemaal was het me nooit gelukt! :)
|
Graag gedaan!:)
|
Wat schattig.
|
Citaat:
Altijd mooi als dingen werken, uh. ^^ |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25. |