![]() |
Welke krant lees jij én waarom?
.. Laatst had ik een discussie met een leraar over welke krant wel en niet goed is. Welke krant lees jij? En dan vooral; waarom? Lees jij het omdat het een goedkope krant is, goede artikelen heeft?
Welke kranten vind je helemaal niks? |
Regionale krant. Mijn ouders hebben het abonnement. We hebben wel eens een of andere aanbieding van de Telegraaf erbij gehad, maar daar werd ik toch gek van.
|
Waar is de optie: ik vind krant lezen kut. ;x
|
Ik vind de krant lezen kut.
En dat is best een controversiële opmerking, met mijn journalistiek-opleiding. Maar toch. Edit: ik heb trouwens op Metro gestemd, die lees ik weleens in de bus en trein. |
BN de stem :(
want die hebben mijn ouders. Neem zelf nog wel eens een volkskrant of Nrc mee. |
De Trouw.
Deze krant lees ik eigenlijk al vanaf het moment dat ik kon lezen. Ik vind het een erg fijne krant, en zou ook niet graag willen wisselen. |
De volkskrant, want daar hebben m'n ouders een abonnement op.
|
Citaat:
|
AD > abonnement
Dag > wordt uitgedeeld bij metrostation De pers > zie dag De telegraaf > lees ik niet De volkskrant > koop ik wel eens Trouw > lees ik niet Het Financieele Dagblad > vind ik verdacht vaak een exemplaar van in de trein Het Parool > lees ik niet Kidsweek > staat een deel van in het AD Nederlands Dagblad > lees ik niet NRC Dagblad > koop ik wel eens/bibiotheek Reformatorisch Dagblad > lees ik niet Metro > zie dag Spits > zie dag Ik kan niet kiezen. Ik vind de volgorde van de kranten en de keuze voor lidwoorden in de 'poll' ronduit vreemd te noemen. |
De Volkskrant, want daar staat Gummbah in en alle andere kranten zijn met uitzondering van het NRC volgens mij niet de moeite waard. Ik de bus lees ik wel eens luchtige rubrieken in de Metro en de Spits, zoals die hilarische ingezonden brieven.
|
Trouwens, wat doen Metro, Spits, DePers en de Telegraaf in deze poll?
|
NRCNext is trouwens ook een leuke 'snelle' krant.
|
NRC Handelsblad.
Omdat ik het prettig lezen vind en de bijlagen op zaterdag erg interessant vind. |
Citaat:
|
Mag ik er meerkeuze van maken (of wil je dat even doen)? Want dit is niet zo logisch lijtk me.
Ik lees het ND, want die hebben m'n ouders een abbonement op. En ik lees de Pers als ik met de trein ga, want gratis. Metro/spits lees ik soms ik heel lang met de trein reis, maar meestal niet eigenlijk want ik heb liever de Pers. Maar 't blijft sowieso altijd bij een paar artikelen als ik toevallig tijd heb. Het is niet dat ik elke dag de krant lees ofzo. |
Citaat:
|
Eigenlijk alleen nog maar de gratis krantjes en af en toe wat niet-gratis krantjes in de bieb.
|
de metro, de spits, de nrcnext (als ik em krijg) het "omgeving"dagblad en dat andere openbaarvervoerskrantje
|
AD ->via internet
Dag -> soms in de trein De pers -> soms in de trein De telegraaf -> nee, geen fijne krant De volkskrant -> nee, ambtenarenkrant Trouw -> nee Het Financieele Dagblad -> heel soms al die toevallig in de trein ligt Het Parool -> nee Kidsweek -> nee Nederlands Dagblad -> nee NRC Dagblad -> via internet Reformatorisch Dagblad -> nee Metro -> soms in de trein Spits -> nee, geen fijne krant |
Krantjes die in de trein liggen (Metro, Spits, de Pers, Dag) en bij mijn ouders Limburgs Dagblad :D
|
nrc next met de nrc op zaterdag. je bent een student of niet, toch?
|
De Volkskrant, de digitale versie. Dat is dus gewoon de normale krant, maar dan op internet.
|
dat lijkt me echt kut lezen...
|
Ik weet het, maar ik heb het ook maar gratis gehad. Maar we krijgen hier ook de papieren Volkskrant bezorgd, maar die lees ik eigenlijk nooit.
|
ik neem gewoon altijd de krant mee de trein in, hoef ik tenminste niet die dag/pers/metro/spits smut te lezen :|
|
Mmm, ik hoef eigenlijk nooit met de trein - behalve als ik naar huis (als in: Vlaardingen) ga.
|
Ik lees de metro af en toe, als ik in de metro zit (en het dus beschikbaar is :p).
Soms ook nog wel een stukje uit het NRC, tis de krant die mijn ouders hebben en af en toe zie ik iets interesants staan (dat ik nog niet wist). Dat was het eigenlijk wel :p |
maak er ajb NRC Handelsblad van.. niet dagblad
en ik mis de optie NRC Next |
NRC next, telegraaf, volkskrant, AD, pers, metro, spits. Maar het NRC next leest 't lekkerst en heeft ook niet al te veel nutteloze dingen erin staan.
|
Ik lees geen kranten, want kranten zijn stom. Heel soms een artikel op de voorpagina van de Tubantia, want die ligt hier wel 's in huis. Maar verder... Nee.
|
Ik lees de volkskrant en dat bevalt me wel prima. Moet alleen nog even regelen dat ik 'm hier in Elst krijg.
|
Ik lees niet zo vaak kranten. Heel af en toe koop ik een NRC Next of de volkskrant op zaterdag.
In de trein lees ik het liefst de pers. Maar ik luister liever naar radio1. |
Ik lees het Nederlands Dagblad en NRC Handelsblad wel eens.
Hoezo kun je maar een optie aanklikken? |
Regionale krant en Telegraaf, omdat we die thuis hebben. Verder lees ik tijdens het treinreizen altijd de gratis krantjes.
|
Citaat:
|
Metro en Tubantia :D Oftewel, ik kijk alleen de krant in als ik me verveel en er ligt er toevallig eentje (in de trein of bij mijn ouders). Oh en de Volkskrant want die ligt bij mijn huisgenootje.
|
De Volkskrant want daar hebben mijn ouders een abonnement op. In de trein lees ik De Pers of Dag.
|
De Volkskrant, want die krijg ik zowel hier op kamers als bij mijn ouders. En die heeft Gummbah en Sigmund en Martin Bril :). En als ik bij mijn ouders ben lees ik daarnaast ook nog de NRC.
|
Citaat:
|
Thuis: Nederlands Dagblad, Zwolsche Courant/De Stentor, Reformatorisch Dagblad
Onderweg: Al die gratis krantjes Universiteit: NRC |
Citaat:
|
Volkskrant af en toe. Omdat m'n ouders daar een abonnement op hebben en ik het een prima krant vind.
En oh ja: ook weleens die krantjes die in de trein slingeren. |
Citaat:
|
Ik lees meestal de metro of de spits in de trein, omdat ik toch wel wil weten wat er gebeurt in de wereld en een krant lezen een stuk leuker is dan 20 minuten voor je uit staren (in de trein). De pers interesseert me niet zo en de dag vind ik kwalitatief uitermate teleurstellend. Andere kranten lees ik niet.
|
Het valt me op dat er in De Pers altijd verdomd weinig nieuws staat.:p
|
Ik lees het Parool omdat mijn moeder daar een abonnement op heeft.
:cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit dus. Maar k heb verder geen verstand van kranten dus kan niet zeggen of ie goed is ofzo. Beetje regionaal nieuws. |
Ik lees alle gratis kranten.
Dat wil zeggen: spits, metro en de pers in de trein. Het Parool en Trouw bij m'n moeder en de Volkskrant bij de tandarts :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45. |