![]() |
Media, Informatie en Communicatie
Aan de HvA. Heeft iemand ervaring met deze opleiding? En dan vooral Journalistiek & Media? Kan diegene mij er wat meer over vertellen, want van de site word ik niet veel wijzer.
|
Ik ben ook wel benieuwd. Wat ik zo op de site zie; is het vooral projecten.
|
he ik heb een vraagje... als ik door de selectie kom dit jaar ga ik volgend jaar naar de hotelschool in maastricht. Maar er zijn twee verenigingen die ik leuk vind. Die van de hotelschool zelf en tragos. Kan ik van beide lid worden of niet? En zo niet van welke kan ik dan het beste lid worden?
|
in het eerste jaar heb je 4 grote projecten, dus 1 per periode. naar wat ik begrepen heb krijg je in de jaren erna vooral induviduele opdrachten...
(ben nu eerstejaars) |
ik zie nu net op intranet dat journalistiek en media met projecten blijft werken.
de eerste opdracht van dit jaar is: produceer nieuws en achtergronden voor een regionale sportwebsite binnen de werkstructuur van een webredactie gericht op de doelgroep tussen de 25 en 45 jaar. |
ik doe de opleiding Beeld en media/communicatie.. Ik weet niet of dat het zelfde is dan wat jij bedoelt, maar ik vind het super leuk! je kunt uiteindelijk een paar richtingen kiezen zoals fotograaf en grafisch ontwerper.. Dus in de opleiding doe je veel met foto's maar ook met reclame, ruimtelijke vormgeving, websites bouwen, echt tof!!
|
Ik ben momenteel 2e jaars op het MIM.. Maar ik heb voor de richting Redactie Mediaproductie gekozen. Het eerste jaar is vrij algemeen.. En ik merk nu al dat ik het 2e jaar veel leuker is.. (dat zegt ook iedereen) In het eerstejaar heb je bijvoorbeeld ook bedrijfseconomie.. en daar ligt mijn interesse toch niet echt ;)!
Ik heb van oude klasgenootjes van vorig jaar die nu Journalistiek en Media doen begrepen dat ze heel veel artikelen moeten schrijven.. Dus je moet zeker van het schrijven houden. In het eerstejaar heb je inderdaad 4 grote projecten.. Bij de richting RMP (die ik nu doe) heb je vooral veel duo opdrachten en individuele opdrachten. Ik vind dat persoonlijk een stuk beter, vorig jaar was het altijd zo'n gedoe met die groepjes! Er zitten altijd wel mensen in je groepje die moeilijk doen... Over Journalistiek en Media kan ik je niet zoveel vertellen.. Zelf doe ik namelijk het redactie profiel.. Als je iets wilt weten over de opleiding in het algemeen, hoor ik het wel ;)! |
Hee, ik ga waarschijnlijk ook kiezen voor RMP volgend jaar..
Weet jij eigenlijk hoe het aantal studenten verdeeld is over de verschillende richtingen? |
Up! Nog meer mensen die naar de open dag gaan aankomende zaterdag? Ik ben benieuwd. :)
|
Ik ga niet naar de open dag maar ik ben wel benieuwd naar wat je er van vindt :)
En als je daarna nog vragen hebt moet je het maar laten weten... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59. |