![]() |
Levenskracht
Ik duik in de rozentuin
en gedenk de levensboom Zwoele geuren van de natuur Sterren bij de duin Een spiraal van minvermogende levenskracht is voor de vrij groeiende lelie een droom en voor mij een enkel feit in deze nacht |
hmz.. kvinnum niet zo sterk..
wat is minvermogende? |
Je cultiveerd je emotie teveel, denk ik. Ik mis het gevoel hierin. En inderdaad, 'minvermogend'?
|
Minvermogend; arm, weinig bezittend...
|
Citaat:
naja.. ik snap em gloof ik gwoon niet |
eerlijk waar ik snap dr nix van, maar goed!
|
Ik snap hem wel, zo moeilijk is het toch niet?:confused:
De eerste vier regels over de boementuin enzow zijn een soort van intro, die zometeen naar de lelie wijzen. De lelie groeit vrij en daaruit kun je opmerken dat ze gelukkig is. Een spiraal van weinig (minvermogend) levenskracht is voor de lelie dus een droom (beter gezegd: nachtmerrie) want die heeft hier niets mee te maken. Dat is voor haar (de 'mij' in het gedicht) anders, want zij ligt in bed misschien wel te janken van ongeluk.. Daarom is 'weinig levenskracht' voor haar een feit.. Of ik ben dom en denk te snel dat ik iets begrijp ;) In ieder geval: ik vind het wel heel erg mooi verwoord en het is tenminste niet zo'n vreselijk cliché depri gedicht.. Echt super :) |
Citaat:
en dat ut geen cliche depri gedichtje is is zeker heel erg waar.. Hij is ook wel mooi! Ik snapte hem dus alleen niet, maar nu wel :) |
Citaat:
Anyway, dit is echt een supergoed gedicht en ik ben blij dat ik het snap :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10. |