![]() |
Bonus waarschijnlijk foutje, navraag doen of het gewoon accepteren?
Ik werk nu enige tijd via een uitzendbureau ongeveer 15 uur per week bij een creditcardmaatschappij.
Per week lever je een urenbriefje in, en je krijgt dan ook per week uitbetaald. Nu heb ik 3 weken niet gewerkt omdat ik op vakantie was. Toch kreeg ik deze week 160 euro (252,00 bruto) uitbetaald, op mijn loonspecificatie stond dat dit een de uitbetaling van een bonus was. Mijn vakantiegeld heb ik allemaal al opgenomen, en de incentives die bij ons gelden zijn leuk, maar niet zo leuk dat het alles bij elkaar 160 euro (of 252,00 bruto) zou kunnen zijn. Natuurlijk wil ik voordat ik het uit ga geven weten wat het is. MAAR; ik ben bang om te bellen om erachter te komen dat het een foutje is en dat ik het dan terug moet storten. mijn vraag is dan ook in hoeverre het mijn verantwoordelijkheid is om bij twijfel na te gaan waar dat geld vandaan komt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar afgezien van fatsoen, ik het mijn plicht om er navraag naar te doen? |
Citaat:
|
op zich niet. maar als het niet jouw geld is moet je het op een gegeven moment als er om gevraagd wordt wel weer terugstorten en dat is natuurlijk best kut als je het al hebt opgemaakt aan make-up en kleren... :rolleyes:
|
volgens mij zou je ook willen dat de baas, wanneer hij dit opmerkt, een foutje in jouw nadeel herstelt?
gewoon de goede werknemer spelen. |
Citaat:
|
Citaat:
ja, of gewoon aan boodschappen ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gewoon ff melden dus. Anders komt het weer op een moment dat je 't net niet kunt missen. En het is ook tof om te weten als het geen foutje was.
|
Ben jij ook zo iemand dan, die als hij een volle beurs vind, een lege gaat terugbrengen?
Is in weze hetzelfde. |
Citaat:
en die persoon van de portomonnee waarschijnlijk niet ik heb al gebeld, en wacht nu al 2 dagen op een antwoord (ja, we hebben hier geen tijd voor... :S) daarbij klopt alle informatie die ik heb, want op mn loonspecificatie staat het ook maar morgen word ik teruggebeld, we wachten af |
Citaat:
het is duidelijk dat ik er WAARSCHIJNLIJK geen recht op heb (want dat blijft tot nu ook onduidelijk) maar dat wil per definitie zeggen dat het mijn PLICHT is om dit te melden... |
Ach, je hebt het nu toch gemeld (of bent er mee bezig)? Dan is heb jij, vanuit jouw kant, het juiste gedaan. De volgende stap is aan je baas.
Kijk, je hebt nu twee opties: Of je kan die "bonus" houden, omdat het geen fout is (dat is mooi), of je kan die bonus niet houden door een fout, maar je maakt wel een eerlijke en goede indruk bij je baas, en dat kan ook nooit kwaad (denk aan referenties of je toekomst bij deze werkgever). Je kan dus eigenlijk niet verliezen. :) |
Opmaken dat geld voordat ze het terugvorderen natuurlijk...
|
Dat is een wel heel goede optie!
|
het was inderdaad een foutje, er is 25 uur uitbetaald in plaats van 25 euro
het gehele bedrag is goed en wel teruggestort en ze waren blij dat ik gebeld had. |
Mooi (y). Heb je weer een streepje voor.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.