Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   HBO Biologie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1624950)

xxceline 10-09-2007 20:26

HBO Biologie

Wie studeerd er HBO biologie? En waar? Ik denk er ook over om het te gaan studeren, alleen weet ik nog niet precies waar. Op dit moment leek de HU me wel leuk. Hoe zijn de lessen, de practica en alles ? Hoe is de begeleiding op de Hogeschool waar jij biologie studeerd, de stage opdrachten, de sfeer enz ?

xxceline 15-09-2007 17:25

Is er hier helemaal niemand die HBO biologie doet ?

Krummeltje 16-09-2007 12:05

:'(Het is jij studeerT, en 'wie studeerT'... niet met een -d. :(

fib 16-09-2007 16:55

- Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek, Rotterdam: Daantje_0705
- Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek, Saxion Enschede: Miracle (p)
- Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek, INHolland Alkmaar: Spacemonkey

xxceline 16-09-2007 18:13

Ik zoek specifiek de lerarenopleiding Biologie ..

@ Krummeltje, ik kan de fout niet meer bewerken.

Krummeltje 16-09-2007 19:02

Citaat:

xxceline schreef: (Bericht 25976314)
Ik zoek specifiek de lerarenopleiding Biologie ..

@ Krummeltje, ik kan de fout niet meer bewerken.

Als je 'm maar niet meer maakt ;)

Enne, je kunt je oproepje hier plaatsen: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1606022

Maija 08-10-2007 20:09

Is er wel een biologie HBO studie?

Volgensmij kom je dan al snel uit bij een HLO opleiding (hoger laboratorium onderwijs..) en alle varianten daarvan (lees: moderne engelse namen ;))

Leonoor 08-10-2007 20:15

Citaat:

Maija schreef: (Bericht 26133732)
Is er wel een biologie HBO studie?

De lerarenopleiding biologie (TS is op zoek naar een student daarvan) bestaat. :)

xxceline 09-10-2007 17:20

Beter gezegd, er is alleen maar een lerarenopleiding :P

frankennogiets 16-10-2007 11:45

HAS Den Bosch start in september 2008 met studie Toegepast BiologieOnderzoek. zie verder www.hasdenbosch.nl of http://hbobiologiehasdenbosch.web-log.nl
Er komt dus meer dan alleen een lerarenopleiding!

Elaafje 16-10-2007 13:28

Hee gaaf (y), ja ik zat al te kijken naar hbo biologie, maar ik wil geen leraar worden en dat labwerk zie ik ook niet zo zitten. Dan ga ik maar eens in Den Bosch kijken naar Toegepast Biologie Onderzoek. :y

Mir89 30-10-2007 16:12

Hey,

ik ben dus wel van plan de leraren opleiding te doen in biologie.
Maar ik heb het nieuwe profiel havo NG en dus geen wiskunde B.

Wat staat me nu te doen??
Gewoon zelfstandig wiskunde b studeren vanuit stof uit boeken van vorige studies?
Of toch een profielswitch maken, als dit nog kan..?

Bij voorbaat dank!

Pater Noster 13-11-2007 00:14

Ik ben mij toevallig ook aan het oriënteren op de opleiding 'Toegepast Biologie Onderzoek' op de HAS Den Bosch. Zoals je op Google al ziet is de enige informatie die er tot op heden te vinden is van de HAS Den Bosch zelf :).
Een bezoekje aan de open dag lijkt me dus wel nuttig. ;) (Eens kijken wanneer er weer eentje is!)

Wiskunde B is zo te zien helemaal niet noodzakelijk, bij de toelatingseisen staat:

HAVO met profiel:
Natuur & techniek
Natuur & gezondheid
Economie & maatschappij met scheikunde (bij E&M krijg je Wiskunde A12, géén B)

Daarnaast geldt voor studenten HAVO/VWO dat Biologie als eindexamenvak zeer gewenst is.

Het lijkt me een erg leuke opleiding om te doen, het probleem bij mij is dat ik HAVO profiel E&M heb gedaan, ik heb géén biologie en scheikunde gehad.

Het voordeel is weer wel dat ik al een HBO opleiding (Bachelor of ICT) heb afgerond. Nadeel is dan weer dat ik niet in kan stromen in het 2e jaar omdat de opleiding pas in 2008 voor het eerst start :evil:

xxceline 13-11-2007 11:37

Citaat:

Pater Noster schreef: (Bericht 26381526)
Ik ben mij toevallig ook aan het oriënteren op de opleiding 'Toegepast Biologie Onderzoek' op de HAS Den Bosch. Zoals je op Google al ziet is de enige informatie die er tot op heden te vinden is van de HAS Den Bosch zelf :).
Een bezoekje aan de open dag lijkt me dus wel nuttig. ;) (Eens kijken wanneer er weer eentje is!)

Wiskunde B is zo te zien helemaal niet noodzakelijk, bij de toelatingseisen staat:

HAVO met profiel:
Natuur & techniek
Natuur & gezondheid
Economie & maatschappij met scheikunde (bij E&M krijg je Wiskunde A12, géén B)

Daarnaast geldt voor studenten HAVO/VWO dat Biologie als eindexamenvak zeer gewenst is.

Het lijkt me een erg leuke opleiding om te doen, het probleem bij mij is dat ik HAVO profiel E&M heb gedaan, ik heb géén biologie en scheikunde gehad.

Het voordeel is weer wel dat ik al een HBO opleiding (Bachelor of ICT) heb afgerond. Nadeel is dan weer dat ik niet in kan stromen in het 2e jaar omdat de opleiding pas in 2008 voor het eerst start :evil:

Maar ze wil juist de Leraren opleiding Biologie doen ..

xxceline 13-11-2007 11:38

Citaat:

Mir89 schreef: (Bericht 26288744)
Hey,

ik ben dus wel van plan de leraren opleiding te doen in biologie.
Maar ik heb het nieuwe profiel havo NG en dus geen wiskunde B.

Wat staat me nu te doen??
Gewoon zelfstandig wiskunde b studeren vanuit stof uit boeken van vorige studies?
Of toch een profielswitch maken, als dit nog kan..?

Bij voorbaat dank!

Volgens mij is er geen probleem hoor, zolang jij maar examen hebt gedaan in Biologie :)

Pater Noster 13-11-2007 11:51

Citaat:

xxceline schreef: (Bericht 26382526)
Maar ze wil juist de Leraren opleiding Biologie doen ..

Mijn bericht was voor Elaafje bedoeld ;) Ik zal het topic niet meer afpakken, sorry :p

Voor de opleidingen Leraar Biologie is er keuze genoeg :)

Mir89 14-11-2007 16:40

Hartstikke bedankt,

ik was namelijk naar mijn bio docent en die zei dus wiskunde b maar tegenwoordig zijn de profielen van de havo verandert dus het kan ook best eens anders zijn.

Toppie bedankt!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.