Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   ipod shuffle 1 gb (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1625053)

twinkebel 11-09-2007 06:13

ipod shuffle 1 gb

Hallo mensen, ik ben van plan een ipod shuffle te kopen. Nou ben ik benieuwd of mensen hier hem hebben, en wat hun ervaring er mee is?
Het gaat mij vooral om de shuffle functie, want zover ik kon lezen zat deze als goedkoopste ipod erop en niet bij mp3 spelers onder de 65 euro?

alvast bedankt.:)

freyk 11-09-2007 19:18

Zelf heb ik hem niet, maar ik zou het ook niet willen hebben.
Dit omdat het geen display heeft en dat het muziek afspeelt in een willekeurige volgorde.

Nietzman 11-09-2007 20:55

Citaat:

freyk schreef: (Bericht 25940398)
...en dat het muziek afspeelt in een willekeurige volgorde.

Iets wat je heul wel uit kunt zetten.

Nietzman 11-09-2007 20:56

Overigens heeft volgens mij zelfs het goedkoopste gooi en smijtspelertje van de aldi nog wel een shufflefunctie, dus daar hoef je echt niet apart een iPod voor te kopen. Wel omdat zo'n cheil clipje natuurlijk veel toffer staat dan zo'n plastic ondingetje.

KaptRood_oud 14-09-2007 18:40

Citaat:

freyk schreef: (Bericht 25940398)
Zelf heb ik hem niet, maar ik zou het ook niet willen hebben.
Dit omdat het geen display heeft en dat het muziek afspeelt in een willekeurige volgorde.

Dit kun je inderdaad uit zetten. Plus dat ik het wel een cool functie vind eigenlijk. Hij shuffelt niet alleen wat hij afspeelt maar je kunt hem ook "shuffelend" muziek erop laten zetten. Dan weet je vantevoren dus niet wat erop staat. Een leuke functie imo, ik heb nogal wat muziek en zo kom ik nog eens wat tegen wat ik al een tijdje niet meer gehoord heb of wat ik zelfs gedownload heb maar nog niet geluisterd.

Al Murphy 15-09-2007 21:05

Ik vind het een geweldig leuk dingetje. Ik gebruik hem vooral naast mijn gewone iPod. Die shufflefunctie is idd essentieel. Ofwel steek je hem zo bijvoorbeeld vol met je top 200 van leukste nummers, ofwel is het ideaal om je laatste nieuwe cd's wat intensiever en ad random te besluisteren. Ook leuk: af en toe dat ding eens aan vrienden van je geven zodat zij hem volsteken met leuke muziek. Altijd leuk voor op eenzame bus-, trein- of fietsritten. En voor de prijs hoef je het ook absoluut niet te laten. De klank is ook prima in orde. Natuurlijk niet zo goed als een hifi-iinstallatie met boxen van tien keer zoveel geld, maar dat hoeft denk ik ook niet.

aanvulling: als je de shuffle-functie uit zet speelt hij gewoon alfabetisch af. Een display heb ik op mijn shuffle nog nooit gemist.

Arenda 15-09-2007 21:07

Koop gewoon een Nano?

Die shuffles vind ik niet echt geweldig eigenlijk, liever een 1gig nano... koste me hetzelfde. :)

DarkSavior 16-09-2007 22:01

Ik heb nog wel een iPod Nano 2GB (2G) te koop staan. PM maar als je interesse hebt. :)

freakinaround 17-09-2007 09:15

Je kan ipv een ipod shuffle ook een creative zen stone nemen? Zelfde principe, even goede kwaliteit, even klein qua formaat en de helft goedkoper :)

J-roenn 20-09-2007 14:27

Citaat:

freakinaround schreef: (Bericht 25980035)
Je kan ipv een ipod shuffle ook een creative zen stone nemen? Zelfde principe, even goede kwaliteit, even klein qua formaat en de helft goedkoper :)

en zonder itunes (y)

]{ing 20-09-2007 14:35

Citaat:

J-roenn schreef: (Bericht 26006467)
en zonder itunes (y)

En bagger creative kwaliteit.. hoop vage problemen mee gezien in vriendenkring. Ze zijn wel cheap natuurlijk. Dan is Apple beter..

Ik maak oa gebruik van een ipod maar heb geen itunes..

http://www.mlipod.com/images/screenshots/main_view.png

:)

freakinaround 20-09-2007 19:54

Citaat:

]{ing schreef: (Bericht 26006552)
En bagger creative kwaliteit.. hoop vage problemen mee gezien in vriendenkring. Ze zijn wel cheap natuurlijk. Dan is Apple beter..

Ik maak oa gebruik van een ipod maar heb geen itunes..

[afbeelding]

:)

Ik heb m al een paar maanden en heb er nog geen problemen mee gehad hoor? :P En t geluid is prima. :)

A Lot Of Rock 21-09-2007 11:23

http://www.kieskeurig.nl/overview2/a...3-portable.htm

Kijk hier eens :), hier kan je reviews lezen van mensen die 'm ook hebben.

]{ing 21-09-2007 18:43

Citaat:

freakinaround schreef: (Bericht 26009215)
Ik heb m al een paar maanden en heb er nog geen problemen mee gehad hoor? :P En t geluid is prima. :)

Nou ja paar modellen iig;
Een 512mb creative van een vriend, issue 1: line in van versterkers pakt em niet 2: dood na minder dan een half jaar. Andere 1gb speler was het veertje van het batterijvak eruit gesprongen, en die werkte ook niet op line in van versterkers (iriver, apple, laptops etc werken wel dus aan die versterkers lag het niet).
Verder is geluidskwaliteit en interface natuurlijk minder dan iriver of apple maar daar is het prijsverschil ook naar.

Little_lady 23-09-2007 13:24

Citaat:

]{ing schreef: (Bericht 26016200)
...geluidskwaliteit...

Heb jij ooit goed geluisterd naar een Creative?

]{ing 24-09-2007 08:17

Citaat:

Little_lady schreef: (Bericht 26028050)
Heb jij ooit goed geluisterd naar een Creative?

Ja, rommelig in vergelijk met de klanken uit een iPod of mn iRiver H320. Maar er zijn vast nog heel veel anderen die minder goed zijn dan dat. Als je standaard dopjes gebruikt niks aan de hand.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.