![]() |
[PHP]Probleem
Hallo ik ben bezig met een site en ik ben ook bezig met een nieuwssysteem voor mijn staff dat heb ik geinstaleerd dus ik include die pagina op mijn website en dan komt er dit te staan
PHP-code:
|
Hij kan NEWS.TXT niet vinden?
Of misschien heb je de include tag verkeerd toegepast? |
de fout is dat je lijn 85 niet laat zien
|
De include is
PHP-code:
|
lijn85?Wat bedoel je daarmee?
|
Zo te zien probeer je een bestand op een andere server te openen? Het kan zijn dat die mogelijkheid uitstaat (dit is de optie allow_url_fopen in php.ini). Je kunt proberen of je met behulp van ini_set() de optie kunt wijzigen, maar ik heb daar zelf weinig succes mee gehad.
|
als je iets wil include vanuit andere server join() gebruiken
iest van eigen serv include gebruiken.. join pleurt dus alles gewoon in een var. [waarom weet ik nou al dat ik kritiek ga krijgen :D:D] |
Citaat:
FYI: join() wordt gebruikt om strings aanmekaar te lijmen. Niet om bestanden te includen. http://www.php.net/manual/en/function.join.php Om de inhoud van een textbestand naar de uitvoer te sturen gebruik je readfile(), deze kan ook gebruikt worden om bestanden van andere hosts weer te geven. Wat hiermee NIET kan is bestanden met PHP code includen. Dat kan alleen met include(), en alleen als dat bestand op jouw server staat, en voor jou leesbaar is. |
Je zou join wel kunnen gebruiken om iets van een andere server te includen, maar dan alleen in de combi eval(join("", file(blaatbestand))). En ik vraag me dan nog af in hoeverre dat werkt. :D
|
Citaat:
|
FF als tip.. include van andere websites kan niet onder windows. Alleen onder Unix e.d.
|
Citaat:
|
Maare at is nou de code.EN ik kan het niet op mijn host want daar kan je hem niet chmodden :rolleyes:
|
Nogmaals: Je kunt niet includen vanaf een andere site. Vertel eerst eens wat je met de inhoud van dat tekstbestand wil doen. Lezen vanaf een andere host kan wel, schrijven niet.
|
Hij moet alleen maar de dingen plaatsen wat erop staat dat zijn gewoon nieuwsberichten van me site.
|
PHP-code:
|
Ik heb die code gekopieert en geplakt en dan staat dit er
PHP-code:
|
Niet om 't een of ander, maar waarom gebruik je niet gewoon een MySQL database? Is toch veel sneller, handiger in 't gebruik en scheelt gedoe met externe files...
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56. |