![]() |
Boek psychologie
Hallo,
Voor mijn opleiding moeten we een boek lezen over een andere opleiding. Ik doe zelf Small Business & Retail Management. (HBO) Nu wil ik een boek lezen wat over psychologie gaat. Wie kan me een leuk beginners boek aanraden? Graag niet te moeilijk en zeker geen boek waar honderden pagina's instaan. :p |
Toen ik een bijvak psychologie volgde, moest ik als inleiding 'psychologische zaken' van Gerrit Breeuwsma lezen. Ik vond het geen heel goed boek want het beuzelt een beetje, maar dat doen psychologieboeken altijd wel, dus ach. Het was wel heel duidelijk en er staan leuke voorbeelden in. En het is wel echt een beginners boek. Het heeft wel zo'n 250 pagina's maar ik denk dat je geen boek met minder dan 200 pagina's gaat vinden op hbo-niveau en dat je je aanstelt wat dat betreft.
|
Psychologie voor Dummies? :p (Is natuurlijk niet serieus. ;) )
Maar: Wat wordt precies verstaan onder een boek 'over een andere opleiding'? Een boek over de opleiding psychologie of een boek over psychologie? |
je zou palet van de psychologie kunnen lezen
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar heb gewoon geen zin om een boek van 500+ pagina's te lezen en daar nadien een samenvatting over te schrijven. (n) Maar 250 pagina's gaat inderdaad nog. |
Oh ok, ik dacht dat je met 'meer dan honderden' bedoelde: meer dan tweehonderd :P
|
@ Sarah
Wat vond je verder van het boek? En wat bedoel je precies met "leuke" voorbeelden? |
Er staan veel gevallen in beschreven van zowel normale mensen als mensen met bijzondere en zeldzame afwijkingen. Dat vond ik leuk om te lezen.
En verder, tja, prima boek op zich, zoals ik al zei is het erg duidelijk, het leest ook wel prettig. Alleen staat er vrij weinig informatie in, in verhouding tot de hoeveelheid tekst - maar dat is een beetje psychologie-eigen. |
Heb je er toevallig een ISBN-nummer van?
Andere tips zijn ook welkom trouwens. |
psychology van Gray is een vrij standaard boek voor alle sociale wetenschappen aan de universiteit. Maar die is dik en ook Engels. Wel erg leuk trouwens.
|
Gray vind ik ook een erg leuk boek, maar niet iets dat je zomaar even doorleest.
Er is een nederlandstalig boek over psychologie, Psychologie, de stand van zaken van Metaal en Jansz (isbn 90-265-1385-2). Iets van 250 blz, echt bedoeld als inleiding, gemakkelijk te volgen. Er zijn boeiender boeken, maar die zijn meestal ook een stuk uitgebreider. |
Psychology van Bernstein et al is ook erg fijn om te lezen en een geweldig naslagwerk, maar echt veeeeeel te veel bladzijdes.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
isbn: 9062830307 |
Citaat:
Is het wel een verders wel een interessant boek? |
Citaat:
ik vond het wel interessant zaten volgens mij ook wel leuke voorbeelden bij |
Iedereen badankt voor de reakties. Denk dat ik wel een keus heb gemaakt. Moet het nog even overleggen met mijn leraar. Zal laten weten wel boek het geworden is.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04. |