![]() |
Serie: De Co-Assistent op Net 5
In de nieuwe dramaserie de 'Co-assistent' draait het om Elin (Hanna Verboom), een aankomend arts, die worstelt met de balans tussen carrière maken en haar sociale leven op peil houden. De serie is gebaseerd op de gelijknamige bestseller van Anne Hermans. Ronald Giphart en Jeroen van Baaren schrijven de scripts. De 'Co-assistent' is vanaf 24 september om 21.30 te zien op Net 5
Het 'echte' leven in het ziekenhuis Na vier jaar universiteit is Elin Dekkers enthousiast begonnen als co-assistent. Tijdens haar co-schappen staat ze in de operatiekamer met botte chirurgen, runt ze de poli met een opmerkzame internist en loopt ze mee met een nuchtere huisarts. Elin ontdekt dat het leven in een ziekenhuis niet veel verschilt van de 'gewone' wereld: dokters zijn ook maar mensen, maken fouten, zijn chagrijnig, chaotisch of ongeïnteresseerd. Alhoewel Elin het gevoel heeft al een heel end op weg te zijn, wordt haar pijnlijk duidelijk dat er een groot verschil is tussen theorie en praktijk. Tijdens haar co-schappen wordt Elin geconfronteerd met een aantal belangrijke levensvragen: is een goede carrière in je werk wel te combineren met een sociaal leven? Ben je geschikt als arts als je soms voor je eigen belang kiest? En wat als liefde en ambitie onverenigbaar lijken? Tegelijkertijd klaagt Elins beste vriendin en huisgenoot Sanne dat ze nooit meer tijd voor haar heeft en ook haar vriend Job ziet Elin steeds minder. Daarbij hangt er tussen Elin en mede-co Hugo een spanning, die ze niet helemaal kan plaatsen. --- Ik heb het boek gelezen en dat was zo'n leuk boek, ben benieuwd naar de serie! De voorstukjes zagen er overigens ook erg leuk uit. Gaan jullie kijken? |
jaa ik ga kijken ;)
als jij me helpt herinnere :P |
jaa interessant, als ik het niet vergeet.
In welk ziekenhuis loopt ze haar co-schappen? |
Ik zag het, maar weet niet of ik het wel ga volgen.
Kan de titel btw niet aangepast? 'Serie: ' en 'op Net 5' eruit schrappen, want het staat lelijk en een beetje onoverzichtelijk. :o Oh, en 'assistent' met kleinletter. :bloos: ;x;x;x |
Ik hou niet zo van Nederlandse series, maar ik ga wel even kijken of het echt (n )iets is.
|
Citaat:
In het boek liep ze ergens in Amsterdam, dacht ik. |
ja ik móet het wel kijken natuurlijk!
Heb het boek ook gelezen trouwens. |
Ik heb het boek liggen, ga ik binnenkort aan beginnen. Misschien ga ik de serie ook wel kijken, mijn eigen co-schappen komen er nu binnen een half jaar tot jaar ook wel aan dus lijkt me wel grappig.
|
Ik zal de voorstukjes, en vond ik echt heel grappig en goed overkomen. Ik ga zeker kijken (y)
En ik ga het boek ook maar lezen, zag het bij de bieb liggen, ik haal 'm er morgen maar meteen op :D |
ik haat die blonde doos, en bovendien is er al zo'n serie: grey's anatomy.
|
Ze claimen natuurlijk wel dat deze serie "het echte leven" laat zien, maar het zal toch gedramatiseerd zijn. Als ik tijd heb, kijk ik wel even, maar als het voor mn gevoel teveel GA is (of gewoon slecht is), haak ik net zo snel weer af.
|
Ik vond de sfeer in de voorstukjes heel anders dan die van GA. GA vind ik niets aan, dus ik hoop maar dat ik gelijk heb :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben heel benieuwd, ga wel kijken. :o
|
Hmm, het boek las erg vlot. Maar ik vrees een beetje voor de serie, Nederland heeft niet echt een geweldige historie wat betreft medische series maar ik ga wel kijken uiteraard. :)
|
Ik vond het boek helemaal geweldig en ben erg benieuwd naar de serie. Ga dus zeker kijken!
|
Citaat:
|
Oe! Ik hou van Nederlandse series! Natuurlijk ga ik kijken :)
|
nog één dagje ;)
|
Ik hou niet zo van Nederlands gesproken series, maar ik geef het een kans.
|
Trouwens, voor de echte co-assistenten onder ons, is het boek echt waarheidsgetrouw, of is het toch een beetje overdreven?
|
Als ik straks de kans krijg zal ik het gaan kijken, ben wel benieuwd of het wat is.
|
Citaat:
Al kunnen daar ook weer wel dingen van waar zijn |
Citaat:
De serie zal nog wel wat meer zijn aangedikt :) |
ik vond het wel grappig (y)
|
mhmhm het gaat. 't is wel kort qua minuten per aflevering, eerder zo'n soap-idee.
|
Ja, ik vond het ook erg kort :o
En verder, ik wacht volgende week nog even af. |
Aardige eerste aflevering.
|
Ik vond het tegenvallen, maar ik ben sowieso vaak niet zo'n fan van Nederlandse series. Daarbij heb ik van het weekend het boek gelezen en die vond ik toch beter.
Of het echt zo is weet ik met een aantal maanden. Maar het boek was opzich best geloofwaardig alleen zoveel dingen lijkt me wat overdreven en sommige dingen zijn denk ik ook wat dik aangezet. (en ik heb het idee dat daar in de serie nog een schepje bovenop gedaan is) |
Begon het nou pas veel te laat, of veel te vroeg? Want ik denk dat ik maar een kwartier gezien heb en vantevoren wel tien minuten reclame...
|
Citaat:
Maar het duurde maar een half uurtje |
Te vroeg naar mijn idee, ik was ook te laat omdat ze overal half 10 geroepen hadden en ik zag later op teletekst dat het dus ineens 9.25 was. Dus toen ik na CSI zapte was het al begonnen. En in dat half uur dat het duurt zat ook nog een hoop reclame.
|
Ik vond er niet zoveel aan, behalve het gedicht van Bloem. Ik had gelijk zin om naar de bieb te rennen en een dichtbundel van hem te lezen.
|
Ik vond het wel gaan. Dit stuk vond ik in het boek sowieso beter. Maar ik blijf het wel volgen, het is maar een halfuurtje. :)
|
De aflevering was kort, maar dit is zo herkenbaar en dus representatief voor de situatie hier in Nederland. I.t.t. alle Amerikaanse series waar veel dingen worden overdreven ondanks dat het niet te vergelijken is met hier.
|
Ik heb het maar half gezien, maar vond het wel grappig :)
Ik blijf zeker kijken. |
Ik vond het leuk <3
|
Ik vond het best wel tegenvallen :o
|
Het kon me niet echt boeien en gelukkig maar, anders moet ik iets gaan volgen. ;)
|
Ik vond het leuk <3 en ik denk dat je het misschien een kans moet geven; ik denk dat het acteerwerk e.d. in de loop van de serie wel beter wordt.
Het boek vond ik trouwens absoluut geen hoogstandje, maar wel leuk om een keer gelezen te hebben. Verder ben ik erg bang geworden voor dokters :( en ik wil nog wel arts worden :(! |
Ik vind dit veel realistische dan grey's anatomy of ER. Ik vond het wel leuk!
Maar toch vind ik Grey's anatomy veel leuker. |
Op acteerwerk let ik bij NLse series eigenlijk zo min mogelijk :o Hoewel ik dit (en Evelien ook, bijvoorbeeld) wel weer een fijne manier van acteren vind. Wel heel Nederlands, om de een of andere reden.
|
ik vond het wel leuk. Volgende week weer kijken.
Wel grappig dat elke geneeskunde student bij ons + docenten elke keer vroegen: "en, heb je gekeken?", "hoe vond je het?; "je moet het boek lezen":P |
Ik vond het nogal tegenvallen. Zo ontzettend Nederlands geacteerd (n) en daarmee bedoel ik overdreven gearticuleerd en ontzettende schrijftaal ofzo. Zoals je normaal gesroken nooit een gesprek zou voeren.
Maar t gedicht van Bloem was idd mooi. |
Ik heb gisteren eens gekeken en vond het wel leuk :)
|
Ik vind het alleen wat jammer dat zij een beetje dommig lijkt te doen (en haar huisgenote ook), maar verder vind ik het ook wel leuk.
Ik vond het zo geinig toen ze met die zaklamp bij haar vriend naar z'n scrotum ging kijken :D En daarna nog even probeerde grappig te doen door die zaklamp op haar gezicht te richten :p Vermakelijk, geen meesterwerk, maar ik blijf natuurlijk gewoon kijken; zo leuk is het wel weer. |
Ja ze hebben ook wel echt té weinig medische kennis, daar klopt niets van, ze horen echt wel meer te weten :D
|
Dat viel me ook op, als ze wat vaker ER had gekeken, had ze al meer geweten :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05. |