![]() |
[Windows XP]Raar opstart probleem
Hallo,
Mijn computer gedraagt zich nogal raar sinds vandaag: het start opnieuw op en dan komt er een scherm waar iets als "We're sorry for the inconvenience but Windows has problems starting up" weergeven wordt met daaronder allemaal opties over hoe ik wil opstarten. Wanneer ik een optie selecteer komt er opeens een BSOD. :S Dat gebeurt een paar keer waarna alles weer gewoon normaal is. Weet iemand hoe dit komt? Erg irritant dit. |
Je weet dus wat een bsod betekend,
maar vergeet ons het belangrijkste te melden: de foutcodes :s |
Waar staan die foutcodes?
|
De foutcodes staan onderin, en ze beginnen altijd met een 0x000 nummer
|
Een keer stond er 0x0007 en een andere keer stond 0x0008.
|
0x0007's zijn (voor)tekens van een langzaam-overlijdende hardeschijf.
Lees deze bsod-faq maar eens door. :) |
Wat is daaraan te doen?
|
Nieuwe harde schijf.
|
En wat betekent dan 0x0008?
|
Het gebeurde net weer een paar keer met de volgende foutcodes: 0x000D1 en 0x00021.
|
Hoe is je koeling?
|
Mijn computer temperatuur zit rond de 102 graden Celsius. Is dat wat je bedoelde?
|
1 Bijlage(n)
Weet niemand hoe ik dit probleem kan herstellen?
Ik heb mijn twee recentste minidumps in een ZIP-file gezet: |
Die minidump files hebben wij niet zoveel aan, net zoals die foutcodes die je geeft.
Ga naar start --> uitvoeren en typ in: services.msc. Ga vervolgens naar logboeken. Kopieer enkele foutmelden rond de tijd dat jij de bsod's kreeg. Trouwens, 102 graden celsius lijkt me niet echt gezond :o |
102 graden is te warm, ik denk dat je systeem wat oververhit raakt.
Ga eens werken met je kast open en laat als je de mogelijkheid hebt een grote ventillator blazen in de last. Zorg dan wel dat het metaal van de ventillator de kast niet raakt ;) |
Ik heb de kast open gemaakt en de temperatuur ligt nu tussen de 75 en 80 graden Celsius. Ik denk dat dat nog te hoog is dus ik denk dat ik morgen een ventilator ga gebruiken.
|
Het lag zeker aan de temperatuur. Het gebeurt niet meer. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54. |