![]() |
jeukende benen
Ik heb al jaren last van jeuk aan mijn bovenbenen wanneer ik langer dan een half uur buiten loop. Ik ben er al wel eens mee naar de dokter geweest maar die gaf me een zalfje dat totaal niet hielp. Ik dacht dat het misschien vanzelf over zou gaan, maar ik heb het nog steeds.
Ik krijg dan dus hele erge jeuk, het prikt, doet pijn en wordt heel erg warm. Dat prikkende en jeukende krijg ik ook last van mijn ademhaling want die jeuk is echt heel erg. Als ik thuis kom voelen mijn benen meestal een beetje schraal aan en ze zijn helemaal rood. Wat zou dat kunnen zijn en wat zou ik er an kunnen doen? |
Vet erop smeren? Klinkt alsof ze uitgedroogd zijn en uitgedroogde lichaamsdelen jeuken en doen pijn ja.
|
Oh dat heb ik ook als ik ga joggen. Volgens mij wordt de doorbloeding dan gewoon beter ofzo :p Heb het niet zo erg als jij, maar mijn benen gaan tijdens het joggen ongelofelijk jeuken en ze worden rood.
|
Maakt wel of geen broek aan hebben nog verschil?
|
Ik heb hetzelfde met m'n kuiten/enkels als ik ga sporten, het speelt ook op als ik van een warme naar een koude ruimte ga (of andersom). 'K smeer er soms wat gehwol (zalfje voor voeten, zou ik niet op je bovenbenen smeren, miss iets van vaseline?) op om het wat vettig te houden. Hoewel ik dan onderhuids soms nog steeds dat gevoel blijf houden. Als ik het dan wat masseer trekt het langzaamaan weg. Zoals hierboven al was gezegd denk ik ook dat het wat met de doorbloeding te maken heeft.
|
Mijn moeder had dit altijd voor ze afgevallen was, omdat de bovenbenen tegen elkaar schuurden ging het irriteren. Kan ook voorkomen als je geen dikke bovenbenen hebt.
Maar als dit het is heb je het alleen aan de binnenkant natuurlijk |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17. |