Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   probleem met router (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1627137)

Hulk 17-09-2007 17:03

probleem met router

Ik heb net een router gekocht, zodat ik met mn laptop draadloos kan internetten thuis. Hij zit met een netwerkkabel verbonden met de gewone computer. Hij dient tevens als vervanging voor de usbmodem die ik nu heb.

Het installeren leek eigenlijk helemaal goed te gaan, en alle lampjes (status, adsl, wlan) branden ook op de correcte wijze. Dat zou betekenen dat er een adsl-verbinding zou moeten zijn, maar ik kan geen websites bezoeken (controleer uw verbinding) en ook niet aanmelden bij msn.

Weet iemand misschien wat er verkeerd ingesteld is? Ik heb gekozen voor 'PPPoE/PPPoA' bij de verbinding, en bij VPI en VCI respectievelijk 8 en 32 (standaard instellingen).
Of misschien dat ik iets anders over het hoofd heb gezien?

]{ing 17-09-2007 18:53

Je moet misschien het MAC adres van je oude netwerkkaart (die aan je ADSL modem zat, dus in de pc/router/etc die aan het modem zat) klonen naar de nieuwe router. Zo ziet het modem je nieuwe router als het geregistreerde systeem en zet het verbinding op.

Hulk 17-09-2007 19:11

mn oude modem zat alleen via een usb verbinding aan de computer, dus niet met een netwerkkaart. Ik neem aan dat ik hem dan niet hoef over te klonen? (weet ook niet hoe dat werkt trouwens)

]{ing 17-09-2007 19:48

mja probleem is ik heb niet zoveel ervaring met adsl en dergelijke modems, dit was pas geleden de oplossing maar diegene had een 'ethernet modem' geen usb

het is wsl iets met authenticiation.. dat verschilt per provider, soms is het pppoe soms ook anders. krijg je ondersteuning van je provider voor dit wireless modem? probeer ook eens googlen op dit soort termen

Hulk 18-09-2007 20:40

Ik had uiteraard al even gegoogled en andere instellingen geprobeerd, maar dat mocht niet baten. als ik andere instellingen probeer dan gaan alle lampjes ook goed branden trouwens. Ik heb er even een screenshot van de setup wizard bijgezet:
http://img250.imageshack.us/img250/1...etupii2.th.jpg

Dittrich 19-09-2007 10:11

Controleer het installatieboekje van XS4All eens en kijk ook even of zij die router/modem wel ondersteunen en of die wel overweg kan met het netwerk (kan bijvoorbeeld ook zo zijn dat je op ADSL2+ zit en die router er niet mee overweg kan of iets dergelijks).

M@rco 19-09-2007 10:14

Je instellingen staan denk ik gewoon niet goed. Afhankelijk van je verbinding moet je de volgende instellingen gebruiken:

Citaat:

ADSL Start, Lite, Basic, Fast of Ultra (KPN Telecom)
PPPoA of PPTP-to-PPPoA relay (vpi/vci 8/48, vc-mux)
Analoge telefoonlijn: ITU-T G 992.1 annex a of ETSI ETR 328
ISDN telefoonlijn: ETSI TS 101 388

ADSL Power (BBned)
PPPoA of PPTP-to-PPPoA relay (vpi/vci 0/35, vc-mux)
Analoge telefoonlijn: ITU-T G 992.1 annex a (G-dmt)
Citaat:

Dittrich schreef: (Bericht 25997113)
Controleer het installatieboekje van XS4All eens en kijk ook even of zij die router/modem wel ondersteunen en of die wel overweg kan met het netwerk (kan bijvoorbeeld ook zo zijn dat je op ADSL2+ zit en die router er niet mee overweg kan of iets dergelijks).

Hm, ADSL2+ is backwards compatible dus dan zou hij alsnog verbinding moeten krijgen (weliswaar tot max. 8 Mbit).

Dittrich 19-09-2007 10:28

Heb je helemaal gelijk in, echter werken sommige router/modems dan toch niet om de een of andere vage reden.

Oh ja, je wireless beveiligen is ook wel zo handig (liefst met WPA, WEP is binnen 10 seconden te kraken).

Hulk 20-09-2007 15:01

hij werkt nu :) ik had zelf ook al iets verder gezocht en de instellingen verschilden per netwerkleverancier, die weer verschilt per provider..

Kijk hier voor de instellingen (mocht iemand anders nog is tegen dit probleem aanlopen..)

In ieder geval bedankt!

]{ing 22-09-2007 09:46

*O*

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.