Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   waardoor word je niet meer ongesteld? Door een te laag gewicht of door (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1627403)

love-THE-world 18-09-2007 11:59

waardoor word je niet meer ongesteld? Door een te laag gewicht of door

een te laag vetpercentage?

dat vroeg ik me even af :)

uitleg erbij mag:p hoeft niet!

flyaway 18-09-2007 13:59

Wat ik denk:

Je lichaam gaat zichzelf beschermen als het niet goed gaat, bijvoorbeeld als je te weinig eet. Een gezond iemand met een zeer snelle stofwisseling (en dus vaak (erg) dun) die gezond en genoeg eet en regelmatig leeft, kan gewoon ongesteld worden. Hetzelfde geldt voor het vetpercentage, als je van jezelf zo bent gebouwd dat je een laag vetpercentage hebt is je lichaam het gewend en kan je gewoon goed functioneren. Wel kan je bijvoorbeeld eerder verkouden worden, omdat je minder goed geisoleerd bent. Maar je lichaam wordt dan gewoon goed behandeld en is er geen reden om bijvoorbeeld energie te sparen door niet ongesteld te worden.

Mijn idee is dus dat het niet ongesteld worden te maken heeft met het beschermen van jezelf in een slechte situatie. Als je het nog snapt... beetje vaag.

hanniepannie 18-09-2007 17:38

je wordt volgens mij niet meer ongesteld omdat je lichaam een bepaalde hoeveelheid energie nodig heeft om alles werkend te houden.. als je te weinig eet, maar je hebt nog genoeg (vet)reserves, dan worden die aangesproken.. als je (te) dun bent en daarnaast te weinig energie binnenkrijgt, gaat je lichaam ervoor zorgen dat iig je belangrijkste organen (zoals je hart) het blijven doen en worden functies als het kunnen krijgen van kinderen (tijdelijk) uitgezet, waardoor je niet meer ongesteld wordt..

Sarah 18-09-2007 17:51

Deels door een te laag vetpercentage en deels door een te lage voeding; één van de twee is al genoeg. Topturnsters bijvoorbeeld hebben wel een gezond gewicht en eten goed, maar hebben een erg laag vetpercentage en zij worden dan ook vaak niet ongesteld.

love-THE-world 20-09-2007 19:26

hmm okee!

)Vampje( 21-09-2007 08:23

Citaat:

flyaway schreef: (Bericht 25989521)
Wat ik denk:

Je lichaam gaat zichzelf beschermen als het niet goed gaat, bijvoorbeeld als je te weinig eet. Een gezond iemand met een zeer snelle stofwisseling (en dus vaak (erg) dun) die gezond en genoeg eet en regelmatig leeft, kan gewoon ongesteld worden. Hetzelfde geldt voor het vetpercentage, als je van jezelf zo bent gebouwd dat je een laag vetpercentage hebt is je lichaam het gewend en kan je gewoon goed functioneren. Wel kan je bijvoorbeeld eerder verkouden worden, omdat je minder goed geisoleerd bent. Maar je lichaam wordt dan gewoon goed behandeld en is er geen reden om bijvoorbeeld energie te sparen door niet ongesteld te worden.

Mijn idee is dus dat het niet ongesteld worden te maken heeft met het beschermen van jezelf in een slechte situatie. Als je het nog snapt... beetje vaag.

Dat denk ik ook.
Ik ben zelf namelijk erg dun en veel te licht voor mn lengte, heb ook nauwelijks vet, maar ik eet gewoon en voel me er niet slecht onder. Mijn cyclus is ook zeer regelmatig, dus het zou best kunnen kloppen wat je zegt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.