![]() |
Stemvoer
Natuurlijk weten we allemaal dat kou, drank, rook en stof funest zijn voor stem en keel. En thee met honing, dropjes en warmte zijn goed.
Maar welk eten (en drinken) is nog meer goed voor je stem of zou ik juist moeten vermijden om mijn stem gestemd te houden? Ik weet niet zeker of dit op lichaam en gezondheid moet, maar het lijkt me wel. |
Oh, en in reacties als 'vogelzaad' en 'zangzaad' ga ik niet trappen. :D
|
voor alles geldt: je moet het niet overdrijven.
|
Citaat:
Oh, als in: geen liters honing wegslikken enzo? |
Bedoel je voor als je moet optreden met zingen ofzo?
Dan is het beter om van te voren geen melkproducten te gebruiken, geen frisdrank en geen chocolade. Een appel eten is wel goed voor je stem. Maar 't is echt niet zo dat je, als je normaal een goede stem hebt, je vreselijk klinkt wanneer je alle dingen heb gegeten en gedronken die niet goed zijn. Of dat je ineens geweldig klinkt als je een appel eet. |
Citaat:
|
Sinaasappelsap schijnt niet goed te zijn :p
|
Maar vitaminen zijn toch juist goed voor je stem?
|
Continu water drinken werkt goed. Ook heet water i.p.v. thee met honing. Ik doe het altijd voor een optreden en tijdens mijn repetities. Een half uur voordat ik het podium op moet nog twee eetlepels hoestsiroop en ik kan er weer helemaal tegenaan!
|
Mijn moeder gebruikt voor haar optredens vaak stemgember volgens mij....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik meen me te herinneren het wel eens in een supermarkt en in de xenos te hebben gezien...
|
Citaat:
Aangezien het al een oud middeltje tegen keelpijn e.d. is, zal het ook wel goed zijn. Voor mij gewoon niet. |
zwart-witjes. Door het zout ga je meer speeksel aanmaken waardoor je beter klinkt.
|
Citaat:
|
als je paddo's kookt op 100 graden en je deze fijnsnijdt, krijgt je stem een enorme boost had ik laatst gelezen :D (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ga het een keer proberen. (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46. |