Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Wil jij (later) kinderen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1628334)

TopDrop 20-09-2007 22:48

Wil jij (later) kinderen?

En waarom?

ts begint: Ik wil absoluut geen kinderen :o Ze zijn vies, vervelend, duur, lastig.. etc.

zuster 20-09-2007 22:49

Ik denk het wel.

O ja en een waarom. Het lijkt me leuk om een mix van mij en mijn vriend te zien opgroeien en op te voeden.

Stefenootje 20-09-2007 22:50

Nee, zoals ik het nu zie echt niet.

- Ik wil kinderen liever niet laten opgroeien in deze wereld
- Ik ben zelf nogal labiel, dus ik moet eerst mezelf 'op orde' hebben voordat ik uberhaupt kinderen op kan voeden
- Ik ben bang voor baren :o

En nog wat redenen die ik nu even niet kan bedenken.

sterrenmeisje 20-09-2007 22:51

ik wil iig geen eigen kinderen, omdat ik vind dat er al genoeg kinderen op deze wereld zijn met kutlevens. en het is sowieso een kutwereld, dus dat hoef ik niemand aan te doen. ik gilde vroeger ook vaak genoeg "ik wou dat ik nooit geboren was!" en ik wil er natuurlijk wel voor zorgen dat niemand mij dat verwijt naar mijn hoofd kan slingeren...

verder zijn ze duur, lastig, maken ze meer herrie dan een drilboor (braniac ;)), maken ze troep, etc, etc. en ik ben ook niet zo dol op mensen, dus overall is het gewoon een slecht plan.

al lijkt het me soms wel eenzaam, oud worden zonder kinderen. maar ja, eigenlijk wil ik ook niet oud worden...

Dark Phoenix 20-09-2007 22:53

Don't know yet.

Haha, de antwoorden die mensen geven tot nu toe had ik al verwacht (y):o

Stefenootje 20-09-2007 22:53

Citaat:

sterrenmeisje schreef: (Bericht 26011167)
ik wil iig geen eigen kinderen, omdat ik vind dat er al genoeg kinderen op deze wereld zijn met kutlevens. en het is sowieso een kutwereld, dus dat hoef ik niemand aan te doen. ik gilde vroeger ook vaak genoeg "ik wou dat ik nooit geboren was!" en ik wil er natuurlijk wel voor zorgen dat niemand mij dat verwijt naar mijn hoofd kan slingeren...

verder zijn ze duur, lastig, maken ze meer herrie dan een drilboor (braniac ;)), maken ze troep, etc, etc. en ik ben ook niet zo dol op mensen, dus overall is het gewoon een slecht plan.

al lijkt het me soms wel eenzaam, oud worden zonder kinderen. maar ja, eigenlijk wil ik ook niet oud worden...

Oh, en dit. ;)

Uice 20-09-2007 22:56

Dit:

Citaat:

Stefenootje schreef: (Bericht 26011151)
Nee, zoals ik het nu zie echt niet.

- Ik wil kinderen liever niet laten opgroeien in deze wereld
- Ik ben zelf nogal labiel, dus ik moet eerst mezelf 'op orde' hebben voordat ik uberhaupt kinderen op kan voeden

Oh Stefenootje, wil jij mijn nietkinderen baren?

Balance 20-09-2007 22:57

Jaaaaaaaaaaa *O**O*

Ik roep het al vanaf dat ik heel klein was. Ik weet dat ik op m'n 4e altijd een theorietje had over wat ik wilde worden (moeder, juffrouw en kapster tegelijkertijd) en dat moeder willen worden is nooit meer weggegaan. Op m'n tiende maakte m'n nicht er ook een keer een opmerking over tegen m'n ouders: "Zo, jullie hoeven je volgens mij geen zorgen te maken over of jullie ooit opa en oma worden." En vanaf m'n 11e heb ik enorm veel voor m'n nichtjes gezorgd (ook dagen lang, zodat je ook de vervelende kant van de kinderen ziet) en ik vond het super. Maar m'n studie is ook op kinderen gericht, dus het zou niet best zijn als ik ze maar vervelend vind.

Stefenootje 20-09-2007 22:57

Citaat:

Uice schreef: (Bericht 26011214)
Dit:

Oh Stefenootje, wil jij mijn nietkinderen baren?

Ja hoor, ik wil best jou, eh, fantoomkinderen baren ;)

TopDrop 20-09-2007 23:00

Citaat:

Balance schreef: (Bericht 26011217)
Jaaaaaaaaaaa *O**O*

Ik roep het al vanaf dat ik heel klein was. Ik weet dat ik op m'n 4e altijd een theorietje had over wat ik wilde worden (moeder, juffrouw en kapster tegelijkertijd) en dat moeder willen worden is nooit meer weggegaan. Op m'n tiende maakte m'n nicht er ook een keer een opmerking over tegen m'n ouders: "Zo, jullie hoeven je volgens mij geen zorgen te maken over of jullie ooit opa en oma worden." En vanaf m'n 11e heb ik enorm veel voor m'n nichtjes gezorgd (ook dagen lang, zodat je ook de vervelende kant van de kinderen ziet) en ik vond het super. Maar m'n studie is ook op kinderen gericht, dus het zou niet best zijn als ik ze maar vervelend vind.

Ik heb wel een aantal van die tv programma's gezien, en ik heb wel 'ideeen' die ik zou 'uitvoeren' als ik kinderen op zou moeten voeden. Ik denk dat als je weet hoe je gezag moet houden en je kinderen dus niet constant uit hun dak gaan, dat het dan best leuk kan zijn. Maar ik twijfel nog steeds ten zeerste of dat opweegt tegen de nadelen.

Balance 20-09-2007 23:12

Citaat:

TopDrop schreef: (Bericht 26011249)
Ik heb wel een aantal van die tv programma's gezien, en ik heb wel 'ideeen' die ik zou 'uitvoeren' als ik kinderen op zou moeten voeden. Ik denk dat als je weet hoe je gezag moet houden en je kinderen dus niet constant uit hun dak gaan, dat het dan best leuk kan zijn. Maar ik twijfel nog steeds ten zeerste of dat opweegt tegen de nadelen.

Ik vind die programma's erg goed in die zin dat ze mensen bewust maken van hun manier van opvoeden en dat ze mensen tips geven. Maar ga er maar eens aan staan. Op het moment dat jij een krijsend kind voor je op de vloer hebt liggen, geef je die niet netjes een waarschuwing, voordat je die naar het 'naughty krukje' stuurt. Je pakt het kind bij de arm, sleurt het omhoog en schreeuwt dat het nu snel stil moet worden. Eventueel voeg je er ook nog een 'anders krijg je geen snoep meer vandaag' aan toen, oid. Weten hoe het moet is heel wat anders dan het ook daadwerkelijk uitvoeren ;)

TopDrop 20-09-2007 23:14

Het voorbeeld dat je hier geeft is als het al te ver is gegaan. Als je vanaf het begin je 'ouder-dictatuur' uitvoert, dan zul je weinig van dat soort aanvaringen hebben. :o

*denk ik*

Balance 20-09-2007 23:15

Ik denk eerder dat je je zorgen moet maken als je kind dat niet doet. Voor een 2-jarige is dat toch heel gewoon gedrag.

sterrenmeisje 20-09-2007 23:16

ik denk dat het grootste probleem is dat mensen niet meer dúrven om een ouder te zijn. ze willen maar leuk zijn en lief en sympathiek en dat werkt gewoon niet. mensen hebben gewoon regels nodig.

Vice 20-09-2007 23:17

Nee, geen behoefte aan kinderen.

Balance 20-09-2007 23:17

Citaat:

sterrenmeisje schreef: (Bericht 26011352)
ik denk dat het grootste probleem is dat mensen niet meer dúrven om een ouder te zijn. ze willen maar leuk zijn en lief en sympathiek en dat werkt gewoon niet. mensen hebben gewoon regels nodig.

Kinderen houden van regels.

Stefenootje 20-09-2007 23:17

Ik zeg nou wel dat ik geen kinderen wil, maar volgens mij zou ik het niet zo slecht doen.
Ik had laatst een paar goede ideeen over opvoeding, die volgens mij echt wel werken, en er was een of andere opvoed-test op tv, en ik had bijna alle vragen goed.
Ook had ik een oppaskindje, waar ik volgens mij wel goed mee omging.

TopDrop 20-09-2007 23:21

Een oom en tante van mij wonen in Maleisie en hebben 1 kind. Ik zie ze 1 of 2x per jaar. En de afgelopen paar keer was ik toch enigszins geschrokken om te zien hoe verwend ze wel niet was. Ze krijgt bijna alles wat ze wil, en is dus ook niet gauw meer écht tevreden. En dan 'moeten' we elk jaar kadootjes hebben voor als ze weer langskomen. Maar volgens mij maakt het nu ook niks meer uit wat we voor haar kopen, want ze vindt het toch niks.

Blame the parents ofzo..

Stefenootje 20-09-2007 23:22

Citaat:

TopDrop schreef: (Bericht 26011402)
Een oom en tante van mij wonen in Maleisie en hebben 1 kind. Ik zie ze 1 of 2x per jaar. En de afgelopen paar keer was ik toch enigszins geschrokken om te zien hoe verwend ze wel niet was. Ze krijgt bijna alles wat ze wil, en is dus ook niet gauw meer écht tevreden. En dan 'moeten' we elk jaar kadootjes hebben voor als ze weer langskomen. Maar volgens mij maakt het nu ook niks meer uit wat we voor haar kopen, want ze vindt het toch niks.

Blame the parents ofzo..

Ja, ik ken ook zo'n kind (n)

Balance 20-09-2007 23:25

Citaat:

TopDrop schreef: (Bericht 26011402)
Blame the parents ofzo..

Dat ja. Een ex-collega van mij zei altijd bij elk kind dat het een rotkind was, behalve als het een enorm stil jongetje of meisje was dat bij alles wat papa zei 'ja papa' antwoordde. Dan was dát een leuk kind. Argh, ik zat me echt op te vreten als het weer eens zo ver was.

Kazet Nagorra 20-09-2007 23:27

Nee, natuurlijk niet. Ik weet dat de wereld wel baat zou hebben bij de voortzetting van mijn genen, maar ik ben nu eenmaal een egoïst.

Swlabr 20-09-2007 23:27

Natuurlijk wil ik kinderen.

El Chupacabras 20-09-2007 23:35

Yep!

Eye of Sauron 20-09-2007 23:37

Ja. Nu nog niet, maar ooit wel.

Uice 20-09-2007 23:46

Shit.

TopDrop 20-09-2007 23:48

50-50

Missy 21-09-2007 06:41

Ja.

Denk ik. Het is niet zo dat ik er zeker van ben, maar over 10 jaar kan het best zijn dat ik een kind wel. Mits het in een gezin opgroeit.

Pippeloen 21-09-2007 07:42

Ik mis de optie "ik heb er al een en ben niet van plan er nog meer te krijgen.'

Sarah 21-09-2007 08:28

Geen idee. Zoals ik het nu zie hoeft het van mij niet zo. Maar dat kan natuurlijk altijd veranderen. Heb dus op 'misschien' gestemd.

Oh en volgens het huidige maatschappelijke beeld van hoe ouders zouden moeten zijn, zou ik waarschijnlijk een nogal matige moeder zijn maar wel een uitstekende vader.

trophus 21-09-2007 08:46

Ja :o stiekem wel
maar toch heb ik de optie partner afhankelijk gekozen :p want als mn partner t echt niet wil kan ik daar mee leven.

Al moet ik eerlijk zeggen, ik wil er iig het komende decennium nog niet aan beginnen :D

le_mug 21-09-2007 08:51

hangt er vanaf of het voor het zingen de kerk uitgaan mislukt eh? :D :D:D-O-

Freyja 21-09-2007 09:19

Ja.

Neko* 21-09-2007 10:14

Zeker wel!

Katje 21-09-2007 10:19

Citaat:

Morgan schreef: (Bericht 26012124)
Ja.

Yana 21-09-2007 10:22

Moeilijke vraag :)

Op zich: Ja!
Maar!: Mijn vriend en ik hebben nogal wat verschillende opvattingen over opvoeding etc. Verder ben ik als de dood voor aankomen :bloos: dus zie ik dat hele zwanger zijn niet zitten. Dus ik weet niet echt :confused: Ik hoop dat het er toch ooit van komt, want kinderen lijken me echt een verrijking. :)

Bonga 21-09-2007 10:49

ja.. het is mijn evolutionaire plicht ;)

Missy 21-09-2007 10:59

Citaat:

Yana schreef: (Bericht 26012297)
Moeilijke vraag :)

Op zich: Ja!
Maar!: Mijn vriend en ik hebben nogal wat verschillende opvattingen over opvoeding etc. Verder ben ik als de dood voor aankomen :bloos: dus zie ik dat hele zwanger zijn niet zitten. Dus ik weet niet echt :confused: Ik hoop dat het er toch ooit van komt, want kinderen lijken me echt een verrijking. :)

Dat heb ik ook. Naarmate je ouder word gaat het toch wel een beetje hangen, ofzo. Maar ik hoef na de zwangerschap niet zo'n uitgebluberde vrouw te zijn. :o

PixelDansje 21-09-2007 13:46

ik klikte verkeerd (en niet een beetje ook) Ik klikte de 2e optie ipv de 4e

TopDrop 21-09-2007 13:58

Citaat:

Pippeloen schreef: (Bericht 26011893)
Ik mis de optie "ik heb er al een en ben niet van plan er nog meer te krijgen.'

Ohja fuck :(

Uice 21-09-2007 15:29

Citaat:

Bonga schreef: (Bericht 26012421)
ja.. het is mijn evolutionaire plicht ;)

Bah.

N00dles 21-09-2007 15:45

Voorlopig niet. Misschien in een dronken bui, ooit een keertje.

MadameMinke 21-09-2007 15:54

Citaat:

N00dles schreef: (Bericht 26014496)
Voorlopig niet. Misschien in een dronken bui, ooit een keertje.

:D

Ik heb maar 'misschien' ingevuld, want ik vind kinderen heel leuk enzo, maar het beheerst je leven zo, en ik ben bang dat als ik al zoveel moeite heb met het lesgeven, dat opvoeden dan helemaal lastig wordt, dat ik een veel te lieve moeder ben die allemaal draken van kindjes krijg. :o
En verder denk ik altijd als ik ongesteld ben en helse buikpijnen heb; ik wil NOOIT kinderen baren. :o

Dark Phoenix 21-09-2007 15:56

Minke lijkt me opzich wel een leuke moeder, though.

MadameMinke 21-09-2007 15:58

Misschien wel, maar ik ben bang dat ik dan té leuk ben en niet streng genoeg enzo. :o

Nala 21-09-2007 16:16

Ja, later.

Andijvie 21-09-2007 16:18

Ja. Ik heb geen goede 'waarom' naast het feit dat ik die wens gewoon heb. Als ik mijn nichtje van 3 maanden zie, dan weet ik het alleen nog maar zekerder.

Uice 21-09-2007 16:30

Ik denk dat Minke's kinderen dan zo worden:

drukknoopje 21-09-2007 16:35

OMG wat een wicht:(

Doodle! 21-09-2007 16:41

Nooit.
Punt.

Kazet Nagorra 21-09-2007 16:51

das mij leveh!

hier sit geen zand!

Haha, preventief ruimen dat kind.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.