![]() |
Groot beeld vertraagt beeld film
Als ik een film wil kijken (via windows media player of bsplayer) dan werkt alles goed. Alleen als ik het beeld op maximaal zet dan vertraagt het beeld. Voorheen (bji XP) had ik hier nooit last van.
Bij mediaplayer heb ik ook nog het geluk dat ik het besturingspaneel niet meer zie als ik de muis naar beneden doe bij groot beeld (bij films én muziek). Ligt dit aan VISTA? of is er iets anders fout? |
Hm, ik heb ook Vista en video's spelen bij mij prima af. Nou ja, wat minder als ik via de draadloze verbinding films van het netwerk afspeel (11 Mbps, door de router), maar met kabelverbinding (100 Mbps) prima. :)
Misschien heb je trage codecs geïnstalleerd. |
Je kunt ook nog eens een andere player proberen. VLC heeft z'n eigen codecs geloof ik.
En heb je al de nieuwste driver voor je videokaart geïnstalleerd? |
VLC heeft niet zijn eigen codecs.
Meestal komt dit doordat DirectShow niet goed werkt en hij niet naar overlay omschakelt. Welke codecpacks heb je geinstalleerd? |
Heb je de goede videokaart drivers?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Wellicht kun je overlay aanzetten. Maar ik weet niet of dat onder Vista ook nog lukt. Verder beetje weinig informatie in de topicstart. |
Zelf heb ik trouwens het K-Lite Codec Pack codec pakket:
http://www.codecguide.com/download_kl.htm |
driver is geinstalleerd. K denk dat van van mediaplayer gewoon aan vista ofzo ligt
|
Citaat:
Blindelings de nieuwste drivers installeren terwijl je een videokaart van een jaar of meer oud hebt kan het som zijn. |
Citaat:
|
Maar codecs en directshow hebben weinig met elkaar te maken ;)
|
VLC gebruikt óók gewoon directshow om volledig scherm weer te geven. Het is een printf naar DS zo'n beetje
|
Citaat:
VLC kan inderdaad DirectShow gebruiken, maar als ik me niet vergis kan het even goed gewone plain GDI (op Windows dan) gebruiken (wat niet echt voordelig is, maar het kan; de reden dat meestal DirectShow gebruikt wordt, is trouwens dat GDI niet zo goed geschikt is voor video). |
VLC kan ook de video op OpenGL renderen (en 'leuke' effecten toepassen, zoals de video + ondertitels weergeven op alle zijden van een transparante roterende kubus)
|
Nee klopt, GDI is inderdaad niet echt fijn voor video ;)
|
Ehmm. k denk wel dat k de juiste software heb. Aangzien mijn pc nog geen maand oud is. Maar het is toch ook raar dat als ik groot beeld heb (bij films dan) dat ik ook het bestuuringspaneel (play/pauze/ff/rw enz.) niet meer zie :s
|
Ligt het niet gewoon aan dat je pc Vista eigenlijk niet aankan, dat je processor oid het niet trekt als je naast Vista ook nog een film wil kijken bij groot beeld? En dat de boel daarom maar gaat laggen?
Ik roep maar wat hoor. |
Het zou maar zo kunnen. Maar de topicstart heeft niet genoeg informatie om een gedegen conclusie te kunnen trekken.
|
Citaat:
|
Citaat:
OpenGL geeft bij mij ook een wat mooier en soepeler beeld (y) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik had 't toen aangepast bij Extra -> Opties -> Prestaties -> Videoversnelling. Als 'ie daar op "enige videoversnelling" staat, heb je ook geen 'besturingspaneel'. Dit herkende ik in jouw verhaaltje, dus misschien dat je hier iets mee kan. Aan de andere kant is het meteen het tegenovergestelde, omdat 't dan zou betekenen dat je pc'tje 't niet aankan, wat bij jou niet het geval is. |
Hmm...
Dat het slomer word heb ik niet meegemaakt. Ik maak wel mee dat de kwaliteit van het beeld omlaag gaat als je het vergroot Ow jah, veel succes met vista. Ik blijf lekker bij XP :) |
nee k heb 't geprobeerd Vinniebar maar t vertraagt nog steeds :(
|
Geef eens wat meer informatie over je systeem dan!
|
Citaat:
Wat wil je weten? en hoe kom k daarachter? Ik weet alleen dingen zoals interne geheugen (2GB) |
rechtsklik op "Deze Computer" -> eigenschappen
daar staat het een en ander. En daarnaast bijv. de videokaart die je in je pc hebt... |
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4400+ 2.30 GHz
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26. |