![]() |
Londen is zalig :cool: en kan je me met iets helpen? (Jaar naar school)
Hallo iedereen, *O*
Een vriendin van mij en ik zouden graag ons 5de middelbaar in Londen op een Londense school doen (volgend schooljaar '08-'09), wij zoeken nu alleen nog een geschikte organisatie waarmee we dit kunnen regelen. Weet er iemand goede organisaties (uitwisselingsproject of gewoon schoolproject) die goedgekeurd zijn dwz, dat we na dat jaar in Londen aan ons 6de jaar hier in België kunnen beginnen, en niet ons 5de jaar moeten opnieuw doen! Dank je 1000x voor je antwoord *O* |
Probeer misschien eerst de goedkeuring van jullie ouders te krijgen. :p
|
Volgens mij is het lastig om zeker in Londen te komen, maar bv. http://www.travelactive.nl/ biedt high-school in Engeland aan. En goedgekeurd zegt niets over wel of niet een jaar verliezen, het onderwijs verschilt gewoon heel erg in landen. Heel vaak verlies je dus een jaar door zo'n uitwisselingsprogramma...gewoon omdat je heel andere vakken krijgt ed, je mist dan gewoon teveel om eindexamen te doen (het voor eindexamenjaar is het belangrijkste jaar, iig in Nederland, maar ik verwacht in andere landen ook, dat kan je niet zomaar missen).
Informeer eerst eens hoe je eigen school er over denkt en ga dan bij uitwisselingsorganisaties informeren ed. |
Zelf heb ik een tijd geleden ook over zoiets gedacht. Ik zat toen voornamelijk bij YFU, www.YFU.com. Kijk maar eens, een zeer professionele oragnisatie.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32. |