![]() |
Leuke literatuur?
Hey.
Ik zou graag van jullie willen weten: welke boeken vinden/vonden jullie leuke boeken om in de bovenbouw van Havo/Vwo te lezen? Of welke juist NIET..? Ik heb namelijk nog niet zo veel gelezen en zou graag jullie meningen willen weten. Ik denk dat ik ook voor anderen erg nuttig kan zijn. Laat ik beginnen: Het bittere kruid (M. Minco) en de Aanslag (H. Mulisch) vond ik erg goed. Groet, JBX |
W.F. Hermans - Nooit Meer Slapen
G. Orwell - Animal Farm |
Twee koffers vol Carl Friedman
|
Heb je niet zo'n lijst waar je uit moet kiezen? En lees je alleen Nederlandse of ook Engelse literatuur?
|
De donkere kamer van Damocles - W.F. Hermans
Nooit meer slapen - W.F. Hermans De ontdekking van de Hemel - Harry Mulisch Siegfried - Harry Mulisch Het lelietheater - Lulu Wang Spijkerschrift - Kader Abdollah Tirza - Arnon Grunberg Het belangrijkste is denk ik dat je boeken leest, waar veel subonderwerpen aan bod komen, en waar je veel over kunt vertellen. Nooit meer Slapen heeft niet zo'n duidelijk onderwerp als de rest van de boeken die ik hier noemde, maar het heeft een duidelijke min of meer filosofische inslag. Deze boeken vind ik in ieder geval erg leuk om te lezen. Wij mochten echter alles lezen van onze docent zolang de literatuur maar niet uit het Engels, Duits of Frans kwam. (Wij hadden geen Spaans op school). Mogen jullie dat ook? |
Aanrader: De zwarte met het witte hart - Arthur Japin
|
Citaat:
De thuiskomst van Anna Enquist is ook een erg mooi boek. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24. |