![]() |
Sigmund Freud 'The Uncanny'....
Ik zat net CSI te kijken... Daarin noemde Grissom de term 'The Uncanny'... wat komt uit de psycho-analyse.
Nu heb ik dit opgezocht via google, maar het is me nog niet geheel duidelijk wat ermee bedoeld wordt. Ik las in bepaalde artikelen dingen over een 'levende pop'... Wat houdt dit precies in? Hoop dat iemand me verder kan helpen... :):) |
|
Citaat:
Ik heb die artikelen ook gezien... maar als ik eerlijk ben blijft het nog wat vaag voor me (misschien ook te wijten aan het feit dat m'n engels niet zooo goed is :eek:)... Begrijp het dus nog niet helemaal :(... Vandaar mijn post hier :):)... Misschien iemand die een stukje voor me kan vertalen?? |
up....
Iemand?? |
Citaat:
betekenis 2 is volgens mij vooral Freud's 'uncanny' (unheimliche): iets dat geheim zou moeten zijn maar toch tevoorschijn is gekomen zonder dat diegene dat wil. |
Citaat:
Omdat het bekend is en ook vreemd onstaat 'cognitive dissonance' bij het subject, omdat deze voor een paradox staat waarin het subject zich aangetrokken voelt tot het object en het tergelijkertijd afwijst. Deze 'cognitieve dissonance' leidt tot prompte afstoting van het object, blijkbaar omdat iemand eerder afstoot dan rationaliseert. kverveelde me :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17. |