![]() |
rare strepen op zij
ik heb een beetje kleine, rare paars/blauwige strepen, of iets anders op mijn zij. i kzag het ook bij een meisje dat te dik was. Betekent dit dat ik te dik ben?
|
ach meisje toch, dat zijn striae :)
dat krijg je als je hard groeit en je huidje niet meer mee wil rekken, dan ''scheurt'' het. Na een tijdje verkleurt het en dan worden ze weer wat lichter. |
Je kan het krijgen als je heel snel veel aankomt, maar ik denk dat het bij jou eerder gewoon komt omdat je snel bent gegroeid, en je huid die groei niet bij kon houden. Is heel normaal, wel vervelend.
|
Idd, dat kan je krijgen als je groeit (dus in de lengte of in de breedte). En het trekt wel wat weg :) (Volgens mijn zus helpt het heel goed als je iedere ochtend en avond even goed masseert, dan trekt het sneller en mooier weg.. Helemaal verdwijnen zal het niet; het worden wittige lijntjes.)
|
Ach gossie :)
Is inderdaad gewoon striae, dat heb ik zelfs, en ik ben maar een splinter. ;) Heeft met dik zijn zoals gezegd helemaal niets te maken. |
Striae (dat spreek je uit als: strie-ee) krijg je doordat je sneller groeit dan je huid aankan. Dat kan groeien in de breedte zijn (zoals bij dat dikke meisje dat je kent) of in de lengte. Of een beetje van allebei. Ik heb zelf striae op mijn heupen omdat die ooit in tamelijk korte tijd van kinderfiguurtje naar vrouwenfiguur zijn gegaan, terwijl ik nu toch geen dikke kont heb :)
|
Ik heb zelf striae, op m'n kont die niet eens groot is. :cool: Dus niets op je druk over te maken, dat heeft iedereen wel ergens.
|
Op mijn heupen, en ze gaan niet meer weg nee.
Zwangere vrouwen hebben er ook vaak last van :). |
Ik denk dat 'r maar een héél klein percentage vrouwen is dat er géén last van heeft. Mannen hebben het trouwens ook vaak, ook omdat ze dan een groeispurt krijgen.
|
Ik heb het op de zijkant van mijn bovenbenen, waarschijnlijk omdat ik in korte tijd heel veel spieren heb gekweekt met Karate. (Intensieve trainingen en na elke training rood vlees en eieren ;x)
Ik vind het eigenlijk wel storend. |
Als ze vers zijn ziet het er ook niet uit :o maar na verloop van tijd worden ze bijna onzichtbaar.
|
Hey,
het is niets om je zorgen over te maken. Het is inderdaad wat iedereen hier zegt. Ik heb het zelf heel erg op mn borsten gehad. Van cup B in korte tijd naar E. (door de pil). Heel mn borsten zaten onder, maar het is al helemaal weg getrokken. je zal inderdaad witte streepjes houden, maar ook die worden na loop van tijd weer een beetje gebruind. |
Ik heb ook striae op mn benen. Oke, ik ben niet dun maar ook niet te dik. ze zijn ontstaan in de puberteit toen ik van vrij mager basisschoolkind meer een vrouwenvorm kreeg.
Maar stel je gerust... mijn vriend heeft ook striae op zijn heupen en hij is toch écht dun te noemen. |
haha ,ja dat heb ik ook(nee ben niet de vriend van fantome)
en ik ben ook absoluut niet dik. mn vriendin heeft t wel her en der,maar ach is vrouwelijk en best schattig, dus maak je er niet druk om, de meeste jongens weten ook wel dat het heel normaal is. |
Citaat:
|
owja, dat ook idd. en zo zijn er meer dingen hoor, voordat zij erover begint te zeuren/een opmerking maakt ben ik mij vaak niet eens bewust van het ''euvel'' .
|
doe er elke dag vaseline op en wrijf dit in. zo houdt je de schade beperkt en blijf je, als het over is, de striea minder zien :D (y) (y)
|
heb het ook. en ja ik ben wel dik geweest.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn vriend heeft ook bijna overal (behalve op z'n benen) straie...
Hij is ook ontzettend veel afgevallen en ik dacht eerst dat het daardoor kwam. (Door een teveel aan vel ofzo, wat dan weer bij elkaar komt). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08. |