![]() |
Welke digitale camera?
Er zijn zoveel digitale camera's dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Bovendien heb ik er niet al te veel verstand van, zodat ik niet precies weet waar ik naar moet zoeken. Feit is: mijn huidige camera (Olympus C370) voldoet niet meer aan mijn wensen. Hij zuipt batterijen, heeft geen optische zoeker (kijkgaatje), vaak een te lange sluitertijd en de foto's zien er niet uit om jaloers op te zijn ;)
Ik zoek een goede camera waarmee ik zelf aan dingen kan prutsen (dingen in kan stellen), maar die ook op automatische stand goede foto's maakt. Ik ben namelijk een leek op camera gebied, maar wil me er graag wat meer in verdiepen. Dingen waar ik graag foto's van wil maken zijn: natuurgebieden, dieren, gebouwen/steden en mensen (niet specifiek portret). Wensen: - minimaal 7 megapixels - minimaal 5x optische zoom - beeldstabilisator - een lcd schermpje én een optische zoeker - ingebouwde flits (of in ieder geval de mogelijkheid om ook binnen en in het donker foto's te kunnen maken) - videofunctie met geluid - budget: 300 euro Met deze wensen kwam ik op de volgende camera's uit: - Fujifilm finepix S5700 - Canon powershot A710 IS - Canon powershot A720 IS - Olympus SP-510 UZ - Sony DSC-H2 Wie heeft er ervaring met bovenstaande camera's en kan mij vertellen of dit een camera is die ik zoek. Andere tips zijn ook welkom :) |
Citaat:
Bij een groter budget een Canon G7 of G9. Geen S5 IS bijvoorbeeld, heeft een te groot tele bereik voor een dergelijk toestel en lens. Wel een Canon EOS 350D want die is met kit lens nog maar 499. En ja ik noem alleen Canons maar feit blijft dat andere merken er ook maar wat achteraan komen zeker wat betreft compacte toestellen. Fuji, Sony, Olympus.. zelfs Nikon; Powershot serie is gewoon sterker. |
Panasonic FZ8, daar heb ik mooie foto's van gezien (y)
|
Een poosje geleden heb ik een Canon Powershot A720 IS voor m'n vriend z'n verjaardag gekocht. Ik heb hem even uitgeprobeerd en vond het een super camera. Vooral die 6x optische zoom vond ik geweldig (dat is 't ook al gauw als je 3x gewend bent). Verder istie qua bediening zo'n beetje 't zelfde als alle andere powershots. Alleen deze camera heeft die prachtige 6x zoom en 8 MP en misschien wat andere technische dingetjes die wel handig zijn maar daar heb ik toen niet zo heel erg opgelet. Nadeel is wel dat er maar 2 batterijen in hoeven en die zijn dus in een mum van tijd leeg. En ik vond 'm niet duur. (besteld bij digitalstreet.nl (€ 216)
|
Nikon Coolpix (y) heb ik, erg fijn toestel, erg goed.
|
Citaat:
|
De beste compact camera die ik heb gebruikt is de Fuji FinePix F30. Maar goed, er gaat niets boven een Nikon digitale spiegelreflex...
|
Meisje ik heb je toch al laten zien dat de A710 (nou ja, dan neem je natuurlijk de nieuwe A720) geweldig is *O* ;)
|
ik zelf heb een canon powershot A620 en ben daar zeer te vreden over
mss toch maar voor de canon kiezen grtz bartje |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09. |