![]() |
Risico's van paddo's
Hallo allemaal.
Normaal post ik nooit in dit subforum maar nu voel ik mij toch genoodzaakt. Want mijn vriendje wil in de herfstvakantie met zijn twee beste vrienden paddo's gaan nemen. Die vrienden hebben er al ervaring mee, maar ik maak me toch zorgen om hem. Hij zegt wel dat hij geen rare dingen gaat doen enzo, maar als je drugs neemt denk je daar natuurlijk anders over enzo. Ik vraag me nu af wat de risico's van paddo's zijn; ik weet dat het hallucinerend is, maar wat zijn de bijwerkingen? Hoe groot is de kans op een bad trip? In hoeverre is het verslavend? Zijn er nog andere dingen die ik moet weten? Ik wil namelijk zeker weten dat hij zichzelf niet in gevaar brengt met zijn geëxperimenteer. Ik vind het toch een beetje naar. kusjes, Fizzle-fluffy |
Ik weet niet zoveel af van drugs, in tegenstelling tot andere hier, maar ik kan je wel het een en ander vertellen.
De bijwerkingen verschillen iig per soort paddo's. Van de een krijg je een soort lachkick (degene die ik ook het vaakst neem dan) en van de ander ga je juist flink spacen. De kans dat ie roze olifantjes gaat zien is volgens mij klein, want alleen hetgene wat er ook daadwerkelijk is (bijv een stoel) gaat vervormen, naar mijn ervaring. Verslavend... Tja. Ik vond het effect ervan zo leuk, dat ik het een half jaar later weer een keer deed. Het is wss wel goed dat hij het met vrienden gaat doen die er al ervaring mee hebben, die kunnen hem dan een beetje in de gaten houden (voor zover dat lukt). Verder lijkt het me verstandig om een emmer bij zich te houden, mocht het fout gaan. |
Is dat alles? Moet er niet iemand bij blijven die nuchter is ofzo? Ik wil er wel bijblijven maar ik ben waarschijnlijk niet sterk genoeg om drie achttienjarige jongens in toom te houden... *bezorgd*
Maar zijn er, behalve misselijkheid, dan geen bijwerkingen? |
Citaat:
Citaat:
Het is niet verslavend en niet ongezond. |
Ik zou er persoonlijk toch wel iemand bij willen hebben die nuchter is, maar dit komt omdat ik nogal 'snel' bad ga. (in vergelijking met vrienden)
|
laatst 2x paddo's genomen,
1e keer met 2 tripsitters, waren met 3 vrienden die het nomen, allemaal 2/3e portie mexicaanse gehad (niet sterke soort), dat ging wel lekker allemaal, dingen zien vervormen, maar niet extreem hard wezen trippen, alleen op het einde toen ik al nuchter was ging een vriend bad, hij kon niets meer zien, veel suiker gevoerd en sinasappel, toen ging het weer beter. 2 weken daarna nog een keer geprobeerd omdat we toch echt meer wouden, op het laatste moment was er niemand meer te regelen dus was ik alleen met 1 vriend en zonder tripsitter, we hadden McKennai, vrij sterke soort, en ik heb een hele portie genomen (nadat 2/3e erg lekker ging) en hij 2/3e, ik tripte heerlijk, zag allemaal popetjes, zag wezens dansen, zag mijn vriend veranderen in een soort legolas, en daarna ging ik bad, ben ik meer dan 3 uur lang bad gegaan en bang geweest uit de trip te komen. Heel kut allemaal, maar het enige wat je dan kan doen is wachten tot de trip over is, de trip gaat vanzelf over en tenzij je vriend niet goed in zijn kop is acht ik de kans zeer klein dat die zichzelf tijdens bad gaan iets aan doet. Conclusie van dit verhaal, als je bad gaat is het natuurlijk heel kut allemaal, maar geen reden om je zorgen te maken hoe beangstigend het ook over komt, paddo's hebben naar mijn idee nouwlijks gevaren mits verstandig gebruikt, en maak je ook geen zorgen dat je vriendje opeens denkt dat die kan vliegen, nog nooit gehoord van iemand die dat soort dingen van paddo's kreeg. mischien beetje een onduidelijk verhaal maar het is om je aan te geven dat op een kutgevoel na er weinig mis kan gaan mits verstandig gebruikt. |
De vraag is niet of het mogelijk is dat je denkt te kunnen vliegen, maar of je slim genoeg bent om te bedenken dat je het 't beste eerst op de grond kunt uitproberen.
|
Hicks. (y)
|
Er moet iemand bij zijn die het niet gebruikt, helemaal de eerste paar keer. Daarna is het niet meer zo belangrijk. Dat het minder leuk is, is onzin.
|
Citaat:
|
Citaat:
Minder leuk is in mijn ogen ook totale bullshit. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het altijd juist leuk als er iemand bij is die nuchter is. Ik bedoel, hallo, ze zijn er voor jouw entertainment, net zoals de rest van de wereld trouwens. |
Citaat:
|
http://www.jellinek.nl/vraagenantwoo...hp?q=651&id=10
op de site van jellinek kun je info over paddo's vinden ^ |
Hij heeft me gelukkig beloofd dat hij pas gaat nemen ná zijn eindexamens. En ik wil inderdaad wel dat er een zgn. tripsitter bij is. Ik ben wel wat meer gerustgesteld door jullie hoor, dankjulliewel! :)
|
als je paddo's doet moet je gewoon goed geinformeerd zijn en weten wat je doet en wat het inhoudt. Gewoon in je achterhoofd houden dat het een trip is en dat het over gaat. En gewoon genieten.
Paddestoelen zijn normaal gesproken gewoon leuk! |
Citaat:
1 keer fout gegaan. 4 uur lang janken alles in het donkerpaars/zwart/donkergrijs zien, stuiptrekkingen en doosbang zijn voor alles, niemand mocht me aanraken of in de buurt komen. :s Ik ben de enige binnen mijn vriendenkring, de rest heeft altijd hele positieve, gezellige trips gehad. (y) |
Hij is niet zo snel verdrietig, boos of bang. Ik weet niet of dat scheelt, of dat het risico op een bad trip vermindert?
|
Ja, dat doet het. Verder krijgt hij waarschijnlijk geen bad trip als hij zich geen zorgen maakt. Eigenlijk moet jij dat dus ook niet doen.
|
als de tripsitter maar iemand is die hij compleet vertrouwd GOED met hem kan praten en snel tot hem door kan dringen scheelt het zowiezo veel, maar maak je maar geen zorgen
|
Oh! Trouwens fizzle, ik wil er nog één ding aan toevoegen. Het lijkt me verstandig dat jij er niet bij bent. Als je er wel bij mag zijn en wil zijn, dan moet je zo weinig mogelijk aan hem vragen hoe het gaat, *niet* zenuwachtig doen, maar wel veel water voor hem halen. Zenuwachtig gedrag kan hem tijdens een trip in een schuldgevoel duwen en dat is het laatste wat je wilt.
|
Citaat:
*herinner* brrrr.. dat was kut. |
*wat voor kleur ben ik*
Ik kan er nú nog op fout gaan, compleet nuchter :s |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Een nuchter persoon erbij kan voor mij de trip echt verneuken, dan durf ik me niet te laten gaan en voel ik me opgelaten (enkele personen uitgezonderd). Voor de TS: Maak je vooral niet druk, paddo's zijn niet verslavend, je kunt het zelfs niet eens te vaak gebruiken omdat het effect dan wegvalt. Het enige vervelende van een bad trip is, is dat je je erg naar voelt op het moment, maar dat is een paar uurtjes later weer weg en is er niks aan de hand. Paddo's zijn over het algemeen een intensieve (geestelijk zware) drug, maar vrij risicoloos en bovendien amper schadelijk voor je (niet schadelijker dan wat biertjes iig). |
Nog een tip voor de TS: als je de kans op een bad trip zo klein mogelijk wilt maken, moet je hem juist steunen en hem gewoon veel plezier wensen. ;)
|
Ik heb zelf voor het eerst paddo's gegeten (Heel doosje 5 stuks ofzo) en nog 2 jointjes van tevoren gerookt, Het effect was geweldig in het begin, Maar naar 2 uur begon ik het zat teworden, Ik werd beetje onrustig zweet handjes en bang over dood gaan. Ik had dit nog nooit zelf meegemaakt en het was erggggggggg heftig. Je hebt het gevoel dat je controle verliest over je lichaam.
Heel vreemd maar waar. ;) Het is wel apparte ervaring om 7 uur van de kaart tezijn. Zelf zal ik het nooit meer gebruiken ik laat het liever bij de alcohol en de blowtjes :) Groetjes. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
je nog een keer kan. En dan is het alsnog minder intens. Citaat:
|
Citaat:
De eerste drie keer dat ik tripte ging het perfect. Nadat ik voor het eerst (deels) een slechte trip had, heb ik daarna bij iedere trip een moment gehad dat ik me de slechte trip herinnerde en weer een 'terugval' had. Maar ik heb het redelijk onder controle. Gelukkig ben ik een dromer en optimist van nature! |
Citaat:
En mijn vriendin heeft mij een paar keer in de gaten gehouden, maar wil zelf niets nemen. Heeft dus geen flauw benul van wat je doormaakt. Nooit meer met haar. Ze maakt het alleen maar erger. Gaat een beetje opruimen in huis en vragen aan mij waar bepaalde spullen vandaan komen en waar het heen moet. "Niet nu, liefje!" |
Óf ik begrijp jouw reply niet of jij de mijne niet
|
Citaat:
|
Ah okay. Mja nooit zo vroeg replies posten he ;)
|
Het enige waar je nu als paddogebruiker nog voor op moet passen is dat er niet een of andere christenhond klaarstaat om je de gevangenis in te gooien. (sorry deze is heel flauw maar ik kan het niet laten).
|
Ik heb het 2 keer gedaan, De eerste keer een halve portie genomen en een vriend van mij de andere helft. Er was niemand bij die nuchter bleef, maar dat lijkt me ook echt superirritant, aangezien er toen halverwege iemand even iets kwam halen en ik dat echt niet leuk vond. Hij hoorde er gewoon niet bij en ik zag hem een beetje als een indringer, terwijl ik hem best goed ken. Verder was het allemaal erg leuk.
De 2e keer weer met zijn tweeen gedaan, omdat het de keer daarvoor ook erg leuk was geweest, maar dit keer ging die vriend van me bad. Gelukkig kotste hij vrij snel na het opeten alles eruit. Hij had nog wel een raar gevoel en het was blijkbaar niet zo leuk voor hem, maar aangezien ik goed ging en dit keer wat meer had gegeten had ik dat toen niet door. We zijn toen naar het stadspark gegaan en dat was echt magisch. ( Voor mij dan) Ik heb ook in beide trips wel momentjes gehad dat het wat minder ging, maar zolang je blijft denken 'Het komt van de paddo's, het komt wel goed' en vooral gewoon 'Woooow vet, dat dit kan' ook al is het niet zo leuk. Bij mij ging het dan altijd meteen weer goed. Ik zou er zeker niet mijn bezorgde vriendin nuchter bij willen hebben. |
Maar het probleem is dat ik denk dat hij en zijn vrienden alledrie gaan nemen. Die vrienden hebben al eerder genomen, maar daar heeft hij weinig aan als zij niet nuchter zijn denk ik. Moet ik één van zijn vrienden overhalen om tripwatcher te zijn? Zij weten er allebei vrij veel van en dan kunnen ze ervoor zorgen dat mijn liefje zichzelf een beetje heelhoudt.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01. |