![]() |
Dual Channel geheugen
Beste mensen, ik wil graag meer gehuegen in mijn computer hebben. Nu heb ik van een vriend gehoord dat de paarse geheugen gleuven voor dual channel zijn maar welke dual channel moet ik hebben heb nu gewoon:
DIMM1 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-4-4-8 @ 200 Mhz) DIMM3 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-4-4-8 @ 200 Mhz) (bron: EVEREST Home Edition) En zou het werken normaal geheugen met dual channel. Hier nog wat specs van mijn computer: Moederbordnaam MSI K8T Neo2-FIR CPUID CPU Naam AMD Athlon(tm) 64 Processor 3500+ Moederbord Chipset VIA K8T800Pro, AMD Hammer OS Windows Xp Pro En als het werkt kunne dan een betalebare site geven waar ik dinge kan kope? Als jullie meer info nodig hebben hoor ik het wel. Mvg Maradinus |
DC is een modus, geen soort. Die modules die je nu hebt kunnen ook prima in DC werken als je ze op de paarse sloten zou installeren.
Voor jou zal PC3200 DDR geheugen voldoen, maakt niet veel uit wat voor soort of waar je het vandaan haalt, zo lang het maar PC3200 DDR is. |
Het is wel de moeite waard om te kijken wat voor processor het precies is (met CPU-Z ofzo), oudere revisies van de Athlon 64 hebben problemen met 4 DDR modules.
|
Citaat:
|
http://img444.imageshack.us/img444/605/cpuzlq9.jpg
Volgens mij staat daar bij processor wel bij. Citaat:
Citaat:
:confused::confused: |
Ik heb het even nagekeken. Je kunt er 2 x 512MB bijplaatsen en dat zou moeten werken, maar op een iets lagere snelheid.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32. |