![]() |
individualiteit
http://www.zone5300.nl/artikelen/191/7.gif
Het lijkt een dom stripje, maar zit er niet wat in? Je samen met geestverwanten afzetten tegen de massa, is dat contradictoir? |
Citaat:
Contra is tegen..Dat weet ik wel..Maar dictoir? :confused: |
Citaat:
|
is het niet: contradictionair?
|
Het lijkt inderdaad een dom stripje, maar er zit een grote kern van waarheid in.
Als ik bijvoorbeeld naar de mensen kijk die zich nu alternatief noemen vind ik dat een lachertje. Ze luisteren naar de muziek die van ze verwacht word, ze doen wat de massa van ze wilt, wat de massa van ze verwacht. Ze zijn nog steeds nog steeds even burgerlijk als de buurman om de hoek. De echte individuelen zijn zoals al meer gezegd de zwervers en daklozen. |
[mijn visie]
idereeen is een individu gemaakt uit andere individu's (je neemt dingen van elkaar over enzo) dus sja.. iedereen wil zig afzetten tegen "de meningte" maar och: If you cant beat them, yoin 'm [/mijn visie] en ja iedereen is een individu alleen je induvidialiteid uiten is moeilijk dus lijkt iedereen op elkaar. :D |
Hmm, niet in staat tot fatsoenlijke reply's, maar ik doe toch een poging. Indien nodig, toelichting op aanvraag ;):
Individualisme bestaat niet. ;) |
jawel kijk maar naar mijn poepgaatje. die heeft een eigen leven uniek als die is
|
er zijn aardig wat unieke mensen die toch verdomd veel overeenkomen ;)
|
mensen, we zijn kudde dieren; dan kopieer je elkaar automatisch
|
Laat ik mijn visie verduidelijken.
Wekelijks struint half alternatief Nederland het Waterlooplein af in de hoop dat ene speciale kledingsstuk te vinden. In hoeverre verschilt dat van het modepoppetje dat een filiaal van een wereldwijde winkelketen inloopt en daar iets koopt? Als je hier een fototopic bekijkt, hoe vaak zie je niet de opmerking, "óóóh, waar heb je dat gekocht? dat wil ik ook!" (maar dan fonetisch gespeld). Uit dat kledingsstuk dan wel je eigen persoonlijkheid? Of heb je zo veel gemeen met die andere persoon, dat dat wel goed zit? De afgezaagde spikes, de standaard hanekam, de flurorescerende haarplukjes, de piercings, de felle kettinkjes. Top 40 muziek wordt verafschuwd maar ondertussen luistert men allemaal dezelfde bands en gaat men naar dezelfde concerten. Als dan blijkt dat er in een doorzonwoninkje gewoond wordt, of erger nog, drie hoog in een flatje, dan zit er toch iets mis? Als jullie achttien worden, dan verwacht ik minstens een vuurtoren of een oude kerk (of is dat gothic?). Of wekt júist de burgerlijke omgeving dit soort uitingen van de persoonlijkheid op? En als je dan beelden van Lowlands ziet of gewoon op straat kijkt, denk ik: jammer van alle moeite, maar jullie zien er allemaal precies hetzelfde uit... Begrijp me niet verkeerd. Ieder zijn smaak, en als je er anders uit wilt zien, ga gerust je gang. Ik zal je op straat niet naroepen. Maar wees dan verstandig en zeg dat je het doet omdat je het mooi vind, en kom niet met allerlei clichématige excuses over uiting van de o zo unieke persoonlijkheid en wat dan ook. Dat raakt namelijk kant noch wal: tenzij je natuurlijk in een paarse slijmoutfit met voelsprieten over straat gaat. Al denk ik dat dat vast al gedaan is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
je had je topic ook simpeler kunnen houden en zeggen:
alternatief = massagedrag |
Citaat:
|
Citaat:
doe niet zo denigrerend over "ze" je kan ook gewoon zeggen dat je een pestpokkepleureshekel hebt aan mensen die denken dat ze origineel(alternatief) zijn :o |
je hebt het alleen over kleding, haar etc. beetje oppervlakkig.....iemand die alternatief is zie ik als iemand met een alternatieve levenstijl niet de laatste trends/mode......
denk aan bv van een huiskraken tot vegetariers/veganisten etc. ga me niet vertellen dat omdat iemand alleen bv zwarte kleding ( een kleur notebene) draagt , hij/zij en jij denken dat ze zo anders zijn. Die persoon draagt ook kleding heeft ook een haarkleur en gebruikt middeltjes/make up.... |
Citaat:
Waarom word ik niet alternatief genoemd, er zijn evenveel alto's als mensen zoals ik en ik ben normaal en zij alternatief. Zij leven alternatief, ik toch ook; iedereen toch.. rare mensen, die alternatievelingen |
alternatief wijkt af van jan modaal,
wie wil daar nou niet van afwijken? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
individualiteit is er natuurlijk wel : ieder mens heeft zijn hobbys interesses kijk op het leven etc. ieder mens heeft een unieke genencombinatie en omgeving dus is uniek. De maatschappij gaat er vanuit dat je je zo gedraagt dat je die en die school/studie doet zodat je later een goed producerende burger word.... tsja dat stimuleert het individu niet echt nee.... |
Citaat:
|
Citaat:
kan je ze dan niet beter contra noemen, omdat ze met een geheel eigen visie tegeningaan. alternatief is je doet t op een andere manier, maar je komt wel op t zelfde doel uit en dat s toch niet wat "alto's" willen? |
Citaat:
'Ik hoor nergens bij! Ik ben anders! Ik ben alto!" |
Citaat:
maar natuurlijk zijn er mensen die niet volgens de wijze waarop het van je verwacht word leeft als keuze of gewoon omdat het zo loopt .... ik zeg niet dat altos dit doen en ik weet niet wat altos willen.....altos kleden zich toch alleen maar anders ;) :D |
altows wat heb ik daar een "pestpokkepleureshekel" aan :D (dat klinkt toch best leuk :D)
mmz altosmaltow, iedereen is gewoon massakonijn een kuddebeest of groepsdier. |
Citaat:
Het feit dát je uniek bent is namelijk overduidelijk, en ik zie het niet als een legitiem excuus om de meest wanstaltige dingen aan te trekken. Als je iets mooi vind, trek het aan, maar dat zou toch samen met functionaliteit het enige criterium moeten zijn voor het kiezen van kleding? Mensen die menen zich te moeten onderscheiden van de "massa", denken die unieker te zijn dan de rest? Of ontkennen zij zelfs het unicum van de "massamens"? Ik kan de gedachtengang van sommige mensen gewoon niet volgen, en helaas is nog niemand erin geslaagd het me uit te leggen.. [offtopic] Citaat:
|
Citaat:
Meestal worden mensen alto's genoemd die het niet zijn, of die zelf vinden dat ze het niet zijn. Mensen die het bij hoog en laag roepen dat ze zo anders zijn... tja ik luister er niet eens naar. Alto was vroeger gewoon idd. dat je je anders gedroeg , maar nu bestaat volgens mij de helft van de jongeren uit mensen die zichelf zo anders vinden dan de rest, maar eigenlijk alleen verschillen in kleding ten opzichte van de gemiddelde mens, maar ten opzichte van elkaar zien ze er ook gewoon allemaal hetzelfde uit. Tja en wat boeit het eigenlijk? Laat ze toch lekker zichzelf alto noemen, laat ze zich apart vinden ,maakt het uit. Iedereen doet altijd zo moeilijk :mad: |
Citaat:
|
Citaat:
Mag ik dan een massakonijn zijn??? ;) |
Hier komt het grote verschil tussen een alto en een bijrijder:
de bijrijder ziet er zo uit: http://www.smilies.nl/groot/usa.gif http://www.smilies.nl/person/mensen1/lesclaypool.gif http://www.smilies.nl/person/girl.gif en de alto al het andere, bijv. zo:http://www.smilies.nl/groot/maffia.gif http://www.smilies.nl/groot/pig.gif http://www.smilies.nl/groot/rabbit.gif http://www.smilies.nl/person/rainfro.gif ------------------------------------------------------------------------------------ Eigenlijk maar een duffe reactie, maar ja... dat doet er niet toe. |
Citaat:
Maar gebruik het wel goed als je het doet. In deze context je samen met geestverwanten afzetten tegen de massa is namelijk geen: tegenspraak in woorden |
Citaat:
Verder, alternatief zijn betekend helemaal niet Individueel zijn. Da's dikke bullshit. Een stroming kan op zichzelf, als stroming, een alternatief zijn. |
deze discussie is toch al talloze malen aan bod geweest...
conclusie:iedereen doet anderen tot op bepaalde hoogte wel na de een wat meer dan de ander, wil je echt vrij blijven van externe beinvloeding dan moet je op de noordpool ijsberen gaan jagen |
sja what can i say ik ben ook een gothic
maar ik ben echt wel induvidialiteit hoor!!!!! want ik heb geen zwart haar maar rood en ik draag ook geen korte lak rokjes dussss |
Citaat:
*forummer undercover?* ik ben t dit keer niet |
Citaat:
|
so what else's new? ik bedoel sinds begin jaren 90 met de hele grunge hausse is 'alternatief' nooit meer weggeweest. Tegenwoordig is het zelfs hip. Bands als Linkin Park en Korn staan in de top 40. Bands met tekstuele thema's als zelf-mutilatie, incest en de hele reutemeteut. en kijk eens op zaterdagmiddag in de stad. veel meer breezerbimbo's dan pseudo-alternatievelingen zie ik eigenlijk niet zo en een wezenlijk verschil lijkt ook niet aanwezig.
ze zie er ook allemaal hetzelfde uit lijkt het. de hoofdverantwoordelijke daarvoor is denk ik toch internet. ik bedoel welke zelfrespecterende jongere in nederland heeft heden ten dage nog geen cu2 bijvoorbeeld. ik voorspel weinig verandering in deze ontwikkeling. in een poging jezelf als onzekere puber een persoonlijkheid aan te meten zal er natuurlijk als eerste gekeken worden naar dingen die al bekend zijn. verder kijken dan je neus lang is is een taboe want dan word je bestempeld als raar en apart en word je niet meer geaccepteerd en dat moet koste wat kost voorkomen worden. vandaar dat de geclaimde individualiteit van jong en 'alternatief' nederland soms enigszins ongegrond lijkt. |
Het makkelijkste hokje is roepen dat je in geen enkel hokje past...
|
Citaat:
|
Citaat:
:P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zeg contradictoir en niet contradictio in terminis. Contradictoir is een correct Nederlands woord (zoek het gerust op). Klok, klepel, blablabla :rolleyes: ik vind het fijn voor je dat je ook een Latijnse term uit je hoofd hebt weten leren maar doe alsjeblieft niet zo betweterig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38. |