![]() |
Blowen in Italië
Over iets meer dan 1,5 week gaan we met school op buitenlandse reis naar Italie, en ik en een paar vrienden zijn van plan om een leuke hoeveelheid wiet en/of hasj mee te nemen om daar lekker te kunnen chillen 's avonds (of overdag xD).
Ik weet dat Nederland een van de zeer weinige landen is dat een gedoogbeleid als dat van ons kent en dat er in Italië een openbaar rookverbod geldt. Toch wil ik van te voren wel even weten wat de risico's zijn als we daar een jointje staan te roken... Weten jullie hoe dat is daarzo? Wat als de politie ons betrapt, of als andere mensen ons zien? En wordt er door de Italiaanse jeugd veel geblowd? |
In Italie wordt door de jeugd meer geblowed dan dat de jeugd in Nederland doet. Vooral in Rome, waar ik op uitwisseling was, was het heel erg. Als je gewoon op een rustig plekje gaat staan moet het roken van een joint daar geen probleem zijn.
Ik vraag me alleen af of het slim is om het mee te nemen op een schoolreis. Bussen met 'schoolkinderen' willen ze nog wel eens controlleren en als ze je dan pakken is je hele klas zuur en kan jij voor de kosten opdraven als de bus moet omkeren. En sowieso wordt je dan wel geschorst denk ik, of van school getrapt. Als ik jou was zou ik niks meenemen maar daar iets proberen te regelen, dat heb ik daar ook gedaan en dat was echt niet moeilijk. |
Mja...jij was daar dan op uitwisseling, wij zijn daar zomaar 5 dagen. Weet niet of het dan moeilijk is om aan stuff te komen daar. Ik denk het wel, wij kennen daar niemand, jij was daar natuurlijk met de mensen van je uitwisseling.
Maargoed, denk niet dat het zo moeilijk is om wat mee te nemen. Ik verwacht niet dat ze een hele bus met niet-meewerkende jongeren binnenstebuiten gaan keren om 30 euro wiet te vinden. :o Tenzij ze drugshonden zouden gebruiken...dan wordt het lastig. |
"Zoals met elke drugs zijn cannabis-gerelateerde overtredingen (waaronder ook bezit voor persoonlijk gebruik) bestrafbaar met sancties vanaf het tweede vergrijp.
Voor de eerste overtreding wegens het in bezit zijn van cannbis voor persoonlijk gebruik wordt slechts een waarschuwing gegeven, ervanuitgaande dat degene in overtreding geen intenties heeft het vergrijp in de toekomst te herhalen." Dat is samengevat de inhoud van het Italiaanse DPR 309/90, Art. 75., volgens de European Legal Database on Drugs. Als jullie echter een 'leuke hoeveelheid' wiet mee plannen te nemen zou ik toch nog ff n kijkje nemen naar de strafmaat voor drugstransport en -verspreiding. Dat is alles aam bezit dat meer dan voor eigen gebruik is, volgens de Nederlandse ambassade in Rome is dat ofwel 500mg ofwel 1gr. En, !!!, kijkt uit ende weescht op uw hoede! Ze zouden je zonder pardon je wapenvergunning kunnen ontnemen :D |
meenemen (n)
als je daar over straat loopt en je ruikt wiet dan weet je toch ook bij wie je kan kopen (y) |
idd, gewoon daar kopen dus (y)
|
weet je wat "toss the salad" is?
|
Citaat:
|
zelfs in praag lukte het ons om wiet te krijgen dus rome zal het probleem al helemaal niet zijn
|
En anders bezat je je daar gewoon ongenadig met de enorm goedkope wijn. Ik zie het probleem niet tbh, wijn was daar (toen ik er met school was) goedkoper dan cola.
|
Gewoon meenemen (y)
|
Zodra de mensen doorhebben dat jullie Nederlanders zijn, zal je geen problemen hebben om wiet te vinden. Je kan het dus prima daar kopen.
|
Ahum. UTFS
|
Citaat:
|
|
gewoon dom, niet doen. :)
|
|
Citaat:
hehe wij pwnen googol :) (en worldlingo) |
Citaat:
Op pagina 3 of 4 kom je de eerste al tegen. Over italië ook. Je hebt alleen niet goed gezocht. |
Citaat:
|
Je hebt je antwoord toch al gekregen?
Dan zeur niet over de overcompleetheid van het antwoord :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43. |