![]() |
huisje huren
Beste forummensen,
Ik wil een huisje huren in Haaksbergen. Maar daar geldt de regel als je boven de 20.000 euro per jaar verdient je een huisje moet huren van 343 euro of hoger. Bij ons in Haaksbergen heb je daar bijna geen huizen voor. Die prijzen gaan meteen naar de 400 euro per maand of meer. Ik heb ook geen recht op huursubsidie omdat ik daar weer te veel voor verdien. (volgens de belastingdienst) Ik heb berekend dat als ik een huisje van 400 euro huur en mijn hobby's nog wil blijven houden dan kan ik zeer moeilijk rondkomen. Dus ik wil het liefst een huisje huren van rond de 300 euro. Hoe kan ik dit het beste doen of zit ik gewoon vast aan een huisje van 343 euro of meer. :'( Oja, ik ga ook nog steeds 1 dag in de week naar school. Maar heb geen recht meer op studiefinanciering. |
Je hebt dus iedere maand iets minder dan €1700 netto? Als dat zo is ben ik wel benieuwd naar je hobby's....
|
Citaat:
Ze gaan uit van je bruto jaarsalaris. |
Handig dat je dat er even bij vertelt, inderdaad :p
Wat heb je dan iedere maand te besteden? Rond de €1000,-? Natuurlijk zou het fijn zijn als je goedkoop een fijne woning zou kunnen huren, maar de goedkoopste woningen zijn voor mensen die echt niets duurders kunnen betalen. Jij kan dat wel. Oké, misschien moet je dan wat minder uitgeven aan je hobby's, maar als je dat een beetje goed plant, moet dat vast wel lukken. Heel misschien valt er nog particulier te huren, maar voor rond de €300,- wordt dat denk ik wel lastig... Sowieso in Haaksbergen, neem ik aan, dat is niet erg groot. Je zou naar andere plaatsen kunnen kijken als je niet zo aan Haaksbergen vast zit... |
Hier is niet echt omheen te komen vrees ik, tenzij je een woning met lagere huur zonder eisen zou vinden. Maar de wetgeving omtrent huursubsidie is dan ook ronduit onrechtvaardig.
|
Citaat:
Verder ben ik helemaal niet materialistisch ingesteld. Dus het boeit me niet echt of het nu een groot huisje is of niet. En of het het nieuwste van het nieuwste is. Citaat:
Verder heb ik nagedacht over particulier huren. Dat is zeer zeker een optie voor mij. Maar helaas is er vrij weinig van te vinden wie nu wat en waar particulier verhuurd. |
Citaat:
Offtopic: jij vindt ook alles onrechtvaardig :rolleyes: |
Citaat:
Alleen vanaf 1 januari 2006 regeld de belastingdienst de huursubsidie, en niet meer het VROM. |
Citaat:
|
Citaat:
|
je kunt toch in de plaats er naast gaan wonen
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik vind het een beetje belachelijk die regeling. Want ik werk momenteel 6 dagen in de week. En ik zit nog op school. Dus ik ben eigenlijk de dupe omdat ik wil werken en dus boven die grens van 20.000 euro zit. (bruto ;) ) Dus kan beter een jaar minder gaan werken. Dus minder verdienen. Zodat ik onder de grens van 20.000 euro zit. Dan een huisje huren, en daarna weer meer gaan werken. Want als je 1x in het huisje zit dan kunnen ze er niks meer aan doen. Ook al zit je later boven die 20.000 euro grens. Nederland ook met z'n regels. :'( |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn hobbby's zijn auto's. Dus heb een schuur in Haaksbergen waar mijn auto's staan. Dus is voor mij zeer omslachtig om uit Haaksbergen weg te gaan. |
Citaat:
Iemand anders nog goede opties? Sta overal voor open. :) |
kraken ;)
|
Kun je niet een dag of 2 dagen per week minder gaan werken? Dan net onder die grens zitten en dan wel huurtoeslag krijgen?
|
Citaat:
|
Je wilt/ kunt geen (goedkope) etalge/ appartementje kopen..?
|
Citaat:
|
Iemand anders nog ideetjes?
|
Antikraak misschien?
Edit: hoewel ik niet denk dat er in haaksbergen veel te antikraken is, aan jouw beschrijving te horen. |
Ken je niet iemand die ook woonruimte zoekt? Dan kunnen jullie misschien een huis (en dus ook de huur) delen :)
|
Citaat:
Of zoek jij nog een huisje? ;) |
Volgensmij woont Sarah niet in de buurt... ;)
Hier in Helmond komt in december nog een huisje vrij... |
Citaat:
Hij hoeft nog steeds zijn huis niet uit, ook al werkt hij nu al meer dan drie jaar :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38. |