![]() |
Voorlichting geven op de Studiebeurs
Ik ga volgende week voor mijn opleiding voorlichting geven op de studiebeurs in Utrecht. Het is de eerste keer dat ik dit ga doen en het lijkt me ontzettend leuk om te doen. Zijn er hier mensen die dit jaar ook gaan of die het al eens gedaan hebben? Voor welke instelling en studie gaan jullie? Vonden jullie het leuk en hebben jullie er zin in? Wat verwacht je ervan en heb je al een soort van praatje in je hoofd? Voor welke instelling en studie gaan jullie?
|
Zelf ben ik maar één keer op de studiebeurs geweest. Het was wel leuk, alleen had het voor mij erg weinig inhoud. Ik wist absoluut nog niet wat ik wilde gaan doen en alle mensen bij die stands vroegen alleen maar welke opleiding me leuk leek etc.
Dus misschien als tip: probeer zelf ook een praatje klaar te hebben en bestook de scholier niet met vragen. :p |
Ik heb er zelf gestaan vorig jaar voor de hogeschool rotterdam. We hadden een training met vragen die vaak gesteld worden, dat je een praatje moet hebben van een minuutje etc.
Was wel leuk :) Ik zou dit jaar weer willen gaan maar ben van studie veranderd, en dus weer eerstejaars, dus mag ik niet :( Volgend jaar weer een jaar :) En veel plezier op de studiebeurs, ik vond het iig geweldig om te doen :D |
Net als Miracle ben ik er maar één keer geweest en ik vond het ook maar weinig inhoud hebben. Ik ging ook niet voor een specifieke studie naar de studiebeurs, maar meer omdat er daar veel studies bij elkaar staan, zeg maar. Zelf een praatje klaar hebben lijkt me idd goed voor als mensen 'gewoon iets' willen weten van de studie ed.
Om er te staan ben ik nooit gevraagd/heb ik nooit iets gelezen over dat het kon of wat dan ook. Ik heb wel vaak geholpen met open dagen op de hogeschool zelf. |
Ik help wel vaker met meeloopdagen en open dagen, maar helaas waren de plaatsen voor de studiebeurs al snel bezet. :( Het kwam ook niet zo goed uit, maar anders was ik wel een dagje meegegaan.
|
Ik sta er ook volgende week voor de UU. Op woensdag en zaterdag, in de spitsploeg.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45. |