Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=83)
-   -   paar economische begrippen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1632734)

colenbrander 05-10-2007 13:05

paar economische begrippen

goedendag,

ik zit hier met een paar begrippen waarvan ik de betekenis niet weet/kan vinden.
zouden jullie ze misschien voor mij weten...:rolleyes:??

dit zijn ze:

-Lastenverzwaring

-WW-premie

-Kabinet

-Staatskas

alvast bedankt.

groetjes,
allard

AzN 05-10-2007 16:10

- Belastingverhoging
- Werkloosheidswet-premie
- De ministers en de premier
- 's Rijks schatkist

Ik weet 't niet zeker allemaal!

Om héél eerlijk te zijn komt 't 'n beetje ongeloofwaardig over als je zegt dat je deze begrippen niet kon vinden ;).

colenbrander 05-10-2007 18:21

Citaat:

AzN schreef: (Bericht 26112192)
Om héél eerlijk te zijn komt 't 'n beetje ongeloofwaardig over als je zegt dat je deze begrippen niet kon vinden ;).

kan...

pak jij maar eens het Vandale Woordenboek... ik wens je veel plezier ;)

maar, bedankt ;)

mvg,
allard

Gast1 05-10-2007 20:58

Naja, ik bedoel maar: WW-premie?

Vinniebar 06-10-2007 17:43

Kabinet is de ministers en staatssecretarissen.
(JP is ook gewoon minister :p )

Wammus 07-10-2007 11:10

Citaat:

AzN schreef: (Bericht 26112192)
- Belastingverhoging
- Werkloosheidswet-premie
- De ministers en de premier
- 's Rijks schatkist

Ik weet 't niet zeker allemaal!

Lastenverzwaring betekend dat de uitgaven meer stijgen dan de inkomsten. Dit kan zowel voor de burger als voor de regering gelden en staat dus niet per definitie gelijk aan belastingverhoging maar kan ook komen door bijvoorbeeld een gestegen prijs van grondstoffen. Denk bijvoorbeeld aan de huidige situatie op de graanmarkt waar de grondstoffen schaars zijn en dus de prijs omhoog gaat wat een lastenverzwaring voor de burger betekend omdat die uiteindelijk meer geld voor zijn graanproducten moet betalen.

@ TS:

Heb jij nog nooit van google gehoord?

AzN 07-10-2007 13:34

Citaat:

wammus schreef: (Bericht 26123481)
Lastenverzwaring betekend dat de uitgaven meer stijgen dan de inkomsten. Dit kan zowel voor de burger als voor de regering gelden en staat dus niet per definitie gelijk aan belastingverhoging maar kan ook komen door bijvoorbeeld een gestegen prijs van grondstoffen. Denk bijvoorbeeld aan de huidige situatie op de graanmarkt waar de grondstoffen schaars zijn en dus de prijs omhoog gaat wat een lastenverzwaring voor de burger betekend omdat die uiteindelijk meer geld voor zijn graanproducten moet betalen.

@ TS:

Heb jij nog nooit van google gehoord?

Ohhh, sorry! Ik dacht direct aan collectieve lasten en een verzwaring daarvan leidt tot belastingverhoging, dus vandaar. :bloos:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.