![]() |
Het Eiland
Wie kijkt deze leuke Deense serie?
"Acht kinderen, tussen de 11 en 13 jaar oud, worden –na in aanraking te zijn gekomen met de politie- naar een onbewoond eiland gestuurd. De kinderen kennen elkaar niet. Is het eiland onbewoond? Is het er echt saai? … vooral ‘s nachts gebeuren er vreemde dingen en schijnen er mysterieuze lichten." (Bron: Villa Achterwerk) http://weblogs.vpro.nl/villa-achterw...as/het-eiland/ En vooral: wie weet of het ergens als herhaling te zien is? Ben het vanochtend vergeten op te nemen :( |
Haha, een soort kinderparodie op Lost?
|
Nou het is natuurlijk wel een klein beetje een rip-off van Lost, maar toch ook weer heel anders.
Het gaat dus over 8 kinderen op een eiland, maar niet zo 'mysterieus' als Lost. Wel leuk dat er gefilmd is met een handcamera (beetje van The Blair Witch Project), dus dat maakt het spannender. Wat ik heel leuk vind is dat alle dialogen geïmproviseerd zijn (y) en dat het Deens is natuurlijk. Ik hou van Denen :cool: |
Ja, ik! Ik dacht dat ik de enige was die op haar 20e nog steeds iedere week naar Villa Achterwerk kijkt. ;)
Ik vind dat de serie heel goed aansluit bij wat kinderen van die leeftijd denken en doen. De ene keer zo gemeen tegen elkaar, en de andere keer weer aardig. In de laatste aflevering werd er nogal gehint naar het eventueel ontstaan van stelletjes. Op de site uit jouw link, kun je links op uitzending gemist klikken. Het Eiland wordt in die video ook getoond. Je moet wel even zoeken naar het begin. |
He ja! Had ik weer helemaal niet gezien :o
Maar de kwaliteit is helaas wel heel slecht... De ondertiteling is nauwelijks te lezen! Das wel jammer, want ik spreek wel een paar woorden Deens, maar om dit nou helemaal te kunnen volgen :p |
Kun je het niet op uitzendinggemist.nl opzoeken? Dan kun je het vaak groter bekijken.
|
Hm helaas helaas... Op uitzendinggemist staat ie niet. Wel dubieus dat die video op de vpro-site 'uitzending gemist' heet :confused:
|
Heb je het deze week wel gezien?
Ik vond het maar een cliché-aflevering vandaag. |
Nog niet, heb het even opgenomen...
Maar kun je me ook een beetje vertellen wat er in de ep van vorige week gebeurde? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18. |