![]() |
schoolschrift of anders?
Heel simpel;
schrijf jij met het schrift dat jij op de basisschool geleerd hebt, of anders? zo ja, waarom heb je anders leren schrijven? iedereen verbaast zich erover dat ik nog met een 'basisschool' schrift schrijf, maar ik zie de logica niet van het weer-anders-leren-schrijven vertél het me:o |
Iets anders.
Want: sneller en handiger. |
anders, want zo schreef het meisje waar ik een beetje verliefd op was ook en ik wilde net zo zijn als zij, want zij was stoer.
|
Anders, want dat is mooier en gaat ook sneller. :)
Waar blijven die voorbeeldjes van handschriften, mensen. ;) |
en ik vind (de meeste) "moderne" handschriften beter leesbaar
|
Ik schrijf compleet onleesbaar over het algemeen, behalve die paar keer per jaar waar ik dingen moet schrijven die anderen moeten lezen, namelijk tentamens. Dan probeer ik mijn keurige schoolschrift weer uit de kast te halen. (y)
|
Anders, want dat is mooier en gemakkelijker. Ik heb ook nooit anders 'leren' schrijven, ik deed het gewoon.
|
Anders. Je moest mooie letters maken en aan elkaar schrijven, ik schrijf los en in een soort blokletters die een beetje alle kanten op staan. (Dus niet zoals het moest, één kant op leunen, maar echt alle kanten op.)
Soms kan ik zelf niet lezen wat ik geschreven heb, maar goed. Ik heb tenminste niet zo'n stom bol meisjeshandschrift (y) Ik vind ook dat iedereen in dit topic een scan moet maken van z'n handschrift, want dat is leuk. |
Dat zal ik morgen doen.
Trouwens, wat ik me bedenk, ik tekende vroeger heel veel strips en dan vond ik het stom als in de tekstwolkjes schoolschrift stond, ook toen het nog verplicht was om op school zo te schrijven. Dus misschien is het daarom dat ik zo snel overgestapt ben op mijn eigen handschrift. |
Haha omg, dat had ik ook. Dan schreef ik in de wolkjes met blokletters die een beetje lijken op m'n huidige handschrift. Ik maakte ook bij al m'n basisschoolwerkstukken stripjes, dus ik heb hier nog een hele stapel stripjes liggen over onderwerpen als insecten eten en reclame maken en schaken ofzo. (Omdat de onderwerpen van de stripjes wel bij de onderwerpen van de werkstukken moesten horen natuurlijk.)
Het basisschoolhandschrift is gewoon stom, binnen of buiten stripwolkjes. Maar binnen al helemaal. Als ik een scanner had zou ik zo'n stripje inscannen. :( |
Ik schrijf 'moderner'. Maar ik kan ook nog wel schrijven zoals ik op de basisschool heb geleerd. Mijn liefdesbrieven bijvoorbeeld.
|
Ik schrijf op de moderne manier, met losse letters dus. Mijn handschrift is nogal leesbaar en netjes voor een jongen.
|
Ik schrijf 'BrEeZaAhH' :').
Lol. Nee, ik maakt altijd van die hele bolle letters. Wat anderen op 1 regel krijgen, daar heb ik dus minimaal 2 regels voor nodig. En ik krijg wel 'ns opmerkingen over mijn 'a', die schrijf ik dus echt op deze manier: 'a'. 't Valt me op dat vooral mannen/jongens nog in schoolschrift schrijven, vind ik zo sweet ^^. |
Schoolschrift is echt heel lelijk.
|
Ik schrijf in een soort combinatie van 'basisschoolschrift' en blokletters. Het hangt er maar net van af waar de vorige letter eindigt. Als het dan makkelijker is om het aan elkaar te schrijven doe ik dat.
|
Heb in groep 6 blokletters leren schijven, daarna mochten we zelf beslissen of we met/in het schoolschrift verder schreven of met de blokletters, de blokletters zagen d'r 'leuker' uit, ben daarom daar mee verder gegaan.
|
Ik combineer het aan-elkaar-schrift met de blokletters. En het ziet er niet uit. Maar het is wel sneller. (y)
|
Ik weet niet, ik schrijf gewoon. :confused:
|
ik vind het wel een beetje lullig van mijn basisschool.. leren ze me eerst met blokletters schrijven.. dan aan elkaar, "want dat was netter"(docenten konden het niet lezen en het schreef langzamer) en het heeft me een aantal jaar later nog moeite gekost los te gaan schrijven..
|
speciaal voor paranoide: de allereerste scan die ik ooit gemaakt heb :D
http://i78.photobucket.com/albums/j1...andschrift.jpg |
Ik schrijf in een zelf bedacht schrift, lekker snel en vrij duidelijk :y
Schoolschrift kan ik niet meer, in ieder geval niet netjes.. |
Citaat:
|
|
heb je geen stukje tekst? ;) :p
|
Jawel, maar zo lijk ik slimmer. Maar ik zal eens kijken.
|
|
|
geweldig mephie. wat een heerlijk mannenhandschrift :D en Tink, jij hebt echt zo'n "ik ben een lief en populair meisje op de middelbare school"-handschrift hihi
|
Ik kan alleen dit vinden:
http://img.photobucket.com/albums/v3...ingenklein.jpg En dat zijn snelle slordige aantekeningen. |
Citaat:
|
Ik schrijf zo'n beetje als meph maar dan een stuk slordiger-O-
|
|
Citaat:
|
Ik begon in groep 8 los te schrijven, ook al mocht dat eigenlijk niet. En nu schrijf ik nooit meer met het schoolschrift. Eigenlijk raar dat je het op die manier moet leren, want niemand schrijft meer zo. :s
Nou Juice dat kan ook wel wat netter hè? :p |
Mijn vriend schrijft nog steeds (met moeite) schoolschrift. ;)
|
Ik schrijf in schrijfschrift, maar ik typ sneller en mooier dan dat ik schrijf
|
Je typt mooi?
|
Je typt toch altijd mooi,zolang je maar weet wat je moet typen
|
Leuk topic!
Ik schrijf anders (want dat is sneller & mooier idd), maar nog wel aan elkaar hier en daar en vooral de g met zo'n krulletje gaat er niet uit: http://img116.imageshack.us/img116/6120/foto47ep2.jpg |
Daarom is het ook zo'n rare stelling.
|
Citaat:
|
God, can't be dealin' with this.
Jij beweert hier 'mooi' te typen. Rare stelling, want iedereen typt dezelfde letters. Ja? |
Ik schrijf slordig, maak mijn letters vaak niet af, combineer blokletters met aan-elkaar-geschreven-letters. Vaak is het ook alleen nog maar voor mijzelf leesbaar en soms zelfs dat niet meer.
Oh en ik zie net dat mijn handschrift verband houdt met hoe interessant ik een vak vind. Als ik het leuk vind, ga ik netter schrijven. |
Citaat:
- - - http://img372.imageshack.us/img372/1...schriftir5.gif |
|
Citaat:
|
Wie niet?
Ik ben nu een biografie van Popper aan het lezen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: