![]() |
[xp] Start niet meer op
Mensen,
Er was voor XP een nieuwe update aan het installeren, ik was dat even vergeten en zette zo m'n laptop uit. Nu zijn er blijkbaar bestanden beschadigt, XP start niet meer op. Op het moment dat xp begint te starten krijg ik de melding: 'de toepassing of dll bestand *lang bestand* is geen geldige windows-kopie. Controleer dit op uw installatiediskette' Veilig modus opstarten doet ie ook niet meer (zelfde foutmelding). Nu zou ik mn pc kunnen formatteren etc. maar er zijn een aantal bestanden op de harde schijf aanwezig die ik absoluut niet kwijt mag raken. Wat kan ik doen? Opstarten via windows xp cd-rom doet het ook niet meer... |
Citaat:
Citaat:
|
Het bestand van een andere XP installatie af kopieren via een live cd (of door je hardeschijf even in een andere pc te hangen, maar dat wordt iets moelijker met een laptop).
Vervolgens moet je wel de update nog een keer installeren, om er zeker van te zijn dat je de juiste versie hebt. |
gebruik de recovery consule
|
Wat uiteindelijk de oplossing is geweest: ubuntu live cd-rom booten, via een terminal alle bestanden met cp naar mn externe harde schijf gekopieerd. Vervolgens windows er af gekicked (ben het nou meer dan zat) en ubuntu er op geinstalleerd. :) Toch bedankt voor de suggesties.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25. |