Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Wie kent hier Tristania? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=163458)

Noínden 20-07-2002 14:09

Wie kent hier Tristania?

Ze speelden laatst op Waldrock (In Friesland). K was errug onder de indruk. Als iemand ze hier kent, wat vind je ervan? Oh, en als hier nog iemand anders naar Waldrock is geweest, wat vonden jullie daarvan? :)

Lorelei.tmp 20-07-2002 15:29

Ik ken ze wel, en heb de cd Widows Weeds, en ik vind ze wel leuk... maar ik vind het wel erg op de oude Theatre of Tragedy lijken. Op Waldrock heb ik ze helaas niet gezien.

-x- Lorelei!

vempire 20-07-2002 16:13

haha die ken ik wel.
Van die rustige gothic rock

Infaustus 20-07-2002 16:19

troep.

Built to last 20-07-2002 17:17

wel gaaf opzich

freakjuh 20-07-2002 17:35

k ken er niej zoveel van, wattik ken is wel gaaf...

iemand download tips??

ze spelen waarsch in november in patronaat(haarlem), ga k maybe wel heen :)

Ce-El-Wan 20-07-2002 17:36

Citaat:

vempire schreef:
haha die ken ik wel.
Van die rustige gothic rock

haha, dan ken je ze dus niet...

ScarletWithin 20-07-2002 17:51

s wel mooi :)

Nighttime Bird 20-07-2002 17:52

Vind ze erg goed, ja. :)

Citaat:

freakjuh schreef:
k ken er niej zoveel van, wattik ken is wel gaaf...

iemand download tips??

ze spelen waarsch in november in patronaat(haarlem), ga k maybe wel heen :)

Inderdaad :)
:D

jnieuwelaar 20-07-2002 18:08

Laatste album vind ik minder. Ze zijn een stuk commercieler geworden.

freakjuh 20-07-2002 18:14

Citaat:

Nighttime Bird schreef:
Vind ze erg goed, ja. :)

Inderdaad :)
:D

van wie zou k dat nou hebben he? ;):):D

TMLWKY 20-07-2002 18:52

Tristania, goeie muziek :D:D:D

Ik vind dat ene nummer vooral mooi, ben de titel even kwijt... iets met Lenore geloof ik... Kan dat?

Grtz,
F

Tsasil 20-07-2002 19:31

My Lost Lenore, denk k.

Ze hebben wel leuke liedjes, ik heb alle drie de volle CD's, maar ik vind ze niet echt speciaal. Alle 3 hun CD's hebben een andere stijl.

Live vonk ze zuigen, zeker met hun nieuwe zanger...

Tsasil 20-07-2002 19:32

PS. ze spelen binnenkort in het patronaat te haarlem (www.patronaat.nl) :D

vempire 20-07-2002 20:10

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

haha, dan ken je ze dus niet...

jawel want ik luisterde er eerst naar
jaar geleden ofzo.

June bug 20-07-2002 20:18

Ik ken ze, ik heb ze op Graspop gezien. Vond er niet zoveel aan, beetje raar. Vooral die zanger, (niet die die de grunts doet, maar die gwn zingt) die vond ik wazig, die stond erbij als Rene Froger :D En die zangeres vonnik ook een beetje vreemd... Naja, kan ook aan mij liggen...

TMLWKY 20-07-2002 20:27

Citaat:

Tsasil schreef:
My Lost Lenore, denk k.

Ze hebben wel leuke liedjes, ik heb alle drie de volle CD's, maar ik vind ze niet echt speciaal. Alle 3 hun CD's hebben een andere stijl.

Live vonk ze zuigen, zeker met hun nieuwe zanger...

Ja, My Lost Lenore bedoel ik ja! :D Mooi nummer!

Grtz,
F

Quintiano 20-07-2002 21:17

Citaat:

jnieuwelaar schreef:
Laatste album vind ik minder. Ze zijn een stuk commercieler geworden.
Waarom is een verandering in stijl toch meteen per definitie 'commercieel'? Ik vind dat zó'n typische gedachtegang in de "metal-scene". Ben het er dus ook absoluut niet mee eens; maar da's een andere discussie.

Enfin; ik vind Tristania goed. Beyond the Veil is een absolute topper in z'n genre, en mag eigenlijk in geen enkel CD-rek ontbreken. World of Glass vind ik minder pakkend dan Beyond the Veil. Wellicht omdat Morten Veland er toen uit gekickt is, voor 't maken van WoG.

Quintiano 20-07-2002 21:18

Citaat:

vempire schreef:

jaar geleden ofzo.

Beyond the Veil is één brok bombast. Nuff said.

Ce-El-Wan 20-07-2002 21:38

Citaat:

vempire schreef:

jaar geleden ofzo.

dan heb je kennelijk niet goed geluisterd...

Tsasil 20-07-2002 21:40

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

dan heb je kennelijk niet goed geluisterd...

Nee, hij is true ende evol, dus alles wat iets minder hard als Dimmu Borgir is, is softe rock.

Maargoed, ik moest even kwijt dat ik eigelijk World of Glass nog het beste album vind.

Ce-El-Wan 20-07-2002 21:43

Citaat:

Tsasil schreef:

Nee, hij is true ende evol, dus alles wat iets minder hard als Dimmu Borgir is, is softe rock.

Maargoed, ik moest even kwijt dat ik eigelijk World of Glass nog het beste album vind.

o jee, troe ende ievol.. mmm, dat verklaart het inderdaad ja :D

Sirenia is ook wel leuk eigenlijk, hoewel ik dat soort metal (Tristania, SOTB, Sirenia, Trail of Tears etc.) nooit echt geweldig heb gevonden.

Tsasil 20-07-2002 21:44

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

o jee, troe ende ievol.. mmm, dat verklaart het inderdaad ja :D

Sirenia is ook wel leuk eigenlijk, hoewel ik dat soort metal (Tristania, SOTB, Sirenia, Trail of Tears etc.) nooit echt geweldig heb gevonden.

Altijd wel vermakelijk gevonden eigelijk, maar nooit echt fan geweest... Live valt het meestal zo gigantisch tegen...

Quintiano 20-07-2002 21:45

Citaat:

Tsasil schreef:

Altijd wel vermakelijk gevonden eigelijk, maar nooit echt fan geweest... Live valt het meestal zo gigantisch tegen...

TSOTB is live wel goed hoor; tenminste; als die videoband van ze representatief is.

Tsasil 20-07-2002 21:48

Citaat:

Dobermann schreef:

TSOTB is live wel goed hoor; tenminste; als die videoband van ze representatief is.

Nooit live gezien eigelijk, maar tristania is in ieder geval brak live... Zangeres zingt vals en is een beetje over geil bezig en de rest van de band doet zijn ding wel, maar niet echt met flare ofzo. Sfeer komt gewoon niet over, maar dat heb ik ook bij Within Temptation, after forever en My Dying Bride en die spelen wel allemaal strak.

Ce-El-Wan 20-07-2002 21:51

Citaat:

Tsasil schreef:

Nooit live gezien eigelijk, maar tristania is in ieder geval brak live... Zangeres zingt vals en is een beetje over geil bezig en de rest van de band doet zijn ding wel, maar niet echt met flare ofzo. Sfeer komt gewoon niet over, maar dat heb ik ook bij Within Temptation, after forever en My Dying Bride en die spelen wel allemaal strak.

Kheb My Dying Bride 1x live gezien en dat was 7 jaar terug in het voorprogramma van Iron Maiden... 't Was een goed concert (ze speelden A Sea to Suffer In (y)) wat ik me nog kan herinneren en ze hadden nog die violist :)
After Forever is ook goed live, maar komt op de een of andere manier niet lekker over imho...

Quintiano 20-07-2002 21:51

Citaat:

Tsasil schreef:

Hm, ik heb Within Temptation van de 5x nog maar één keer 'matig' zien spelen; en dat was tijdens 't voorprogramma van Rammstein. After Forever was op Pinkpop een enorm strak optreden, waarbij alles goed uit de verf kwam.

My Dying Bride wil ik zeker nog een keer live zien, heb ik nog nooit live meegemaakt :|

Tsasil 20-07-2002 21:58

Citaat:

Dobermann schreef:

Hm, ik heb Within Temptation van de 5x nog maar één keer 'matig' zien spelen; en dat was tijdens 't voorprogramma van Rammstein. After Forever was op Pinkpop een enorm strak optreden, waarbij alles goed uit de verf kwam.

My Dying Bride wil ik zeker nog een keer live zien, heb ik nog nooit live meegemaakt :|

Het gaat ook niet om het optreden zelf, ze spelen allemaal hardstikke strak, zeker After Forever en My Dying Bride, maar ik vind de sfeer van de albums gewoon niet overkomen Live. Het is allemaal veels te.... blij :) My Dying Bride een uitzondering, de zanger stond erbij alsof hij aids had, maar nog vond ik het niet zo depri als hun albums.

Within Temptation op bevrijdingspop was trouwens te slecht voor woorden :mad:

Ce-El-Wan 20-07-2002 22:04

Citaat:

Tsasil schreef:

Het gaat ook niet om het optreden zelf, ze spelen allemaal hardstikke strak, zeker After Forever en My Dying Bride, maar ik vind de sfeer van de albums gewoon niet overkomen Live. Het is allemaal veels te.... blij :) My Dying Bride een uitzondering, de zanger stond erbij alsof hij aids had, maar nog vond ik het niet zo depri als hun albums.

hmmm... toendertijd kwam het (MDB) wel errug goed over eigenlijk, maar dat weet ik ook niet helemaal zeker meer.. :D

Faery 21-07-2002 00:47

Aphelion.

geil.

Morridin 21-07-2002 10:14

OFF-TOPIC

Citaat:

Tsasil schreef:

Heeft iemand ze een maandje geleden of zo nog op 3fm gehoord bij ´de ronde van Texel´? Daar speelden ze pas slecht, niet normaal zo vals als de zangeres toen op sommige punten zong.

ON-TOPIC

Zelf vind ik Angina van Tristania erg mooi nummer.

Quintiano 21-07-2002 11:38

Citaat:

Morridin schreef:
OFF-TOPIC

ON-TOPIC

Zelf vind ik Angina van Tristania erg mooi nummer.

Sequel of Decay, Opus Relinque en Heretique vind ik érg goed.

Gothic Queen 21-07-2002 12:02

Tristania is een goede band,ik vind world of glass de beste cd.

Within Temptation was op Ozzfest matig,maar in het voorprogramma van Rammstein waren ze weer veel beter,je moet ook niet vergeten dat ze best veel optreden de laatste maanden en de vorm er niet altijd is

Synonym 21-07-2002 12:08

Tristania? Ik ken ze eigenlijk alleen van naam enzo...

zal wel leuk zijn :D

jnieuwelaar 21-07-2002 12:35

Citaat:

Dobermann schreef:

Waarom is een verandering in stijl toch meteen per definitie 'commercieel'? Ik vind dat zó'n typische gedachtegang in de "metal-scene". Ben het er dus ook absoluut niet mee eens; maar da's een andere discussie.

Enfin; ik vind Tristania goed. Beyond the Veil is een absolute topper in z'n genre, en mag eigenlijk in geen enkel CD-rek ontbreken. World of Glass vind ik minder pakkend dan Beyond the Veil. Wellicht omdat Morten Veland er toen uit gekickt is, voor 't maken van WoG.

Nou ik las laatst in de aardschok een artikel over siberia, de nieuwe band van Morten Veland. Hij was uit Tristiana geschopt, omdat hij niet mee wilde in hun commerciele omwenteling. Voor World of glass heeft hij ook niet de teksten geschreven en daarom vind ik hem minder. Net zoals je al zei, minder pakkend. Maar goed ik hou eigenlijk niet zoveel van gothic metal met vrouwelijke zang. Kan het waarderen, maar trek het niet vaak uit de kast.

jnieuwelaar 21-07-2002 12:40

Citaat:

Tsasil schreef:

Within Temptation, after forever en My Dying Bride en die spelen wel allemaal strak.

hmm denk niet dat je deze bands met elkaar kunt vergelijken. Ja volg wel dat je ze qua steer bij elkaar zet, maar qua stijl en samenstelling toch niet. Ach dit is weer mierenneukerij :D

Ik heb van dit rijtje alleen Within Temptation gezien. After Forever zie ik nog wel ooit toevallig, maar MDB wilde ik dit jaar gaan zien, maar het kwam er verdomme niet van... Daarom heb ik voice of the wretched maar gekocht :)

Mjölnir 21-07-2002 12:43

Ik vind het bagger, maar voor degene die het wel leuk vinden:

do 17 oktober, Patronaat, Heavy In Haarlem: TRISTANIA (Nor) + Supports (ovb)

Ce-El-Wan 21-07-2002 14:44

Citaat:

jnieuwelaar schreef:

Nou ik las laatst in de aardschok een artikel over siberia, de nieuwe band van Morten Veland. Hij was uit Tristiana geschopt, omdat hij niet mee wilde in hun commerciele omwenteling. Voor World of glass heeft hij ook niet de teksten geschreven en daarom vind ik hem minder. Net zoals je al zei, minder pakkend. Maar goed ik hou eigenlijk niet zoveel van gothic metal met vrouwelijke zang. Kan het waarderen, maar trek het niet vaak uit de kast.

Siberia??? Sirenia bedoelt u! Je moet de mensen wel juist informeren anders lopen ze zich uren rot te mircen zonder de goede muziek te vinden :p

jnieuwelaar 21-07-2002 15:40

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

Siberia??? Sirenia bedoelt u! Je moet de mensen wel juist informeren anders lopen ze zich uren rot te mircen zonder de goede muziek te vinden :p

jongen loop niet te mierenneuken :D

dystopia 21-07-2002 16:39

Heeft wel aardige nummers. Die laatste CD vond ik ook wel aardig. Mooi t-shirtje ook :)

Quintiano 21-07-2002 16:46

Citaat:

jnieuwelaar schreef:

Nou ik las laatst in de aardschok een artikel over siberia, de nieuwe band van Morten Veland. Hij was uit Tristiana geschopt, omdat hij niet mee wilde in hun commerciele omwenteling.

Minder bombastisch == commercieel?

Kom nou.

DaKonium 21-07-2002 17:00

Citaat:

a new noise schreef:

BURZUM ook :D :D ?

moet ge een ram? burzum uber allesch!

dystopia 21-07-2002 17:33

Burzum heeft geen zak te maken met Tristania en is zo lame en true als de inhoud van je onderbroek.

Demorpheus 21-07-2002 17:46

Tristania, een band die leuke muziek maakt, en een paar gave nummers heeft gemaakt, maar die mij nooit echt heel erg heeft getrokken.

het optreden op Graspop was wel gaaf trouwens.

jnieuwelaar 21-07-2002 18:26

Citaat:

Dobermann schreef:

Minder bombastisch == commercieel?

Kom nou.

nah ja ik heb het album nou nog geen 10 keer geluisterd, dus dat zal dan wel :D

The Undertaker 21-07-2002 18:39

mijn mening over Tristania.....

Op cd waren ze echt geweldig
Tristania, Widows Weeds en Beyond the Veil hebben nog de echte sound van Tristania, van World of Glass kan je dat helaas niet zeggen.... het gevoel is eruit nu Morten Veiland weg is, maar gelukkig hebben we DE opvolger voor het oude Tristania :) Sirenia

Morten is echt geniaal in mijn ogen, de nieuwe Tristania, mist de mystiek van de oude cd's, erg jammer

ik heb ze laatst live gezien op Graspop en vond het erg slecht, geluid van de drums was veeel te hard en de zanger bakt er niets van..... hij kan goed grunten/screamen/zingen (hoe wil men het noemen), maar niet de juiste stem voor Tristania.....

kijk veel liever uit naar de nieuwe Sirenia :)

maar dit soort muziek boeit me nog steeds heel erg, ik ben er een beetje mee begonnen in de metal, met bands als Tristania, Trail of Tears, Sins of thy Beloved.... enzo :)

The Undertaker 21-07-2002 18:44

vond het trouwens ook erg leuk in de aardschok, Morten Veiland had al 4 nummers voor World of Glass klaar, maar toen werd ie eruit getrapt :D

nu zijn het 4 Sirenia nummers :D:D

Diekomsa 22-07-2002 17:40

Ik snap echt niet dat jullie je zo druk kunnen maken omdat Morten Veland weg is bij Tristania. Ik vind World of Glass minstens net zo goed als alle cd's met Morten, inclusief Sirenia.

In mijn ogen hebben ze trouwens ook een grotere koersverandering gedaan na widows weed dan na beyond the veil.

Quintiano 22-07-2002 17:50

Citaat:

Diekomsa schreef:
Ik snap echt niet dat jullie je zo druk kunnen maken omdat Morten Veland weg is bij Tristania. Ik vind World of Glass minstens net zo goed als alle cd's met Morten, inclusief Sirenia.

In mijn ogen hebben ze trouwens ook een grotere koersverandering gedaan na widows weed dan na beyond the veil.

Ik vind World of Glass tegenvallen t.o.v. Beyond the Veil. Niet zozeer omdat Morten er daar niet meer bijzat; maar 't is wel een ander soort muziek. Geen verschil van dag op nacht misschien, maar weldegelijk 'ingetogener'. En juist dat bombastische trok me wel.

Overigens is Morten Veland naar 't schijnt er op een ontzettend lullige manier uitgekicked.

Tsasil 22-07-2002 18:09

Citaat:

Dobermann schreef:

Ik vind World of Glass tegenvallen t.o.v. Beyond the Veil. Niet zozeer omdat Morten er daar niet meer bijzat; maar 't is wel een ander soort muziek. Geen verschil van dag op nacht misschien, maar weldegelijk 'ingetogener'. En juist dat bombastische trok me wel.

Overigens is Morten Veland naar 't schijnt er op een ontzettend lullige manier uitgekicked.

En zo begon een nieuwe trent. Kijk maar naar After Forever en Within Temptation.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.