![]() |
Pijn links onder tijdens sporten
Als ik ook maar 'n minuut ga hardlopen krijg ik pijn linksonder
http://xs320.xs.to/xs320/07416/pijngay.jpg daar. Wat is dit? |
Ik weet niet wat het is maar volgens mij kun je het voorkomen door niet vlak ervoor te gaan eten. En eerst even warmlopen wil ook wel eens helpen.
|
Citaat:
|
Ja komt door je eet gewoontes, eet niet voordat je gaat hardlopen te zwaar. Verder helpt veel waterdrinken voordat je gaat hardlopen ook vaak wel...
|
Citaat:
|
Het is je milt, toch? Of is dat een fabeltje?
Niet vlak voordat je gaat hardlopen eten en rustig inlopen hielp bij mij wel:) |
Citaat:
|
Je milt zit niet rechtsonder (maar rechtsboven), daar zit het voorlaatste stukje van de dikke darm. Hoewel je miltpijn ook wel rechtsonder zou kunnen voelen, want organen zijn lastig.
Maargoed, ik weet ook niet hoe het komt, maar wat de rest al zei: goede warming up en tussen eten en sporten eventjes wachten :) |
Volgens mij hangt het ook een beetje af van de soort pijn die je voelt. Zijn het de bekende steken die je voelt of is het eerder iets anders?
Als het steken zijn, tips opvolgen van hierboven, maar misschien kunnen het ook u buikspieren zijn he hoewel ik er niet zeker van ben. |
een keer tijdens de coopertest op school had ik hier ook erge last van en toen rade een leraar me aan om van m'n handen vuisten te maken en k had het niet verwacht maar het hielp wel.
probeer voordat je gaat hardlopen geen melkproducten zoals yoghurt en melk ofzow te eten/drinken. dit levert ook pijn op bij veel mensen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jouw verhaal doet mij denken (vooral omdat het alleen tijdens het sporten gebeurt) aan steken in de milt, wat erg vaak voorkomt. Dave |
Ohja ik bedoelde ook links, sorry :o komt door de foto, links voor de kijker maar rechts voor degene die naar de foto kijkt ;)
|
klinkt wel bekend (steken dan..), ik ren dan altijd op een wat lager pitje door of neem even rust en na een tijdje gaat het vanzelf over bij mij. Zeker als ik vlak voor het sporten gegeten heb. Een teamgenootje zei eens dat het bij haar overging als ze met haar armen omhoog ging lopen maar dat heb ik niet geprobeerd.
Ik heb het trouwens vooral bij het warmlopen, meestal als ik over mijn dode punt heenben gaat het wel weg. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31. |