![]() |
Stijlvol A'dammen!
Hoi!
Ik heb impulsief besloten om volgende week 2 dagen naar Amsterdam te gaan voor te gaan winkelen *O*! Dus vraag ik aan jullie enkele toffe adressen om dus te gaan winkelen :) gewone winkels 2de hands Trendy speciale dingen Gadgets .... Je weet wel, die winkels die de moeite zijn maar die de normale toerist nooit bezoekt omdat het niet in de boekjes staat. Laat de D&G, Armani, etc winkels maar achter wege :) Oh en ik ga met de auto, maar is het dan beter om mijn auto te zetten in Weert of Hilversum en daar de trein te nemen? Want heb gehoord dat parkeren in A'dam nogal duur is :)-O- |
Citaat:
|
Dan heb ik foutief gekeken :(
|
voor te gaan winkelen?:(
|
waarom ga je niet met het ov
|
Ik veronderstel dat ov: openbaar vervoer is?
Omdat het vanuit België 3 uur treinen is :) met de auto doe je 2 uur over en het is veel goedkoper want zo'n treinticket kost al snel 50 EUR heen en terug |
Qua tweedehands vind je op het Waterlooplein wat je zoekt. Het is wel bekend bij toeristen natuurlijk, maar laat dat je niet van een bezoek weerhouden.
Verder ben ik niet zo thuis in de kledingwinkels hier. |
oja was vergeten dat je daar woonde
|
Er zijn wel wat leuke winkels in de 9 straatjes en verder de verkoopt de Zipper (Zippers?) 2e hands geloof ik.
|
er was ooit eens zo'n topic met een overzicht van steden en bijbehorende leuke winkels, maar kan het zo gauw niet vinden
|
Citaat:
|
Omg, apomes is back.
Ik dacht dat we dat gehad hadden. |
9 straatjes met episode/zipper/andere 2e hands winkels en andere leuke winkels zoals carhartt/exota (maar dat is alleen voor vrouwen) en winkels waar ik de naam niet van weet.
voor de rest zijn er in haarlemmerstraat wat leuke winkels, damstraat en in de westerstraat o.a. your cup of tea en american apparel en op maandag en zaterdag noordermarkt. |
Citaat:
*O* |
zipper en waterlooplein.
maar de meeste komen toch niet verder dan de kalverstraat. |
je auto kan je bij olympiaplein kwijt. daar koop je een ticket voor het parkeren en de reis met de tram verder. kost 5 euro en dan krijg je 2 tramkaartjes.
|
Of je pleurt je auto in Diemen of Zuidoost en gaat vanaf daar met het OV.
|
In Zuidoost moet je alleen voor lief nemen dat je daarna je autoradio en dergelijken mist.
|
2dehands: 9 straatjes incl. Episode dus. End bij Albert Cuyp. Haarlemmerdijk (eerste rechts op de Singel) heeft ook redelijk wat aparte winkeltjes. Waterlooplein vind ik alleen de moeite waard voor schoenen.
Verder zijn er vele 2dehands winkeltjes verspreid over het hele centrum maar dat red je niet in een dag en bovendien is het de vraag of het de moeite waard is. Wel toeristisch maar leuker dan de Kalverstraat is de Leidsestraat met vlakbij Subzero op het Koningsplein, al is dat niet mijn smaak. O ja en voor schoenen (niet 2dehands) Betsy Palmer op het Rokin vlakbij de Dam maar verborgen. |
Weesp ligt in de buurt van Amsterdam, niet Weert.. maar in Weesp wil je niet dood gevonden worden...
kijk eens op http://www.bereikbaar.amsterdam.nl voor parkeertarieven. in de 9 straatjes heb je leuke winkeltjes, verder het waterlooplein voor tweedehands. op maandag is er tweedehandsmarkt op de Noordermarkt, van daaruit kan je doorlopen naar American Apparel in de Westerstraat de gewone winkels zitten op de Kalverstraat en de Nieuwendijk lekker bij elkaar, als je niet zo'n zin hebt in drukte ga dan 's morgens vroeg. Je kan ook nog naar de Albert Cuyp markt gaan. Daar in de buurt heb je dan nog de Van Woustraat en de Ferdinand Bolstraat met leuke winkeltjes. |
Zet je auto (mocht je parkeren in Amsterdam) neer op de stadhouderskade (vlakbij Leidseplein), daar kost parkeren 2,10 p/u ipv 4,20!
(anders kun je hem ook nog in Osdorp neer zetten, achter het World Fashion Centre, daar is het gratis parkeren(!), en dan tram 1 naar leidseplein/centraal). Verder vind ik veel winkeltjes op de Haarlemmerdijk (bij centraal station naar rechts ipv rechtdoor) wel leuk, en de 9 straatjes. |
Citaat:
|
We gaan dan toch met de trein! 3 uur treinen de gekste! Alvast bedankt voor al de adresjes!
|
Citaat:
in de pijp zitten veel leuke winkeltjes, heel veel leuke kleine restaurantjes en cafe's/barretjes. (leukste buurtje van A'dam als je t mij vraagt, met de Jordaan<3) haarlemmerstraat en haarlemmerdijk is ook leuk om te winkelen.(y) op maandagochtend idd de noordermarkt, veel vintage-achtige zooi. |
Waterlooplein is juist gevuld met toeristen :confused:. Jordaan, de Pijp voor mode, wonen etc. Ik vind het overigens een achterhaald altoprincipe dat je niet naar het centrum of de kalverstraat moet gaan om het authentieke niet-toeristische Amsterdam te omhelzen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
in bijna heel amsterdam centrum barst het van de touries, so whats the dealio.
|
Citaat:
:| |
ja, maar zo blijf je bezig.
die kom je overal tegen. |
Citaat:
|
Jah, parkeren gaat idd niet zo makkelijk!
|
Spuit 11.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
en hoe was het :cool:
|
Ik ben met de trein geweest! Slechts 7 uur treinen heen en weer! :(
En ik zat net in de bijenkorf toen de vrouw met haar kind van het vierde verdiep sprong! ik heb zelfs de deuren moeten openhouden voor politie 8) Voor de rest was het wel leuk, paar mooie dingen gekocht en de zippers was ook wel leuk maar zelden hadden ze daar mijn maat! |
shitttt echt eng om te zien lijkt me dat :s heb op station antwerpen ook een vent naar beneden zien springen. brrr
|
Téring, kom je naar Amsterdam. Zoek je 2de hands winkeltjes...
-O- |
Citaat:
|
Ik wou dat ik zo impulsief was...
|
zoals die moeder in de Bijenkorf of eh wat?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
het lijkt me dat deze nu dicht kan, en volgende keer kan zoiets ook wel in het "ik zoek topic" denk ik :).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30. |