![]() |
Wanneer is een vrouw te oud om een kind te krijgen?
Citaat:
Even een lieve baby ter illustratie. --------- Wat vind jij een geschikte leeftijd om kinderen te krijgen.?Als een vrouw van 45 getrouwd is en nog heel graag een kind wil; vind jij dan dat ze te oud is om een kind te krijgen? Een vrouw wil eerst een carriere opbouwen en dan pas aan kinderen beginnen, hoor ik ook wel is af en toe. Vind jij het dan nodig om je kind alle dagen in de creche te dumpen? Of heb je iets van: het is mijn kind, ik hoor er voor te zorgen? Laatst las ik ook ergens dat werkende vrouwen een betere moeder zou zijn huisvrouwen die alleen voor hun kinderen zorgen. Vind jij dat ook? |
In principe kunnen vrouwen kinderen krijgen tot de menopauze, en als ze daar zin in hebben, moeten ze het vooral doen. Voor de eigen gezondheid en die van het kind lijkt het me echter handig om als het even kan voor je dertigste te beginnen.
En ik vind dat 'betere moeder' een rare term is. Een werkende moeder kan beter zijn dan een huisvrouw, maar ook slechter. Dat zit 'm in de persoon en niet in wat ze doet. Maar ik denk wel dat de gemiddelde buitenshuis werkende vrouw een beter voorbeeld geeft aan de kinderen dan de gemiddelde huisvrouw. Als je het tenminste belangrijk vindt dat vrouwen zelfstandig kúnnen zijn. |
Een hele belangrijke vraag is ook wat het risico is op allerlei problemen met de zwangerschap, aangeboren afwijkingen van het kind etc en dan komen jonge moeders er echt een stuk beter vanaf. Ik denk niet dat je een strakke lijn kan stellen, en wie ben ik om te zeggen dat iemand te oud is, maar ik vind wel dat de trent van steeds ouder moeder worden geen goede ontwikkeling is, puur en alleen al vanwege het medische vlak.
Of iemand er voor kiest om thuis voor de kinderen te zorgen of om (in deeltijd) te gaan werken is een eigen keuze. Ik zou zelf echt geen jaren thuis willen zitten, zonde van mijn opleiding. Maar 5 hele dagen per week in de creche dumpen vind ik ook een slecht idee. Dus ik zie een middenweg als de beste. Maar alles is in dit geval een eigen keuze en ik vind het oordeel of het goed of slecht is niet relevant, daar verschillen de meningen toch over. |
Ik vind het niet echt een dk onderwerp! MAar goed.
Ik denk dat de geschikte leeftijd heel erg verschilt per persoon. (Het is een flauw antwoord maar dat is het wel) |
Mensen moeten kinderen nemen als ze daar zin in hebben. Als er dan meer kans op complicaties zijn, big deal.
Moeders die thuis blijven (en dan bedoel ik meer dan een paar jaar) lijken me sowieso slechte moeders, omdat ze het slechte voorbeeld geven aan hun kinderen (namelijk dat van vieze profiteur). |
Hoe oud is dat artikeltje btw?
Ontopic: doe maar waar je zin in hebt. :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens..vieze profiteur is geen nuance:D |
Tot de menopauze mogen ze alle kinderen krijgen die ze willen wat mij betreft. Maar ik vind wel dat in elk geval een van de ouders wel voor het kind moet zorgen tot het een beetje groter is, en een beetje voor zichzelf kan zorgen. Ik vind niet dat ze kinderen altijd maar op de crêche moeten dumpen, je moet wel voor je eigen kind zorgen.
Dus, vrouwen mogen ook wel eerst carrière maken en dan pas een kind, maar als ze dan niet zo veel tijd hebben om dat kind op te voeden, dan vind ik dat in elk geval een van de ouders die verantwoordelijkheid moet nemen. |
Ik vind het 'normaal' om rond je 30ste kinderen te krijgen als vrouw, laten we zeggen +/-4 jaar ofzo, dus 26-34. Maar daarbuiten is het niet meteen te vroeg of te laat, voor mijn gevoel. Het is wél te laat ná de menopauze, en ik zou zeggen dat het voor je 20ste zeker te vroeg is.
Zelf hou ik er absoluut niet van wanneer kleine kinderen 's ochtends vroeg in hun pyjama naar de opvang gaan en 's avonds als ze thuis komen meteen in bed worden gestopt. Er moet wel 1 op 1 tijd zijn tussen ouder en kind, anders is er geen sprake van opvoeding. Zelf zou ik zeker het eerste jaar fulltime bij mijn kinderen willen zijn, ik geloof dat ook uit onderzoek is gebleken dat dat eerste jaar heel belangrijk is voor de moeder/kind-band. Maar stiekem blijf ik 't liefste thuis tot ze op school zitten, en ook dan wil ik niet fulltime werken. (En ik zie dat niet als profiteren.) |
Citaat:
|
je bent zo oud als je je voelt. je hebt mensen die op hun 30e al oud zijn.
maar ouder dan 43 vind ik te oud. |
40+. Ouder kan je het kind niet aandoen.
|
hoe ouder de vrouw, hoe groter de kans op afwijkingen aan het kind. Het gezondste is voor je 30e baby's. Dan trek je het ook veel beter als vrouw. Zelf wil ik voor mn 30e kinderen. Puur uit gezondheidsoverwegingen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maargoed. Wat mij betreft mogen vrouwen kinderen krijgen wanneer ze willen met welke reden dan ook. Zelf denk ik dat als ik een kind wil, dat dat dan wel voor mijn 35e moet omdat het me niets lijkt om een 'oude moeder' te zijn en ik ook geen zin heb om extra moeilijk te moeten gaan doen door verminderde vruchtbaarheid en een vergrote kans op kinderen met een genetische afwijking te hebben enzovoort. Maar voor m'n 30e red ik denk ik niet qua opleiding. En ik vind niets mis met creches, maar als je geen tijd doorbrengt met je kind kun je er natuurlijk net zo goed geen nemen. Dus het is wel handig als minstens 1 van de ouders in deeltijd gaat werken zo lang het kind nog niet naar school gaat. |
Citaat:
|
Ik vind dat iedereen zelf moet weten wanneer hij of zij kinderen krijgt, maar qua gezondheid zou ik het wel voor je dertigste willen doen. Ik zelf wil geen oude moeder worden, ik ga echt niet wachten tot mijn dertigste. En ik zou mijn kinderen niet naar een crêche willen doen, die gaan lekker naar opa en oma en tante's enzo. Geen vreemde mensen aan mijn kind.
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kind alleen maar bij jezelf houden is ook niet goed voor de ontwikkeling. Peuterspeelzaal etc. zijn juist ook goed voor de sociale ontwikkeling. Dat betekent niet dat het plaatsen zijn waar je je kind moet dumpen, maar een paar dagen in de week kan zeker geen kwaad. |
Ik had al even gereageerd, maar ik wil er nog aan toevoegen:
Als ze geen leuke moeder meer kan zijn voor haar kind. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Cuándor ze in transición komt en er geen exposición menstrúe meer is......... :mad:
Ismael Urzaíz Aranda. |
als je t niet meer trekt om erachteraan te rennen zou ik er niet meer aan beginnen, en het is ook niet tof om 18 te worden terwijl je ouders al met pensioen zijn lijkt me...
|
18.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik zou zeggen: tussen de 20 en de 30. daaronder ben je meestal te jong en daarboven vind ik mensen te oud om nog een leuke mama te zijn. na zo veel verschil denk ik dat je gewoon echt een te groot verschil hebt, generatiekloof en dat gezeik, stukje egoisme, nog wat slechte argumenten, bla. |
na de 30 vind ik het wel erg oud, dan is de generatiekloof ook zo groot tussen jou en je kind. Dus ik zou zeggen: begin lekker vroeg, die carrière komt wel als je kind naar school gaat. je kunt toch best 4 jaar wachten na je studie voor je gaat werken? eerst een kind IMO
|
Citaat:
|
als een kind nog zo klein is kan je hem makkelijk op de fiets vervoeren, en een groot huis hebben ze dan ook nog niet nodig. je kunt best in een klein flatje wonen met een kind.
vind ik dan, ik ben ook van plan om meteen na mijn studie kinderen te krijgen. |
Tot 40 vind ik het kunnen, vanaf 40 eigenlijk niet meer. Vanaf die leeftijd neemt de kans op een ongezond kindje enorm toe. Bovendien neemt de lichamelijke gezondheid van de ouders ook af met de jaren. Ik vraag me af of het meerendeel van de mensen van 50 nog genoeg energie heeft om een kind van 10 (of jonger) op te voeden. Daarnaast vraag ik me af of het inzicht in zo'n jong kind dan nog voldoende aanwezig is (opa-oma relatie ipv papa-mama) en komt het kind ook in een uitzonderingspositie met zulke oude ouders.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vraag me af of je nog wel zo makkelijk wordt aangenomen als je geen werkervaring hebt en je studie al jaren geleden is. Maargoed, ik vind het sowieso niet logisch als één van de ouders thuis blijft en de ander fulltime werkt. 't Is toch het kind van allebei. Als de een een ontzettende huismus is en de ander een erge werktijger dan snap ik het wel, maar vaker is het zo dat beiden ongeveer huis/werkgericht zijn maar dat de vrouw maar gewoon thuisblijft omdat dat nu eenmaal zo gaat.
|
Als je kind 4 is gaat het naar school, dan heb je ook niet echt een excuses meer om niet te gaan werken. En vier jaar uit de roulatie zijn is niet zo erg. Moet je alleen net geen beroep hebben waar je niet bij hoeft te blijven(artsen,advocaten en ingenieurs enzo).
Vrouwen zijn verzorgender dus die zullen wel eerder thuisblijven. |
Citaat:
En die huisvesting komt er wel, ik wil het allemaal natuurlijk niet vaststellen maar ik denk dat ik na mijn studie meteen een kind wil. Ik ga niet echt iets studeren waar je carrière in kunt maken ofzo. |
Citaat:
Dat is nog goed voor je kinderen ook. ;) En tegen de tijd van de volgende generatie wordt het niet kouder dan vijf graden. ;) |
Citaat:
Dus dan kun je toch twee volle dagen werken, en misschien nog een paar halve dagen ook. KLAAR. |
Citaat:
Ik heb het sowieso niet zo op auto's, dus als ik genoeg geld had kocht ik goede fietsen voor mijn kinderen denk ik. En geen auto. (y) |
Maar in een groot aantal van de gevallen is er meestal toch nog iemand die het kind dient op te voeden dan wel te verzorgen, of maak ik nu een ernstige denkfout?
|
Op wiens standpunt doel je nu tra?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37. |