Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   geen internet op oude pc (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1636747)

stokj 19-10-2007 09:11

geen internet op oude pc

Hey,

Ik heb een pc waarop ik sinds donderdag geen internet meer op kan krijgen. Voor de rest doet alles het, je kan de pc gewoon gebruiken. Als ik dan mijn wachtwoord invoer om verbinding te maken met internet en op enter (of verbinden klik) druk, dan loopt de pc helemaal vast. Voor de rest doet ie het gewoon, maar hij loopt alleen vast als ik telkens verbinding met internet wil maken.
Windows opnieuw installeren had geen zin, want bleef zelfde resultaat geven.
:'(

Bonga 19-10-2007 13:33

is de netwerkkaart nog in orde?

Koning 19-10-2007 14:26

Wat voor verbinding is het uberhaupt? Van welke provider en via draad of wireless?

Kortom, je bent wel érg zuinig met je info.

stokj 21-10-2007 12:18

Ik heb een ADSL standaard verbinding van Planet Internet. Internet komt via een splitter binnen, gaat naar de modem en dan naar de pc toe (usb). Ik heb de software enzo al opnieuw geinstalleerd maar nog steeds hetzelfde probleem.

Koning 21-10-2007 19:26

Citaat:

stokj schreef: (Bericht 26223568)
Ik heb een ADSL standaard verbinding van Planet Internet. Internet komt via een splitter binnen, gaat naar de modem en dan naar de pc toe (usb). Ik heb de software enzo al opnieuw geinstalleerd maar nog steeds hetzelfde probleem.

Wat voor modem heb je? Nogmaals, je bent weer érg zuinig met je info.

M@rco 22-10-2007 15:42

Je verbindt via USB, dat slaat natuurlijk nergens op. Probeer het eens met een netwerkkabel (UTP), dan zal het wel gewoon werken.

stokj 22-10-2007 17:01

<QUOTE>Je verbindt via USB, dat slaat natuurlijk nergens op. Probeer het eens met een netwerkkabel (UTP), dan zal het wel gewoon werken. </QUOTE>

Daarvoor deed ie het gewoon. Kon ik er gewoon mee internetten.

Ik gebruik een Alcatal Speedtoch 3.1 modem.

Met de netwerkkaart lijkt alles in orde:s

Koning 23-10-2007 19:37

Citaat:

M@rco schreef: (Bericht 26232752)
Je verbindt via USB, dat slaat natuurlijk nergens op. Probeer het eens met een netwerkkabel (UTP), dan zal het wel gewoon werken.

Hoezo zou dat nergens op slaan? Het is iets wat ik zelf nóóit zou doen maar het moet wel gewoon werken.

M@rco 23-10-2007 23:02

Ik vind het nogal omslachtig, gekut met drivers, hogere CPU-belasting e.d., als je gewoon een UTP-kabeltje erin prikt werkt het direct zonder gezeur. Maar goed, je hebt gelijk, het zou moeten werken ;)

Vice 24-10-2007 23:41

Je zou kunnen kijken of je met een netwerkkabel wel gewoon internet hebt. Als dat lukt weet je iedereval dat het niet aan de modem en netwerkkaart ligt.

stokj 29-10-2007 10:49

<QUOTE>25-10-2007 00:41
Vice: Je zou kunnen kijken of je met een netwerkkabel wel gewoon internet hebt. Als dat lukt weet je iedereval dat het niet aan de modem en netwerkkaart ligt.
</QUOTE>

Nee ik heb geen netwerkkabel. Dat stekkertje is net iets kleiner en past niet in mijn computer.

Weet iemand niet een commando om te testen of je netwerkkaart wel goed werkt (in MS DOS)? (of ie aan staat). Ik heb een vermoeden dat het aan de netwerkkaart ligt.

thnx

Koning 30-10-2007 09:25

Citaat:

stokj schreef: (Bericht 26279241)

Nee ik heb geen netwerkkabel. Dat stekkertje is net iets kleiner en past niet in mijn computer.

Weet iemand niet een commando om te testen of je netwerkkaart wel goed werkt (in MS DOS)? (of ie aan staat). Ik heb een vermoeden dat het aan de netwerkkaart ligt.

Je bedoelt vermoedelijk IPCONFIG.

En stap alsjeblieft over op een gewoon netwerkkaartje, krengen kosten 5 euro en werken zo véél fijner. Verkleint de kans op dit soort onzinnige kut problemen zo enorm. Niks rare tooltjes installeren, netwerkkaartje instellen en gaan met die banaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.