![]() |
versneld mbo doen?!?!?!
Hallo
ik ben 17 begin in maart aan me opleiding mbo administrateur. heb dit jaar met TL diploma gehaald. nu is mij vraag kan ik mbo administrateur niveau 4 versneld doen in plaats van 3 jaar in 2 jaar heb namelijk gehoord dat dit kon? wil namelijk zo snel mogelijk naar het HBO! dank jullie wel_O_ |
2 jaar voor een MBO niveau 4-opleiding is wel erg weinig. Sowieso duurt MBO niveau 4 vaak 4 jaar, waarvan 1 jaar stage. Daarnaast is het volgens mij alleen mogelijk om een versnelde MBO niveau 4-opleiding te volgen als je minimaal een havo-diploma in bezit hebt.
|
nee die van mij duurd 3 jaar! je hebt ook opleidingen zoals filiaalbeheerder in 2/2,5 jaar gewoon.
maar een paar van mij vrienden doen versneld een doet het in 2 jaar en de andere in 1,5 jaar, ze doen de opleiding handel en ze hebben ook TL gedaan! maar ik wil weten of dit ook kan op de administratie en of iemand hier ervaring mee heeft! |
Ik denk dat je daarvoor het beste de mensen van die opleiding kunt opbellen om het aan hen te vragen :)
|
gedaan maar die vrouw kon niks vertellen want ze wist dat niet en moest na de vakantie de decaan gaan bellen!
|
Citaat:
Dan moet je dat doen. Vanwaar al die uitroeptekens trouwens? |
-edit-
|
Naomi dank je voor je antwoord eindelijk een antwoord waar ik wat aan heb.
Is het moeilijk om mbo versneld te doen, en ga je overdag of in de avond naar school? en ben je ook van plan om het HBO te gaan doen? |
Als ik jou was zou ik gewoon havo doen, want er vallen vreselijk veel mensen van het middelbaar beroepsonderwijs uit op het Hbo (vanuit mijn eigen ervaring).
Zelfs bij het particulier onderwijs waar ik dus zit merk je dat mensen uit het reguliere mbo, totaal geen wiskundig inzicht hebben, slecht in Engels zijn etc. Dit verschilt natuurlijk per persoon maar zij hebben de grootste moeite om het niveau te kunnen bijhouden. Ik zou daarom eerst een degelijke mbo opleiding halen, want veel mensen van het mbo hebben veel moeite met het hbo. Je zit nog aan het begin van je schoolcarrière en daarom zou ik eerst maar over het mbo denken en daarna pas over het hbo. Citaat:
|
Citaat:
Iemand die van MBO naar HBO gaat heeft voordelen maar ook nadelen,zelfde geldt voor iemand die van havo naar HBO gaat! |
En BTW: is het raar als ik met 21 jaar nog begin met een hbo opleiding????
|
Citaat:
Ik zit nu in de 1e van het HBO en mijn viendin is 25. Duzzz... Alles kan. De gemiddelde leeftijd in mijn klas is anders zo'n 19/20 jaar. Dus als je 21 bent ben je niet oud ofzo... :) |
Citaat:
|
-edit-
|
Citaat:
|
dank jullie wel voor de antwoorden:)
|
Citaat:
Ik zit een beetje in de zelfde situatie als jij, ik doe dit jaar eind examen in 4 vmbo-t, ik weet alleen niet of ik nou havo moet gaan doen om mbo-sprint. Het kan wel degelijk hoor de mbo sprint. Ik raad je aan om eens op www.epbs.nl te gaan rondneuzen. Dat heb ik ook gedaan, ik heb toen een mailtje gestuurd naar epbs met de vraag wat handig is eerst de HAvo en dan HBO-rechten (want dat wil ik heel graag doen) Ik kreeg als antwoord dat ik ik de HBO sprint wil doen dat is je bachelor in 3 jaar halen. Dat het handig is om op die zelfde school de epbs ook de mbo sprint te doen. Het is dus wel mogelijk om mbo sprint te doen. Hoop dat je wat aan dit berichtje hebt. Groetjes No Fear. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18. |