![]() |
Waterdruppels verdampen zacht
en vormen zichtbare figuren op een spiegel, die waarschijnlijk ik alleen zo zal zien Want mijn ogen staren ver voorbij een glanzend zicht, trachtten het ongrijpbare te verklaren Zoekend, naar een verhelderend licht En ik laat mijn hand heel langzaam glijden, langs het onbewogen beeld Maar het blijft enkel en alleen Een onbeschreven kracht |
Citaat:
inlijsten. heel mooi. de volgende keer als ik je zie....mag je hem aan mij voorlezen. dikke knuffel liefs ludennis |
Waterdamp kan je toch niet zien? Dat zei mijn natuurkundeleraar althans. Want mijn ogen staren ver voorbij vind ik mooi, alleen jammer dat de zin op de volgende regel verdergaat, mist daardoor 'diepzin' ;)
|
Dennis>> :o tnxxx:)....enneh....Mamsie?? :D ...volgende keer lees ik 'm voor...;)
tacidvs>>Waterdamp kan je niet zien, behalve als het op glas is gecondenseerd;)....wat betreft die zin: "Want mijn ogen staren ver voorbij""en de verdere strofe: heb je wel gelijk in, haalt denk ik wel wat kracht weg uit die zin.. Waterdruppels verdampen zacht en vormen zichtbare figuren op een spiegel, die waarschijnlijk ik alleen zo zal zien Want mijn ogen staren ver voorbij En ik laat mijn hand heel langzaam glijden, langs het onbewogen beeld Maar het blijft enkel en alleen Een onbeschreven kracht Mooier?>>>vind ik t weer niet echt af;), of wel? Bedankt voor jullie reacties:) Liefsxxxx |
Het oorspronkelijke was beter idd :)
De zin "Want mijn ogen staren ver voorbij" die verder gaat op de volgende regel (het eerste gedicht) Geeft een extra kracht aan die gehele strofe. Tstraalt meer magie uit als die er zo in blijft. (mijn mening.) De eerste srofe is het moois vind ik, maar de laatste hoort er zeker bij want die maakt het af Verder vind ik het gewoon weg magisch geschreven :) Mooi gedaan. |
En zodra het gecondenseert is, is het geen waterdamp meer, da.
|
Citaat:
Tgaat om waterdruppels die verdampen en op een spiegel figuren vormen. DR staat niet waterdamp vorm figuren :confused: :rolleyes: |
Citaat:
|
En sinds wanneer ga ik over de kwaliteit van jouw gedichten? Ik dacht niet en zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren, da.
|
Citaat:
|
Mooi.
Kan nooit zo goed uitleggen waarom, sorry. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
kop op he :D |
Citaat: