![]() |
Laat de ware binnenkomen
Laat de ware binnenkomen
Het meisje met de vuurrode lippen liep over het kerkhof. Stil. Zwijgend. Stilzwijgend. Het meisje met de vuurrode jurk telde de graven. Eén. Twee. Eén plus twee is drie. Tim, Tad, Tom Milan, Maxim, Morris Fillipus, Fabian, Fongerto Het meisje met de vuurrode jurk noemde zich Lucia. Lieflijk. Bekoorlijk. Innemend Lucia riep, schreeuwde, zweeg. Lucia eiste, zacht, hard. Fluisterend. Tim, Tad, Tom, eis Milan, Maxim, Morris Fillipus, Fabian, Fongerto Het meisje met de vuurrode lippen – Lucia – viel. Zij vloekte, zij verrees. Lucia struikelde, telde, liep. Lucia bekeek de graven, las, huilde, schrijnde. Tim, Tad, Tom, eis Milan, Maxim, Morris, verrijs Fillipus, Fabian, Fongerto Het meisje met de vuurrode jurk was volgroeid. Zij haatte, zij beminde. Zij bedreef. Lucia - de vrouw – leidde naar het paradijs. Lucia had bemind, gehaat. Geliefden begraafd. Tim, Tad, Tom, eis Milan, Maxim, Morris, verrijs Fillipus, Fabian, Fongerto, paradijs Het meisje was haar vuurrode lippen kwijt. Haar jurk was besmeurd. In flarden gescheurd. Zij had geteld. Eén, twee, drie maal drie. Lucia, de dader, de engel. Een moordenares. Tim, Tad, Tom, eis Milan, Maxim, Morris, verrijs Fillipus, Fabian, Fongerto, paradijs Meisje, vrouw, Lucia, betaal je prijs Het meisje met de verkleurde lippen schoot. Engel. Dood. Engel des doods. Zo ligt Lucia. Naast haar negen kogels. Drie maal drie werd drie maal drie plus één. En och, de ware. Och, de ware. De negen zaten in het paradijs. Maar de ware was nooit binnengekomen. Hij had haar vuurrode jurk gescheurd en haar lippen verkleurd - ja. Maar met zijn vlucht had hij haar verraden. Arme Lucia. |
Hé, wat een goed metrum. :)
|
Dank je :D
|
Heel bijzondere manier van het gebruik van woorden :) Dus ik bedoel niet alleen woordkeus, maar vooral de manier waarop je het illustreert via herhaling en alles wat je verder doet. Wel vond ik in het begin de herhaling irritant, maar nu niet meer.
|
Tja, ik probeerde eens iets anders uit ^^. Tof dat je het bent gaan waarderen door het verhaal heen ;)
|
Heel mooi (y)
Ik vind alleen het woord 'Fluisterend' -aan het eind van de tweede (in het cursief geschreven) gedeelte- niet kloppen met het geheel. Waarom heb je daar voor gekozen? |
Hey,
Dank je. Over dat Fluisterend... Hmm, die zin wilde maar niet lukken. Uiteindelijk heb ik het woord maar laten staan. Maar ik ben het met je eens dat het niet echt kloppend is vergeleken met de rest. |
Ik zou het weglaten en een ander woord plaatsen dat de zin versterkt. Verder vind ik het echt heel mooi (y)
|
Creatief (y) Origineel. Het boeit en het loopt lekker. Het herhalen van de naam vind ik in veel gevallen storend, maar hier past het. Mooi.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49. |