![]() |
onderaan mijn regenraam
huilend, bloedend, eenzaam
sprong ik door mijn regenraam waar ik, net nog, aan je denkend voor heb gestaan ik stond er al vanmorgen vroeg ik staarde naar een ander bos ik rook mijn trui, die ruikt naar jou ik dacht, ik sprong en ik kwam los eenzaam lig ik in de regen onderaan mijn regenraam even voor mijn laatste adem denk ik dat ik jou zie staan |
Mooi...
Alleen dat 'staar ik naar een ander bos', wat bedoel je daarmee? Grtz, F |
Deze is echt heel mooi! :)
|
Vooral de laatste strofe is vreselijk touching...
mooi geschreven.. Kvin inderdaad dat "andere bos" een beetje vaagjes, maar het zal wel ergens voor staan wat ik niet kan begrijpen ofzo.... |
Ja, spreekt mij wel aan:), duidelijk en mooi verwoord, loopt lekker
xxxx Mariamne |
Hehe, sja een ander bos. Moet maar even wachten denk ik.
|
Kvind het vrij simpel verwoord. In de eerste strofe, de eerste regel, dat vind ik niet zo mooi in principe omdat het drie gevoelens, onverwerkt uitstalt. Zou mooier geweest zijn als je er verder in het gedicht nog wat meer mee had gedaan. Maar dat komt er niet zo mooi uit.
In je tweede strofe begin je elke regel met 'Ik', en in de laatste regel komt het dan ook nog driemaal voor. Ik weet niet of het de bedoeling was, maar kdenk dat het mooier staat wanneer je die ik in enkele regels gewoon weglaat Bv in de 2e en 4e... (Tis enkel mijn mening...) Derde strofe vind ik het beste...Daarkomt de titel ook in voor en die sprak me vooral aan. Het leest misschien wel iets "magische of het mooie einde achtige gedoe" wanner je schrijft : EN even voor mijn laatste adem denk ik dat ik jou zie staan Btw ik vind dat andere vage bos wel mooi in het geheel |
De laatste strofe lijkt een geheel te bevestigen, maar dat liep idd in de eerste 2 strofes nogal vaagjes op. Toch vind ik dat geheel een goed voorkomen hebben, waar verder weinig op aan te merken valt dat nog niet gezegd is.
|
Hm, beetje egocentrisch is het wel, ja. De tweede stroof is zo 'be-ikt' omdat ik twee regels met 'ik' was begonnen. "Dan de rest ook maar, dan lijkt het nog ergens op" En de uitwerking, achja, dan lees je mijn andere gedicht maar, daar is wat meer uitgewerkt. Ik ben nog aan het denken over een iets langer gedicht, ik hoop dat ik alle wanhoop aan het eind van de week verzameld heb ;). Waarom mag ik trouwens geen zinnen met 'ik' beginnen?
Valt me op dat er de laatste maanden zo onzinnig veel goede replies gegeven worden, applaus voor jezelf ;) :D |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het een mooi gedicht.
wel is het inderdaad jammer dat je 4x ik gebruikt in een alinea. Dat maakt het wat minder. Maar verder vind ik het heel erg mooi gevonden. Heel beeldend, ik zie het helemaal voor me. |
Wat hééft iedereen toch tegen een beetje egocentrisme?
|
Citaat:
|
Hmmm ik vind hem goed, simpel en toch ook weer niet, brengt aardig wat van gevoel over en ik vind het gewoon mooi...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53. |