![]() |
Ben je donor?
Zou je organen willen ontvangen? Geef je bloed? En als je donor bent, mogen ze dan alles van je hebben of alleen sommige dingen?
TS begint: Ik ben vanmiddag naar de bloedbank gegeven en heb mijn eerste halve liter afgestaan. Verder mogen ze van mij alles hebben als ik er niet meer ben. En als ik ziek ben, dan zou ik graag de organen van iemand anders ontvangen. |
Nee.
|
Ja, ik ben donor van alles wat ze maar willen zodra ik dood ben.
|
Zodra ik overlijd mogen ze alles hebben
|
ik ben donor van alles waarvoor ik niet in een ziekenhuis hoef te sterven
tsja.. tegen de tijd dat het zo ver is dat ik organen moet ontvangen ga ik natuurlijk geen nee zeggen.. |
Ja ik ben donor, maar niet van alles. Ik heb geloof ik mijn hoornvliezen uitgesloten omdat ik dat zo'n naar idee vond. Voor de rest mogen ze alles hebben om er iemand beter mee te maken. :)
Ik geef geen bloed, maar ik wil het misschien wel gaan doen. Hoe ben jij er zo bijgekomen en heb je wat informatie over hoe en wat? :o |
Citaat:
http://www.sanquin.nl/Sanquin-nl/sqn...oed-Geven.html |
Ja, ik ben orgaandonor, ze mogen alles hebben, en ik zou zelf ook organen willen ontvangen als ik die nodig had. Ik ben geen bloeddonor, ik wil het wel maar het komt er steeds niet van.
|
Citaat:
|
Ik heb niks ingevuld, maar ik vind het allemaal prima hoor.
|
Ja, ik ben orgaandonor. Geen orgaandonor zijn valt niet te rechtvaardigen.
|
Ik ben bloeddonor en in de praktijk ook orgaandonor. Heb op mijn codicil vooralsnog 'nabestaanden beslissen' ingevuld, zodat zij kunnen bepalen of ze bijvoorbeeld wel of niet hoornvlies of huid willen doneren. De rest mag er gewoon uit (y)
|
Huid halen ze alleen van plaatsen waar je het niet kan zien, dus bv. niet van je gezicht of handen, dus als je opgebaard ligt, ziet niemand dat er iets ontbreekt aan je huid. Zelfde geldt voor ogen; dat zullen nabestaanden niet zien als ze je komen bekijken. (Wat zeg ik dat toch raar :| )
|
het is echt heel kwalijk, maar ik heb al drie keer al die formulieren aangevraagd en ze nog steeds niet ingevuld... *schaam*
|
Nee.Blij trouwens dat dit op DK staat anders kwamen een paar mensen hier zeuren over dat geen donor zijn gelijk is aan moord:rolleyes:
Goh dan kun je als donor zijnde maar zo snel mogelijk het hoekje omgaan want dan red je nog levens:eek::rolleyes: |
:)
nou, op zich vraag ik me wel af hoe mensen het tegenover zichzelf kunnen verantwoorden om geen organen te geven maar ze wel te willen ontvangen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ga ervanuit dat ik ze niet nodig heb(Insja'allah).-O-Maar stel dat je donor bent en je word oud (levensverwachting is hier immers hoog) wat hebben andere mensen dan daaraan?
|
Citaat:
stel dat ik nooit ziek word, dan heb ik ook geen verzekering nodig |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
[edit] ik besef net dat het misschien net leek of ik tegen jou zei: brand dan maar lekker in hel ofzo :o :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En als iedereen zo zou denken...-O-
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De kans dat een orgaan plotseling zomaar aan het falen slaat is inderdaad niet zo groot, want meestal ontstaat orgaanfalen geleidelijk.
|
als je niks hebt ingevuld, beslissen dan nog steeds je ouders eigenlijk?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, ik sta geregistreerd als orgaandonor (als het goed is) en ik ben bloeddonor, binnenkort de tiende keer. Mensen die geen organen willen afstaan zijn inferieur.
|
Citaat:
@Trass omdat je die verplichting dan gewoon hebt:) |
Ik maak geen grap. Geen organen willen afstaan vind ik onbegrijpelijk en misselijkmakend. Ouders van mensen die geen organen willen afstaan hebben ernstiger gefaald dan ouders van junks en criminelen.
|
Ja, ze mogen alle organen hebben en daarnaast ben ik plasmadonor.
|
Je overdrijft gruwelijk en verder zie ik de gruwelijkheid er niet echt van in.Hoe groot is de kans dat ik gezond overlijdt met bruikbare organen.Wel de levensverwachting is hoog.
Ik had trouwens gelezen dat er geen donortekort is maar dat nabestaanden vaak het afstaan van organen van de donor tegenhouden. Moeten ze dat de nabestaande ook niet voorleggen eh. |
Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal om orgaandonor te zijn. En als het kan ook bloeddonor.
|
Citaat:
Citaat:
|
Ja ik ben donor.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Verder vind ik eigenlijk ook dat iedereen die zich niet opgeeft als orgaandonor ook geen organen hoeft te ontvangen. |
Ik weet het nog niet van mijn organen en bloeddonor wilde ik wel maar dat kon een aantal maanden niet. ALs je bepaalde landen hebt bezocht is dat.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18. |