![]() |
vanavond Wim Helsen op ned. 3!
Wim Helsen, belgische cabaratier, vanavond 22.40-0.20, ned 3, show "Bij mij zijt ge veilig".
Allen kijken want: heel leuk!! (y) |
Ja (y)
Echt een geniale cabaretier en de show is ook echt fantastisch! Heb hem live gezien. :o (y) |
Alles ik later groot ben ga ik met 'm trouwen.
M'n video staat klaar. <3 |
Haha briljant hoor (y)
|
Citaat:
En dan maar hopen dat ik niet in zeven stukken in een kist terecht kom die hij overal mee naartoe neemt. :p |
haha, of dat je deemoedig moet kijken tijdens 't pijpen. :D:p
|
Och, ik zou met alle liefde Wimmie deemoedig pijpen hoor. :o :p
Wat een held is het toch! En ik moest weer héél erg hard en lang lachen om de grap van het brood van 30 euro. :D Die slaat zó nergens op, maar is echt te grappig, en het Vlaams maakt ook veel goed natuurlijk. |
Ik heb niet gekeken maar ik ga de DVD kopen.
|
Dat is ook best een goed plan.
Ik ga denk ik eerst de dvd van Heden soup kopen, want die show heb ik nog nooit gezien. |
Ik vind het nu toch best jammer dat ik niet gekeken heb. :(
|
Citaat:
Spoiler
Citaat:
Heden Soup is echt briljant. Je hebt aan het begin geen idee waar het over gaat, maar aan het einde valt alles samen en dat zit zó knap in elkaar dat toen ik het zag mijn respect voor die man met 1000% is gestegen. Hij staat trouwens voorop de vara gids met een interview erbij. Vooral wat hij tegen kinderen zegt is geweldig. Lezen! (y) |
ik ben afgehaakt na een half uur alleen maar over salamanders.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
het was weer leuk! al kwam het publiek moeilijk op gang vond ik. |
ik quotte dus MadameMinke, maar die quote viel weg :confused:
Ja dat zal vast :p maar als het me een half uur lang oid totaal niet kan boeien, dan haak ik af. Dan kan het eind nog zo briljant zijn (dat weet je op dat moment ook nog niet natuurlijk, voor tzelfde geld blijft het nog een uur zo doorgaan). |
Wim Helsen is de beste Nederlandstalige cabaretier van het moment.
|
Citaat:
en het publiek komt bij Wim altijd moeilijk op gang volgens mij, maar dat komt omdat het gewoon geen standaard vorm van cabaret is. Het is vreemd en mensen weten niet echt wat ze er mee aan moeten. Maar zelfs in de stukken die niet grappig zijn weet Wim mij te boeien. Het is eigenlijk meer een theatermonoloog dan een standaard cabaret voorstelling. En het gaat ergens over, al lijkt dat op het eerste gezicht niet zo. Hulde voor Wim, de man die het suffe theaterpubliek weet te verwarren. |
PS:
Voor de mensen die het gisteren hebben gemist, Vrijdag wordt 't ook op Canvas uitgezonden om 21:35 |
Citaat:
@ PV; Ik begrijp je punt wel hoor. :) Ik kan me ook wel voorstellen dat je Wim Helsen echt helemaal niks vindt, veel te raar enzo. |
Citaat:
|
Niet dat ik ze echt goed te vergelijken vind maar ik vind Theo Maassen ook net iets beter denk ik. Maar ik heb ook nog maar 1 show van Wim gezien en die vond ik echt heel vet. Maar 1 show is eigenlijk te weinig voor een serieuze vergelijking.
|
Dat was PDP (:p) zegt en daarnaast: het zijn bijna andere disciplines, alleen vallen ze beide onder cabaret. Het zijn twee totaal verschillende artiesten. En Theo Maassen mag minder origineel zijn, omdat er wel meer cabaretiers zijn die grappen maken over de actualiteit, over de comsumptiemaatschappij en religie, maar ik vind hem net zo authentiek als Wim Helsen hoor.
|
Ja, maar sommige mensen zijn zo goed dat ze de vergelijkingsmoeilijkheden overstijgen. Zo kun je gerust zeggen dat The Simpsons beter is dan bijvoorbeeld De Wereld Draait Door, ookal is het allebei heel goed en heel anders, of dat A Clockwork Orange beter is dan Snatch.
|
Het is juist dat de meeste cabaretiers Theo Maassen nadoen. Hoewel hij natuurlijk wel goed naar Bill Hicks heeft gekeken :o
|
Citaat:
|
Ik vond het ook echt heel tof! Heerlijk, die overbodige toevoegingen en dat Vlaams idd<3.
Hij was ook altijd heel gaaf in Onder de tram. :y |
Citaat:
'Wat is het antwoord?' Gast: 'Rood!' 'Dat is fout.' Wim: 'Toch rood!' Te droog. :D |
Is dat die gast die in een show een gedichtje ging oplezen dat ie had geschreven? Zo ja, dan vind ik hem maar flauw.
Krijg ik nu zeker woorden naar mijn hoofd geslingerd als 'onwetende minkukel!', 'lapzwans!', enzovoorts? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, daar kon ik mijn zusje ook wel blij mee maken, met dat nieuws!
|
Citaat:
@ Minke: Onder de tram was echt geweldig (en hij had lang haar. *kwijl*) Dat met Erik van Muiswinkel ook: Erik: *laat boer* Oh pardon. Wim: Nee nee, mijn fout! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09. |