Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Alles is Liefde (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1640447)

Signy 31-10-2007 14:22

Alles is Liefde

Nog geen topic over? :confused:

Nou ja dé nieuwe Nederlandse film natuurlijk. ;)
Met rollen van:
Carice van Houten
Paul de Leeuw
Chantal Janssen
Wendy van Dijk
Michiel Romeyn
Thomas Acda
Daan Schuurmans
Peter Paul Muller
Anneke Blok
Jeroen Spitzenberger
Valerio Zeno
e.a.

In de bios sinds 11 oktober.
Wie is er al heengeweest? Ik wel, goede film, Carice is grappig
Spoiler
Anneke Blok kende ik nog niet, vond ik ook goed :)
De film is wel wat dramatischer dan ik had verwacht....
En Valerio kan niet acteren. :n

MadameMinke 31-10-2007 14:53

Ja, heerlijke film. (y)
Carice is inderdaad fantastisch, vooral in die scène die jij noemt inderdaad, en Anneke Blok kende ik dan wel alweer, en die vond ik ook altijd al geweldig, in deze film ook.
Valerio was gewoon grappig in z'n foutheid ('Respect!' 'Fok het leeftijdsverschil' etc. :D)
En... ja, gewoon leuk. Wat oppervlakkiger dan Love actually, vond ik, maar ik heb er misschien wel nóg meer van genoten. :)

snowflakes 31-10-2007 16:01

sluit me helemaal bij Madameminke aan... :) een 'eind goed- al goed' film...
waarvan je eigenlijk aan het begin al weet dat alles op het einde op z'n pootjes terechtkomt :)

Boebsie 31-10-2007 16:52

Goeie film? Alsjeblieft zeg wat een verschrikkelijk domme film was dit weer van nederlandse bodem. Die personages waren zo verschrikkelijk voorspelbaar en kaal, die film is gewoon statisch, vlak en goedkoop.

Bijvoorbeeld die relatie tussen Wendy en haar man.... totaal geen opbouwend verhaal zit erin: ze komen opeens weer bij elkaar en dat is dat, tja...
Dat verhaal van Carice is al helemaal ongeloofwaardig en dom. De enigste relatie die vrij oke over kwam was die tussen Daan Schuurmans en zijn vader Michiel Romeyn.
Ik vond Michiel de beste acteur in deze film. Carice vond ik stom, maar dat heeft waarschijnlijk meer te maken met haar rol dan haar acteer kwaliteiten.

Qua stijl zijn nederlandse films zo voorspelbaar, altijd een domme griet die in het centrum woont met een hoogst irritante rollende "r" om maar een voorbeeld te geven. Ze moeten eens gaan kijken naar spaanse films, daar weten ze pas hoe je een connectie krijgt als kijker met personages.

MadameMinke 31-10-2007 17:35

@ Boebsie: Spoilers! :mad:

En jij kijkt te weinig goede Nederlandse films, want ze zijn er absoluut wel, en zeker ook onvoorspelbare.
Dat dit een voorspelbare film is valt moeilijk te ontkennen, maar qua niveau vond ik hem zeker niet onderdoen voor veel romantische chickflicks uit Amerika/Engeland hoor.
En om er Spaanse films bij te halen is natuurlijk dikke onzin, deze film pretendeert helemaal niet zo'n diepzinnige film als die ze in Spanje maken (die absoluut heel goed zijn hoor) te zijn.

Sherco 31-10-2007 18:11

Zeker een leuke blije film, met hier en daar wat downs om de ups leuker te maken. Met een blij gevoel de bioscoop uit gelopen, maar het heeft mijn wereldbeeld niet schokkend veranderd (en daarvoor ga je er ook niet heen!).

MadameMinke 31-10-2007 18:14

Citaat:

Sherco schreef: (Bericht 26298043)
Zeker een leuke blije film, met hier en daar wat downs om de ups leuker te maken. Met een blij gevoel de bioscoop uit gelopen, maar het heeft mijn wereldbeeld niet schokkend veranderd (en daarvoor ga je er ook niet heen!).

Exact.
Dat moet je ook echt niet willen als je naar deze film gaat. :D

Boebsie 31-10-2007 19:35

Citaat:

MadameMinke schreef: (Bericht 26297792)
@ Boebsie: Spoilers! :mad:

En jij kijkt te weinig goede Nederlandse films, want ze zijn er absoluut wel, en zeker ook onvoorspelbare.

Ooh dat is absoluut waar, Simon was bijvoorbeeld erg sterk. Het begon typisch NL maar daarna werd het echt mooi.

p.s. ik had die film gedownload <--- :nono: :bloos:

gurl19 31-10-2007 20:17

Ik vond de film echt geweldig. Wat een heerlijke nuchtere humor! Erg leuk voor een romantische avond met je vriend. Viel me mee dat hij hem ook leuk vond!
Spoiler

Signy 31-10-2007 21:54

Citaat:

gurl19 schreef: (Bericht 26299035)
Ik vond de film echt geweldig. Wat een heerlijke nuchtere humor! Erg leuk voor een romantische avond met je vriend. Viel me mee dat hij hem ook leuk vond!
Spoiler

Spoiler

Sasz 31-10-2007 23:07

Citaat:

Signy schreef: (Bericht 26299751)
Spoiler

haha ja die scene was echt geniaal :D

*gaapt* 01-11-2007 15:31

Ik vond het een leuke film, en ik wil hem zeker nog wel een keer zien, maar er waren wel een paar dingen waar ik me aan stoorde:

Spoiler

Martiño 01-11-2007 17:21

Ik heb hem vorige week gezien, en ik vond hem best aardig. De grote (en bekende) cast was wel aardig, de meesten speelden tenminste mee omdat ze goed kunnen acteren, en niet omdat ze zo bekend zijn.
Vooral Paul de Leeuw, Daan Schuurmans, Carice van Houten en Jeroen Spitzenberger vond ik erg leuk, ze speelden leuk en natuurlijk, en kwamen goed als "echte" koppels over. Lies Visschedijk en zeker Anneke Blok vond ik echt fantastisch spelen, zeker de scene's in de auto en in de kast vond ik erg mooi.
Valerio vond ik wel grappig, en Marc-Marie was (ondanks zijn blijkbaar altijd aanwezige nichterigheid) ook leuk.

Het enige waar ik me echt heel erg aan stoorde was:
Spoiler

Uiteindelijk vond ik het wel grappig hoe iedereen elkaar via via kende. :)
Spoiler

Dinalfos 01-11-2007 17:27

Ik vond het merendeel van de dialogen weer erg geforceerd en anti-grappig.

Spoiler

Echt waar, kromme tenen -O-

gurl19 01-11-2007 17:30

Citaat:

Signy schreef: (Bericht 26299751)
Spoiler

Oja, natuurlijk! Heb ik ook dubbel om gelegen!

*gaapt* 01-11-2007 17:36

Citaat:

Martino87 schreef: (Bericht 26304181)
Spoiler

Spoiler

ook hallo 01-11-2007 18:14

Ik wist vantevoren toch wel dat het voorspelbaar ging worden, dus dat boeide me niet zo heel erg. Vond het gewoon een leuke film (Y) En Sinterklaas is sowieso leuk

muziekvlinder 01-11-2007 21:57

mn vriendje wist het al na een kwartier..

Sasz 01-11-2007 22:53

Citaat:

ook hallo schreef: (Bericht 26304697)
En Sinterklaas is sowieso leuk

MadameMinke 02-11-2007 16:26

Spoiler

m3tr01dm1nd3d 02-11-2007 16:44

Citaat:

muziekvlinder schreef: (Bericht 26306704)
mn vriendje wist het al na een kwartier..

maar jij hebt sowieso een erg hip vriendje als ik me niet vergis
(y)

N00dles 04-11-2007 18:11

Citaat:

Dinalfos schreef: (Bericht 26304238)
Ik vond het merendeel van de dialogen weer erg geforceerd en anti-grappig.

Spoiler

Echt waar, kromme tenen -O-

Spoiler

En overige dialogen waren soms idd ook een beetje te geforceerd. Desalniettemin was het acteerwerk wel goed en de film was ook wel vermakelijk.

Spacemonkey 04-11-2007 18:40

Ik vond de film erg leuk. Het was een bioscoopbezoekje waard :)

idontcare 04-11-2007 22:30

leuke film, echt zo'n feel good movie. niet bijster geweldig, maar gewoon LEUK.

RHCP_NAC 05-11-2007 12:24

Voor de pauze was het wel een aardige film, daarna werd het een gruwelijke kwijlfilm, ook mijn vriendin vond hem over de top. Vreselijk overdreven zeg (n)
Gelukkig heb ik m'n vriendin een plezier gedaan om mee te gaan. Chantal Janzen is wel gruwelijk lekker :cool:

Score: 4,5/10.

Dusjcrib 06-11-2007 08:35

Ik vond het een erg leuke film.. eentje waar ik blij van word. Nee, geen enorme diepgang maar kom op.. in dit genre is dat meestal het geval! Er wordt voor de verandering eens niet in geneukt en geshockeerd, iets wat nederlandse films imho wel erg vaak proberen. Gewoon, makkelijk vermaak, mag ook wel eens.

Je verwacht bij zo'n film toch geen enorme diepgang van de karakters etc. ???

Ik had dat gedoetje trouwens ook niet aan zien komen hoor, pas vlak ervoor..

Drez 06-11-2007 08:39

Citaat:

idontcare schreef: (Bericht 26325685)
leuke film, echt zo'n feel good movie. niet bijster geweldig, maar gewoon LEUK.

jaa.:)

Aurora 06-11-2007 19:49

Ik vond het echt een heerlijke film. (y):)

Daan & Paul <3

Ave 07-11-2007 11:15

Daan & Paul <3 inderdaad!
En ik vond het stuk dat wendy binnenliep bij haar (ex)man en dat hij zei 'ik wist niet dat jij het was' en dat zij zei 'ik ben het' best wel mooilief enzo.

En tsja, valerio kon gewoon zichzelf spelen dus dat was makkelijk. En ik vind het nooit eg om naar hem te kijken :o

Dusjcrib 07-11-2007 11:24

Ik had alleen mensen in de bioscoopzaal die bij de zoenen van Paul&Daan "Iel" gingen roepen.. (n)

Martiño 07-11-2007 12:09

Nouja, ik vond dat gezoen tussen Daan en Paul ook niet echt het hoogtepunt van de film hoor.

Dusjcrib 07-11-2007 13:50

Citaat:

Martino87 schreef: (Bericht 26342919)
Nouja, ik vond dat gezoen tussen Daan en Paul ook niet echt het hoogtepunt van de film hoor.

Er werd totaal niet overdreven gezoend en bij de zoenen van de man-vrouw koppels hoorde je niemand. Ik vind het zo kinderachtig om bij iedere man-man zoen in de bioscoop "iel" te gaan roepen :s

Aurora 07-11-2007 20:27

Citaat:

Martino87 schreef: (Bericht 26342919)

Ik wel :p En verder wat Dusjcrib zegt.

Uice 07-11-2007 21:29

Ik heb hem met mijn vriendinnetje gezien. We vonden hem leuk.

Anneke Blok, René van van 't Hof, Michiel Romeyn en de Vliegende Panters (y). Vooral Anneke Blok was zeer geestig.

Minder: dat stomme nummer van Bluf, Valerio met zijn slome stem, en Prins Valentijn was gewoon een enorme lul. Vanaf het begin hoop je dat hij doodgaat en gun je Carice een betere man. René van 't Hof bijvoorbeeld.
Wat een egoïst ook, dat ie
Spoiler
Sowieso is die hele relatie dom en voorspelbaar. Nee, nee.

Er zaten ook een paar kleine regiedingetjes in waarvan ik dacht mmmmjammer, maar ja.

Al met al een leuke film, hoor. En nu ga ik natuurlijk gegarandeerd scoren.

Uice 07-11-2007 21:34

Citaat:

Boebsie schreef: (Bericht 26297492)
Spoiler

Spoiler

Martiño 08-11-2007 12:05

Citaat:

Dusjcrib schreef: (Bericht 26343436)
Er werd totaal niet overdreven gezoend en bij de zoenen van de man-vrouw koppels hoorde je niemand. Ik vind het zo kinderachtig om bij iedere man-man zoen in de bioscoop "iel" te gaan roepen :s

Nouja, ik vind Paul de Leeuw dus helemaal niet het type waar Daan Schuurmans mee zou zoenen, vandaar, verder zou ik de laatste op de wereld zijn die zegt dat twee mannen niet met elkaar mogen zoenen en "iel" ga roepen in de bioscoop.

Martiño 08-11-2007 12:06

Citaat:

Uice schreef: (Bericht 26346742)
Spoiler

Maar het is zo cliché!

Sasz 08-11-2007 13:51

boeiend! de hele film is cliché!

Kikkertje :D 13-11-2007 20:31

ik vond het een heerlijke feel-good-film. Gewoon fijne film :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.