![]() |
Heeft de twintigste eeuw een 'naam'?
Iemand die weet of de twintigste eeuw een 'naam' heeft? Behalve 'twintigste eeuw' dus. ;)
Misschien iets mbt industrie of wetenschap of wat dan ook? |
Hmm ik denk dat je zoiets pas over een jaar of 50 ofzo echt kunt beoordelen, ik weet niet. :o Het is nu nog zo kort geleden. Maar ik zou het in de richting van economie of technologie zoeken.
|
moderne tijd?
|
Citaat:
als dat wel zo is heb ik niks gepost :p ;) |
Nee, dat bedoelde ik idd niet, dat is veel ruimer dan alleen de twintigste eeuw, denk ik. :)
Ik heb uiteindelijk een benaming gevonden op de site van de KU Leuven, daar omschreven ze het als "de technologische maatschappij, de informatiemaatschappij, de communicatie-maatschappij en de mediamaatschappij". |
enne... wat hoorde ik nou laatst: in de jaren 60 en 70 kon je spreken van een zekerheidsmaatschappij, in de jaren daarna van de 20e eeuw is sprake van een risicomaatschappij
|
Nieuwste tijd of Eigentijds geschiedenis (is over honderd jaar eigenlijk best een rare naam:P)
|
Ik vraag me af of je de twintigste eeuw in zijn geheel een naam kunt geven. Er zijn zo ontzettend veel ontwikkelingen in die eeuw geweest. De twintigste eeuw is een discontinue periode. Het jaar 1905 was totaal anders dan 1930 en die weer anders dan 1968 enz. Volgens mij moet je nu denken in kleinere brokjes tijd. We hebben het dan bijv. over de 'lange jaren vijftig'.
Maar zoals PV al zei, waarschijnlijk kunnen we pas over een hele tijd beoordelen of we de twintigste eeuw continu genoeg vinden om een naam te geven. |
Volgens mij zitten we in het tijdvak televisie en rakketten
|
Misschien iets in de richting van 'computergeneratie'... :|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33. |