![]() |
Wat vind jij van?
Na de vorige 2 brilliante ingevingen was ik een beetje minder hyper en wat moeiig, dus besloot ik weer te slapen. Dit lukte niet helemaal omdat er nog een geweldig topic in mijn hoofd rondspookte:
Weer een topic geboren :D *_O_:confused:<-- hoe doet ze dat toch:confused:_O_* De bedoeling is dat jij je mening geeft over het Toneel en Cultuur gerelateerde onderwerp van de poster boven je. Daarnaast geef je een nieuw Toneel en Cultuur gerelateerd onderwerp, waar de forummer/forumster die onder jouw post posten gaat zijn/haar mening kan geven. TS begint: Javier Guzman (telt toch ook bij toneel?) |
Heb alleen maar losse stukken van hem gezien en vond ze erg grappig. :)
Ik ben een beetje inspiratieloos -O- Hans Teeuwen? |
IK beken, ik vind hem vaak niet zo heel leuk :(!!!
Ik blijf even binnnen de zelfde hoek, bert visser? |
Bert Visscher is stom!! Ik erger me nogal aan die vent.
Wat vind je van Klaas v/d Eerden? |
Ik vind dat hij onbekend is. Zelfs de wikipedia (engelse en nederlandse) kan me bar weinig over hem vertellen.
Ricky Gervais? |
Een held natuurlijk.
Wim Helsen? :p |
Citaat:
Shakespeare? |
Een held natuurlijk.
Jon van Eerd? :( (ik maak vast duidelijk wat ik ervan vind ;)) |
Ik vind Jon van Eerd :( , want dat zegt minke en minke is slim :)
Wat vind jij van het Eurovisie Songfestival voor kinderen? |
Ik vind het Eurovisie Songfestival voor volwannen als om te kotsen
dat het nu voor kinderen is is nieuws die mij slechts 1 gedachte in mijn hoofd brengt.... :( Must grab rope....must.....must hang myself......world doomed.....argh.... :( Wat vind jij van naakte mensen tijdens een toneelstuk? |
Dat ligt er aan. Als het een compleet naakttoneel stuk is zou ik er niet zo snel heen gaan.
Als het 'mooi naakt' is, dus er bij past of kunstzinnig naakt is, kan ik het wel mooi/leuk vinden. Maar dat ligt er dus heel er gaan hoe naakt het is en hoe het licht en de voorstelling is. Wat vind jij van basisschool eindmusicals? |
Verschrikkelijk. :D
Maar ze horen er wel bij vind ik. Maar het zijn echt ALTIJD van die slechte teksten, semi-hip voor kinderen, lelijke liedjes, slechte rolverdelingen en een verhaallijn die nou niet echt je-van-het is. Toch vond ik het in die tijd wel leuk om te doen. Poëzie in een voorstelling? |
Tijdens een toneelstuk of musical bedoel je? Daar hou ik niet zo van, omdat het vaak geforceerde rijm is en het me doet denken aan mensen die hun teksten niet kunnen onthouden anders.
Als het een poezievoordraging is, zou ik er eigenlijk ook niet zo snel heen gaan, want het klinkt saai. Ook al is het misschien wel heel leuk!! Wat vind je van Nederlandse musicals in het algemeen in vergelijking met engelse. |
Uitvoering precies hetzelfde, maar dan een beetje kneuterig omdat de vertalingen vaak wat geforceerd zijn.
Wat vind je van... poppen(kast)theater? |
ik vind het een beetje ouderwets klinken en vind het vooral voor kinderen. Maar die vinden het vaak nog heel leuk, het is zo typisch oudhollands voor mij :)
Wat vind jij van, cult flims. |
Een paar van mijn favoriete films zijn cultfilms, met name The Big Lebowski, Donnie Darko en The Rocky Horror Picture show. Maar sommige cultfilms zijn heel saai.
Experimenteel theater. |
Tja, wanneer is theater experimenteel? Als het de maker te doen is om het experimenteel zijn, dan kan ik het nogal snel pretentieuze rommel vinden, maar ik vind dan wel weer dat een maker vernieuwend moet zijn. En als een voorstelling een 'experiment' is, wil ik dat wel graag van tevoren weten, zodat ik me daar een beetje mentaal op kan voorbereiden zegmaar. Zeker als het bijv. een onderzoek of echt nog 'work in progress' is. Maar iemand als Balance bijv. zal kleine-zaal-theater al sneller experimenteel noemen dan ik. ;) Wat dat betreft houd ik er dus wel van.
Tot zover mijn antwoord. :) Wat vind je van absurdistisch theater? |
Citaat:
Dat mijn smaak vooral bij grote producties ligt, betekent niet dat ik geen kleinere producties heb gezien. Ik denk dat ik een heel stuk meer theater zie dan de gemiddelde mens. |
Citaat:
Tenzij je bioscopen meerekent. Ik niet..... |
Citaat:
Ik ben een liefhebber van absurdisme, maar het moet om interessant te blijven wel raakvlakken met de logica hebben, anders is het gewoon willekeurig gedoe. Daar hou'k nie van. Wat vind je van Joop van den Ende? |
Joop van den Ende is iemand die werk verschaft aan veel mensen in de culturele sector. Daarnaast maakt hij entertainment for the mass, het moet maar net je smaak zijn. Ik vind het daarbij erg jammer dat hij helaas een hele kudde violisten ontslagen heeft, omdat hij de strijkers op click-track heeft laten zetten. Kosten besparend, muzikaal een achteruitgang.
Verder is hij een sluwe vos als het op contracten en betalingen aankomt. Ik weet nog niet of ik hem nu wel of niet aardig vind. Maar goed, commerciele bedrijven werken vaak zo, en ik ben eerlijk gezegd blij dat ik niet van hem afhankelijk ben. Andere mensen zijn blij dat ze er hun brood kunnen verdienen. Wie weet dat ik later wel eens een musicalproductie bij hem mee kan pikken, lijkt me toch wel een leuke ervaring. Wat vind je van de huidige subsidie regeling? |
Citaat:
Ik bedoel gewoon dat door jouw smaak je een voorstelling waarschijnlijk sneller 'experimenteel' noemt dan ik, omdat ik wel wat gewend ben, maar ook omdat ik iets meer experiment kan hebben ofzo :p. Of zie jij, omdat je in een schouwburg werkt (waar toch niet heel veel experimenteel theater is o.h.a.?) ook veel experimenteel theater? Dan heb ik niets gezegd nl. :) |
Citaat:
vind je van Herman van Veen |
Ik vind het een groot muzikaal talent, maar ik kan zelf niet echt naar hem luisteren.
Wat vind je van cabaret zónder muziek? |
Dat vind ik een rare vraag. Er is heel slecht cabaret zonder muziek en heel goed cabaret zonder muziek. Mijn favoriete Nederlandse caberetiers (Hans Teeuwen, Droog Brood, De Vliegende Panters, Brigitte Kaandorp) doen vaak eens een liedje, maar dat zijn niet mijn favorieten vanwege de muziek. Zonder waren ze ook prima geweest. En Wim Helsen maakt cabaret zonder muziek. Dus ja. Dat kan heel goed zijn.
Wat vind je van cabaret mét muziek? |
Eerlijk gezegd valt het me bijna altijd tegen! Omdat vaak bij cabaret met muziek wel grappig is maar de muziek, naar mijn mening, van lagere waarde is dan gewone muziek. :)
Wat vind jij van ckv1 op school? |
Citaat:
de activiteiten die gedaan moeten worden, worden steeds meer op de jeugd afgestemt..ook beter.(y) maar je werd toch gedwongen om culturele activiteiten te ondergaan. Dat is ergens een verrijking, maar sommigen keren zich hierdoor juist tegen alles wat met theater of musea te maken heeft. Ikzelf vond het, zoals ik al zei, geweldig.:p Wat vind je leuker; met tekst acteren of improviseren? En waarom? (als je dit nooit hebt gedaan; wat vind je leuker om te zien?) |
Moeilijke vraag; ligt aan de periode. Tekst zorgt voor vastigheid en een leidraad, maar bij improvisatie heb ik vaak het gevoel gehad dat ik meer van mezelf kon laten zien. Theatersport is fantastisch, maar het is ook heerlijk om zelf te spelen in een musical en je stem te laten schallen en nieuwe dingen te leren die je voor dat stuk nodig hebt.
Wat vind je van het systeem van audities van de officiële toneelscholen? (Als je daar geen ervaring mee hebt; wat vind je van de uitstapjes naar een rol op het toneel van enkele (doorgaans) filmacteurs?) |
Dat er audities zijn vind ik natuurlijk zeer terecht, en dat zal vast wel makkelijk zijn voor mij om te zeggen, aangezien ik bij twee scholen was aangenomen. Maar ik spreek dan dus ook wel uit ervaring als we het hebben over hoe het is om met slechte spelers te moeten samenwerken (want ja, soms geven de audities dus ook niet zo'n goed beeld en blijkt iemand toch onterecht gekozen - of niet gekozen - te zijn). Hoe de audities in zijn werk gaan vind ik niet overal even oké. Zowel in Maastricht als in Amsterdam krijgen ze ieder jaar horden wannabe-beroemdheden die echt meteen geloosd moeten worden, maar ik vind dat ze daar in Maastricht toch wel iets respectvoller mee omgaan. In Amsterdam krijg je 10 minuutjes geloof ik om even te laten zien wat je kan in de vorm van een monoloog, en als je niet door mag, krijg je niet eens te horen waarom niet. Beetje autoritaire Idols-praktijken. De auditie in Eindhoven (de school die nu in Tilburg staat en waar ik dus op zit) vond ik zelf het prettigst. Daar werd er echt goed naar iedere auditant individueel gekregen en niemand ging met een rotgevoel naar huis (ook niet als ze echt te horen hadden gekregen dat ze vooral niet met het vak door moesten gaan).
Dat auditanten soms op kleine dingetjes als zang of stemgebruik worden afgewezen vind ik soms ook raar (dat gebeurt ook wel bij ons op school). Hangt natuurlijk ook van de persoon af, maar ik vind het vreemd dat er sommige echte maak- of speeltalenten niet doormogen omdat ze te hees zijn of omdat ze vals zingen. Dan worden ze maar geen zanger! Daar is de opleiding toch ook niet voor? Maar goed, concluderend :D: er is wel wat aan te merken op het auditiesysteem, maar alles is wel weer te relativeren met het idee dat het ook gewoon een rotklus om uit die hele groep de talenten te halen. Wat een verhaal :D en toen: Wat vind jij van Ivo van den Hove? (Toneelgroep Amsterdam) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.