Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   kauwgom en klokhuis? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1641720)

Amoa 04-11-2007 16:17

kauwgom en klokhuis?

hey,

ff een vraagje..
weet iemand of t doorslikken van kauwgoms of het opeten van appelklokhuizen schadelijk kan zijn voor de gezondheid?

groetjes,
amoa

AzN 04-11-2007 16:22

Ik eet altijd de hele appel op en ik heb nergens last van. Kauwgom slik ik nooit door, dus daar kan ik niets over zeggen ;).

Andijvie 04-11-2007 17:19

Kauwgom in kleine hoeveelheden wordt gewoon niet verteerd en komt er dus ook gewoon weer uit, maar ik zou het als het even kan gewoon niet doorslikken.
Appelklokhuizen kan je gewoon eten, sommige dingen kan je niet verteren, maar als je goed kauwt heb je daar compleet geen last van :)

Bloem 04-11-2007 17:43

Ik slik mijn kauwgom altijd door en ik heb daar geen last van.

Freyja 04-11-2007 17:47

Kauwgum poep je gewoon weer uit (y)

Popje 04-11-2007 17:51

Vroeger vertelde mama altijd dat er dan een kauwgombal in mijn buik groeide. Dus ik slik mijn kauwgom niet door. Want mama heeft altijd gelijk!

Mara 05-11-2007 11:34

Ik mocht nooit op m'n haar kauwen want dat blijft dan in m'n buik en dan moet er een spinnetje naar binnen om het eruit te halen :(

remy476 05-11-2007 19:38

kouwgom moet je niet doorslikken omdat j edan kunt stikken. Voor de rest boeit t niet. Appels kun je ook helemaal eten.

Lauwie101 05-11-2007 19:46

Citaat:

Popje schreef: (Bericht 26323240)
Vroeger vertelde mama altijd dat er dan een kauwgombal in mijn buik groeide. Dus ik slik mijn kauwgom niet door. Want mama heeft altijd gelijk!

Já!!! Dat geloofde ik trouwens tot afgelopen weekend. Totdat m'n vader me vertelde dat kauwgom gwn door je lichaam heen gaat en er dus gwn weer uitkomt. Ach, ik vind het ook gwn vies om het door te slikken trouwens.

Bloem 05-11-2007 19:46

Je slikt toch niet ineens met je luchtpijp?!

ekki 05-11-2007 20:39

Citaat:

MeelFriek schreef: (Bericht 26327835)
Ik mocht nooit op m'n haar kauwen want dat blijft dan in m'n buik en dan moet er een spinnetje naar binnen om het eruit te halen :(

Ik las ooit in de krant dat er een meisje was overleden omdat ze altijd op haar haar sabbelde. Daardoor was er een 'haarbal' in haar maag ontstaan. Toen ze die gingen verwijderen zorgde dat voor allemaal hele kleine bloedinkjes (iets met haren in haarvaatjes ofzo?), waardoor ze uiteindelijk is overleden. Zoiets. Dus vanaf toen heb ik dat echt achterwege gelaten. Dat je niet op je haren moet sabbelen is dus niet helemaal een broodje aap verhaal.

Amoa 05-11-2007 20:53

wat die haren betreft, katten eten wel vaak hun haren op en kotsen dan even later haarballen uit.. die gaan er niet dood van en wie weet wat voor ongedierte er allemaal tussen hun haren zit (als t een buitenkat is...), dus lijkt me apart als een mens daar wel dood aan kan gaan!

vosje16 05-11-2007 21:35

Ik heb horen zeggen dat je de pitten van appels niet mag opeten omdat daar iets in zit dat niet goed is voor je lichaam...Geen idee of het waar is of niet...

drukknoopje 06-11-2007 07:32

Citaat:

Amoa schreef: (Bericht 26332189)
wat die haren betreft, katten eten wel vaak hun haren op en kotsen dan even later haarballen uit.. die gaan er niet dood van en wie weet wat voor ongedierte er allemaal tussen hun haren zit (als t een buitenkat is...), dus lijkt me apart als een mens daar wel dood aan kan gaan!

Ja dat is juist het punt, katten kotsen het weer uit en mensen kunnen dat niet. Net als uilen met braakballen.

Calyx 06-11-2007 07:44

Als je de appelpitjes verwarmd, zoals bij appeltaart maken, dan ontstaat er een soort arcenicum. En dat is giftig.
Als je gewoon 1 appel per dag eet inclusief klokhuis is het niet giftig volgens mij.

Kauwgom gaat er via de gewone weg weer uit. Maar ook hier weer, gewoon niet te vaak doen want dat is ook niet gezond.

ennn over dat haren opeten, ik heb eens gelezen dat iemand eraan overleden is omdat die bij Trichotillomanie (toch) ook nog 'ns dr haren op at.. :|
Bij te veel loop je kans op maagpijn, darmverstopping, buikvliesontsteking enz

Iduna 06-11-2007 09:35

Het is dan wel niet schadelijk, maar waarom niet gewoon even een papiertje/prullenbak zoeken voor je kauwgum. :confused:

Bloem 06-11-2007 14:07

Omdat doorslikken veel sneller is en ik niet altijd papiertjes of prullenbakken bij de hand heb.

Get Psycho 06-11-2007 14:15

k word zo misselijk van kauwgom doorslikken. Bahbah.. maarre zal vast niet erg ongezond zijn als je dat maar heel soms doet.

ekki 06-11-2007 18:21

Citaat:

Amoa schreef: (Bericht 26332189)

Wij zijn geen kat, je kunt heus wel een enkele haar eten. En het is echt gebeurd. Dus het kan wel.

Mara 06-11-2007 18:26

Gelukkig kauwde ik ook bijna nooit op m'n haar :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.