![]() |
kauwgom en klokhuis?
hey,
ff een vraagje.. weet iemand of t doorslikken van kauwgoms of het opeten van appelklokhuizen schadelijk kan zijn voor de gezondheid? groetjes, amoa |
Ik eet altijd de hele appel op en ik heb nergens last van. Kauwgom slik ik nooit door, dus daar kan ik niets over zeggen ;).
|
Kauwgom in kleine hoeveelheden wordt gewoon niet verteerd en komt er dus ook gewoon weer uit, maar ik zou het als het even kan gewoon niet doorslikken.
Appelklokhuizen kan je gewoon eten, sommige dingen kan je niet verteren, maar als je goed kauwt heb je daar compleet geen last van :) |
Ik slik mijn kauwgom altijd door en ik heb daar geen last van.
|
Kauwgum poep je gewoon weer uit (y)
|
Vroeger vertelde mama altijd dat er dan een kauwgombal in mijn buik groeide. Dus ik slik mijn kauwgom niet door. Want mama heeft altijd gelijk!
|
Ik mocht nooit op m'n haar kauwen want dat blijft dan in m'n buik en dan moet er een spinnetje naar binnen om het eruit te halen :(
|
kouwgom moet je niet doorslikken omdat j edan kunt stikken. Voor de rest boeit t niet. Appels kun je ook helemaal eten.
|
Citaat:
|
Je slikt toch niet ineens met je luchtpijp?!
|
Citaat:
|
wat die haren betreft, katten eten wel vaak hun haren op en kotsen dan even later haarballen uit.. die gaan er niet dood van en wie weet wat voor ongedierte er allemaal tussen hun haren zit (als t een buitenkat is...), dus lijkt me apart als een mens daar wel dood aan kan gaan!
|
Ik heb horen zeggen dat je de pitten van appels niet mag opeten omdat daar iets in zit dat niet goed is voor je lichaam...Geen idee of het waar is of niet...
|
Citaat:
|
Als je de appelpitjes verwarmd, zoals bij appeltaart maken, dan ontstaat er een soort arcenicum. En dat is giftig.
Als je gewoon 1 appel per dag eet inclusief klokhuis is het niet giftig volgens mij. Kauwgom gaat er via de gewone weg weer uit. Maar ook hier weer, gewoon niet te vaak doen want dat is ook niet gezond. ennn over dat haren opeten, ik heb eens gelezen dat iemand eraan overleden is omdat die bij Trichotillomanie (toch) ook nog 'ns dr haren op at.. :| Bij te veel loop je kans op maagpijn, darmverstopping, buikvliesontsteking enz |
Het is dan wel niet schadelijk, maar waarom niet gewoon even een papiertje/prullenbak zoeken voor je kauwgum. :confused:
|
Omdat doorslikken veel sneller is en ik niet altijd papiertjes of prullenbakken bij de hand heb.
|
k word zo misselijk van kauwgom doorslikken. Bahbah.. maarre zal vast niet erg ongezond zijn als je dat maar heel soms doet.
|
Citaat:
|
Gelukkig kauwde ik ook bijna nooit op m'n haar :p
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43. |