![]() |
Autohoezen tegen kijkfiles
wat een klets!! mensen blijven toch wel kijken of er echt niets te zien is...
een dikke bon geven, dat helpt!! Hier het stuk waarover mijn reactie gaat: Door het inpakken van de auto worden automobilisten minder afgeleid, is de bedoeling. Rijkswaterstaat verwacht dat het aantal opstoppingen fors zal dalen. Als de proef op de A20, A15, A16 en A4 slaagt, volgt de rest van Nederland. De hoezen worden ingezet na ongevallen zonder slachtoffers. Is er persoonlijk letsel, dan worden soms grote 'calamiteitenschermen' neergezet. Die zorgen er nu al voor dat kijkfiles met 20 procent afnemen. Molenkamp verwacht eenzelfde effect van de afdekhoezen. Weginspecteurs van Rijkswaterstaat, die na een ongeval vaak als eerste ter plaatse zijn, hebben de hoezen compact verpakt in hun auto liggen. |
wel goed idee hoor, je wilt niet weten hoeveel mensen langzamer gaan rijden om de ravage te checken. hup doek erover en verder gaan ,heeft grote kans van slagen ,dit, imho.
|
Mwo, ik denk dat ze beter twee vliegen in een klap kunnen slaan door op grote lappen snelweg schotten te plaatsen tussen de twee rijrichtingen. Dit verzorgt een barrière die kijkfiles voorkomt, maar is tevens 's nachts van nut omdat je niet meer zit te turen in de koplampen van verkeer uit de andere richting en dus beter kunt zien wat er in je eigen rijrichting aan de hand is doordat je ogen beter wennen aan het duister.
Mensen remmen ook voor een hoes wel af om te kijken, dus dan kunnen ze beter met die schotten twee vliegen in één klap slaan. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat rijdt in ieder geval 's nachts een stuk prettiger dan hier in Nederland. Overigens is het idee dat de TS beschrijft ook goed, zo lang er niet zo'n alternatief systeem is. |
Citaat:
Gezien het feit dat de middenberm tussen beide vangrails nauwelijks 50 centimeter breed is werken planten dan niet. Planten verliezen bovendien takken en bladeren, en dat hoort niet op een snelweg te vallen. Ik zou dan eerder denken aan dunne kunststof schermen. 1,5 meter hoog zou op zich genoeg moeten zijn om de meeste personenauto's het zicht op de baan voor de andere richting te ontnemen, en dan zijn er niet direct enorme constructies nodig. |
Ik kan er met me hoofd nooit bij als ik op de radio hoor"En ook A15 Ridderkerk - Gorinchem 3 km, door kijkers naar de andere rijbaan"
Zijn er serieus mensen die op de rem trappen bij een ongeluk en met zn allen gaan kijken? :confused: Ja tis niet grappig bedoeld maar ik kan me het dus echt niet voorstellen |
Citaat:
Lijkt me trouwens wel interessant om zoiets een keer te zien vanaf een webcam ofzo, hoe een file ontstaat. |
Het kan zelfs nog extremer. Ik heb gezien hoe een paar rijïnstructeurs van de ANWB naar aanleiding van een weddenschap een file veroorzaakten, puur door enigsinds in een rij te rijden, en alleen maar de remlichten af en toe te laten branden zonder daadwerkelijk snelheid te minderen.
De remgolven deden daarna vanzelf een file ontstaan. Nu was het de ring van Amsterdam, die is sowieso vrij druk, maar goed. |
Ik vind het sowieso de moeite het te proberen of het effectief is.
Al helpt het maar 10%, dan is het al de moeite. |
Citaat:
Been there, done that. In een stoet met wat andere Mini rijders, waaronder een Mini met aanhanger (halve Mini), caravan (Eriba Puck) en een Mini limosine. Heel veel mensen die daar voorbij rijden minderen vaart, blijven even kijken om even later pas weer gas te geven. Als het dan wat drukker op de weg is, heb je meteen filevorming. |
Citaat:
|
Citaat:
Ot, volgens mij hoeven een paar hoezen niet zoveel te kosten, dus gelijk doen. Een gehele rijbaan afschermen dat lukt je toch niet, dit is een goed idee. :) |
Als er verkeer stilstaat op de andere rijbaan, wordt er toch wel gekeken. Schotten zijn effectiever denk ik.
|
geen schotten, ik wel een beetje om me heen kunnen kijken als ik aan t rijden ben
|
Citaat:
Ik wil graag nog langer leven |
Citaat:
Ik vind een wijds uitzicht ook fijn tijdens het rijden. Niet omdat ik daar echt goed naar kijk, maar gewoon als achtergrond. Daar lijkt me niks mis mee. Maar ik ben een beetje nachtblind, dus het argument dat je dan 's nachts beter ziet is wel een goeie. (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.