Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   VWO op ROC + Profiel Wijziging (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1642935)

Raafzor 08-11-2007 16:54

VWO op ROC + Profiel Wijziging

Goedenavond,

Ik rond dit jaar mijn HAVO af met het profiel E&M + Informatica in het vrijedeel.. Peanuts! Dit is ook de reden waarom ik van plan ben om na de HAVO over te stappen op VWO, dit dan op een RoC (volwassenenonderwijs). Ik wordt binnenkort 18 en heb het idee dat ik de middelbareschool ben ontgroeid, vandaar dat ik voor het RoC kies.

Dit is niet het enige... Ik zit dus met het profiel E&M opgescheept, maar mijn interesse liggen hier helemaal niet. Ik heb het meer gekozen uit gemakzucht, maar mijn houding naar school is in de loop der tijd enorm verandert. Daarom zou ik graag het profiel N&G + economie 1 in het vrije deel willen doen. Dan komt de vraag: Is dit uberhaupt wel mogelijk zo'n profiel switch als je overstap van HAVO naar VWO op een ROC?

mvg,

Raaf

Guido123 09-11-2007 09:25

Dan zou ik nu wel al beginnen met het bijspijkeren van je natuur- en wiskunde.

Evil-milkshake 09-11-2007 12:28

Citaat:

Guido123 schreef: (Bericht 26356103)
Dan zou ik nu wel al beginnen met het bijspijkeren van je natuur- en wiskunde.

+scheikunde en biologie.

Ontopic:

Ik denk niet dat het kan. Je kunt dan beter 4+5 havo in één jaar doen met N&G en daarna gewoon VWO. Ik denk niet dat ze een havist toelaten met een E&M profiel op 5 VWO N&G.
En staatsexamens?

Iets voor jou? ;)

Nienna* 09-11-2007 13:19

Bij ons, op de middelbare school dan, kan het niet. Dan moet je al een natuurprofiel op HAVO gedaan hebben. Maar als het officieel "mag", dan zou ik inderdaad je natuurvakken bijspijkeren en 4VWO inhalen op natuur, want die mis je dan geloof ik en dat is toch een groot deel van je basiskennis die je nodig hebt in 5VWO.

Tripp 09-11-2007 13:25

Ik heb eerst examen VMBO-T gedaan in het profiel: N&G. Twee jaar later ben ik HAVO gaan doen met als profiel E&M. Ik moest alleen wel bewijzen dat ik genoeg motievatie had en ze vertelden me dat het moeilijk zou gaan worden voor me. + ik had 50% kans de 4e niet te halen. Ik heb vervolgens gewoon mijn HAVO dilpoma gehaald in 2 jaar. Via de gewone weg. Officieel kan het dus wel... :)

Tripp,

Evil-milkshake 10-11-2007 11:28

Citaat:

Tripp schreef: (Bericht 26357641)
Ik heb eerst examen VMBO-T gedaan in het profiel: N&G. Twee jaar later ben ik HAVO gaan doen met als profiel E&M. Ik moest alleen wel bewijzen dat ik genoeg motievatie had en ze vertelden me dat het moeilijk zou gaan worden voor me. + ik had 50% kans de 4e niet te halen. Ik heb vervolgens gewoon mijn HAVO dilpoma gehaald in 2 jaar. Via de gewone weg. Officieel kan het dus wel... :)

Tripp,

Dat komt denk ik omdat 4 jaar vmbo-t gelijk staat aan de algemene 3 jaar basisvorming op de havo. Dan mag je sowieso een nieuw profiel kiezen. Nu, aangezien de topicstarter het eerste jaar van het natuurprofiel mist mag het niet denk ik -O-

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.